recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee ell. Fiber -møde i foreningen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee ell. Fiber -møde i foreningen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee ell. Fiber -møde i foreningen
    Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:41
Hej med jer
Vi skal i min antenneforening tage stilling til, om vi fremover skal have leveret tv og internet fra Yousee eller fra GE Fiber. Jeg vil naturligvis gerne være godt forberedt, så håber jeg kan få jeres hjælp til at finde nogle argumenter for det ene og det andet:

1. Hvad er der generelt af fordele/ulemper ved kabeltv?
2. Hvad er der generelt af fordele/ulemper ved fibernet?
3. Er der forskel på billedkvaliteten om man vælger den ene eller den anden teknologi?
4. Har den lavere upload hastighed hos Yousee en reel betydning når man streamer film, tv osv.?
5. Jeg vil naturligvis også gerne høre jeres personlige erfaringer med de 2 selskaber/ teknologier?

Alt hvad jeg kan få af feedback, vil være en stor hjælp.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:51
I min andelsforening, der har vi en mix-løsning. Vi får fiber fra ComX, men tv fra Yousee. 
1) Har altid haft kabeltv, så jeg har svært ved at tale om fordele/ulemper - men jeg kan da konstatere at det er dyrt, og at det altid stiger i pris.
2) Angående internet, så er det utroligt billigt hos os (ca 130kr for 200/200). Jeg har en nas, og jeg er helt vild med at jeg kan tilgå den hvor som helst i verden med hastigheder som var jeg derhjemme (næsten). Derudover, så er det bare fedt at ens internet er superhurtigt - eksempelvis besluttede jeg mig at Portal2 fra steam - det tog ca 5 minutter at hente det ned!
3) Ingen anelse - burde være det samme såfremt de holder samme bitrate - så spørgsmålet er nok nærmere - har Yousee eller GE højst bitrate på deres tv-kanaler?
4) Nej, det burde ikke have så meget at sige når du streamer - det belaster primært download siden af din internet forbindelse.
5) Jeg har som sagt et miks - og jeg er vildt begejstret for fiber indtil videre.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:01
Fordelen ved at vælge Yousee skulle jo være, at man ikke skal ud og have bokse til alle nye TV, men at man havde muligheden for at købe et TV som kunne klare ærterne af sig selv. Så sker der sikkert ændringer i DVB-signalet med tiden, men der vil sandsynligvis være TV tilgængelige med den rette tuner i, hvis man skal købe nyt. Det vil aldrig være tilfældet med en ren fiber-løsning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:24

Nogle udbydere af TV via Fibernet, har mulighed for via deres Box, at få det moduleret på DVB-C. Derved kan det nemt modtages på TVet og enhver DVB-C modtager. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:03
Hej.

1) var lige inde og kigge på Ge-fibernets hjemmeside, og de udsender også deres tv signal i dvb-c formatet ( dvs det er ikke som standard ip.tv) og er derfor i samme format som det Yousee udsender = dvs ingen forskel på tv delen ( andet end forskelle i program pakker)

2) Fibernet er langt hurtigere ned adsl og det oplyste Mbit er minimumshastigheder ,der er fuld dublex ( dvs samme upload og download hastighed) og er noget BILLIGERE

3) Se 1)

4) Har som Lars_M en mix løsning med præcist samme selskaber, hos os har det aldrig været på tale at skifte fra fibernet til en yousee internet løsning, og tog lang tid inden vi gik fra ComX tv til Yousee`s kabel tv.

Kommer an på hvad du mener med at streame, for hvis du tænker på at streame fra eks. netflix er jeg enig med Lars_M at upload ikke har noget at sige, hvorimod hvis du tilgår din nas fra et andet sted, må det i min verden være din upload hastighed, der bestemmer. 

Lars_M kan du ikke sætte en tæller på, så vi kan finde ud af hvem af os der har ret, når man henter fra omverdenen ? og hvor bor du henne ? ( har selv ComX men vi betaler da noget mere sådan som jeg lige husker det)

/Flmr

Redigeret af Flmr77 - 08-Marts-2013 kl. 17:06
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 18:10

Hej Kloppern.

Generalt vil jeg fraråde at man lader TV leverandøren eje det kommende anlæg. Vores grundejerforeninng ejer selv vores antenne anlæg og forhandler så med nogle års mellemrum priser med YouSee. Det giver mulighed for at få tilbud fra andre, både hvis man er tilfreds eller overvejer at skifte.

Men der sker i øjeblikket meget inden for kabel TV.

Der skulle komme et lovforslag mod det stavnsbånd som mange har, men med en 2 års overgansperiode:

Hvor står I, hvilke regler kommer til at gælde for jer, nu og i fremtiden?

Jer mener det er i morgen, at der er YouSee konference i Bella Center, hvor de presenterer

'A la carte TV' som kan fås til sommer:

Men bliver priserne, så det kan betale sig?

Ellers vil jeg sætte spørgsmål ved om man bør få både tv og internet fra den samme leverandør?
Hvis man vælger den TV leverandør med det bedste TV udbud, behøves de ikke også have det billigste internet.

Hilsen Carsten. 

Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:55
Hej,

Vil også foreslå som csell at i som forening selv ejer anløgget, gør vi også selv. hvilket vil sige at vi kan kontakte en ny leverandør som bare skal ligge en fiber frem til samlebrønden, hvilket gør det forholdsvis nemt at skifte leverandør.

Er meget i tvivl om lovændringen mht. "stavnsbåndet" kommer  til at gælde for os i div. ejer/grundejerforeninger.

Man kan vel også sammensætte en pakke a la den vores ejerforening / Lars_M`s har med 2 leverandører, så man ikke er tvunget til at have både tv  og internet fra samme leverandør.

/Flmr

Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 23:04
Jeg siger tak for tilbagemeldingerne, jeg er bestemt blevet klogere.
Som det ser ud i dag, er der en aftale om tv fra yousee, hvorimod internet kører udenom foreningen. 
I indkaldelsen til generalforsamlingen, er et af punkterne at bestyrelsen gerne vil forhandle en fælles aftale med Yousee om internetdelen. Jeg har så sat på som punkt, om det ikke vil være relevant også at forhandle med GE Fiber.

Som jeg har forstået jeres indlæg, er der ingen forskel på tv løsningen, udover at pakkerne måske ser lidt anderledes ud (det må jeg lige undersøge). Vi vil dog få væsentlig højere internethastigheder ved en fiberløsning (+ hastighedsgaranti).
Prisen? - Det kan jeg af gode grunde ikke vide noget om, men det lyder til at der er gode chancer for billigere priser hos GE Fiber.
Muligheden for at dele tv/internet delen op, havde jeg ikke tænkt på, det kunne måske være en rigtig god løsning.
Jeg kan sagtens følge jeres pointe med selv at eje anlægget. Det er dog mit første møde i foreningen, så jeg tygger lige på hvor stort et brød jeg vil slå op.

P.s. Det bliver spændende at se hvad betydning det nye lovforslag får af betydning.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 10:43
Du er sikkert oppe mod store kræfter. I min gamle antenneforening havde jeg indtryk af at bestyrelsen og Yousee var pot og pande. Nu har jeg helt droppet dem og har internet og IPTV fra Waoo.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Hej.

1) var lige inde og kigge på Ge-fibernets hjemmeside, og de udsender også deres tv signal i dvb-c formatet ( dvs det er ikke som standard ip.tv) og er derfor i samme format som det Yousee udsender = dvs ingen forskel på tv delen ( andet end forskelle i program pakker)

2) Fibernet er langt hurtigere ned adsl og det oplyste Mbit er minimumshastigheder ,der er fuld dublex ( dvs samme upload og download hastighed) og er noget BILLIGERE

3) Se 1)

4) Har som Lars_M en mix løsning med præcist samme selskaber, hos os har det aldrig været på tale at skifte fra fibernet til en yousee internet løsning, og tog lang tid inden vi gik fra ComX tv til Yousee`s kabel tv.

Kommer an på hvad du mener med at streame, for hvis du tænker på at streame fra eks. netflix er jeg enig med Lars_M at upload ikke har noget at sige, hvorimod hvis du tilgår din nas fra et andet sted, må det i min verden være din upload hastighed, der bestemmer. 

Lars_M kan du ikke sætte en tæller på, så vi kan finde ud af hvem af os der har ret, når man henter fra omverdenen ? og hvor bor du henne ? ( har selv ComX men vi betaler da noget mere sådan som jeg lige husker det)

/Flmr

Hvad mener du med 'sætte en tæller på'?.. Hvis du mener Speedtest eller noget i den dur, så er den stort set begrænset af hvor hurtigt din router kan rende.. i mit tilfælde er det 175/100 på kabel og 50/50 på wifi sidst jeg tjekkede. Ved andre i boligforeningen har været noget højere oppe. 
Det er lidt svært at gennemskue præcist hvad mit internet koster da regningen er lidt snørklet - men tror det er 109 plus moms - altså ~135kr
Jeg bor forresten på Islands brygge i København - dejligt sted :)

Og du har ret i henhold til streaming - jeg antog OP mente Netflix o.lign ... jeg har egen nas, og den er kun nyttig fordi vi har stor upload kapacitet til rådighed.

Beklager hvis jeg går lidt OT her.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 14:27

Hej Kloppern.

Her er et link kaldet 'Her er prisniveauet på YouSee a la carte', jeg ved ikke om det er noget?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 09-Marts-2013 kl. 14:28
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu