|
Synology NAS -> start af pakke |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2013 kl. 22:02 |
Hejsa.
Ved i om der findes et "program" der kan starte og stoppe PAKKER på synology automatisk? Flere af mine packages holder min synology vågen så den ikke går i dvale, derfor ville jeg gerne stoppe nogle pakker automatisk om natten osv. Desuden kan jeg også finde på andre spændende ting at benytte en "scheduler" på ;) |
|
![]() |
|
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan man ikke bare lave cron jobs?
Læg dit script i /etc/crontab og restart crond på synology'en
|
|
![]() |
|
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Jeg er ny i nas verdenen så du snakker helt sort?
Cron jobs? Cron er et script tool eller hva?
Redigeret af holy - 02-Marts-2013 kl. 12:00 |
|
![]() |
|
Anybody?
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
DMS 4.2 understøtter det du søger, der er kommet en opgave planlægger i kontrolpalenet.
Men desværre kan den kun starte/stoppe synologys egne servicer. Men der er også understøttelse for scripts, og så er det vel bare et finde en linux gut der kan forklare hvordan det ønskede script skal skives. Så jeg følger lige med her, da jeg selv har samme problem med f.eks Sickbeard. Redigeret af lks - 05-Marts-2013 kl. 23:34 |
|
![]() |
|
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
Ja, mens hvis det er helt sort, rækker det nok for vidt at forklare. find en Linux-nørd der kan hjælpe dig med lige nøjagtig den opgave du vil have løst. Man laver et script - ligesom et commandscript eller en bat-fil på windows - og så kan man definere hvornår og hvor ofte det skal køre. Men det er jo ikke meget bevendt hvis man ikke ved hvilke commandoer man skal fyre af, for at få ting til at ske.
Redigeret af Pastorius - 05-Marts-2013 kl. 23:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |