recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til et par spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til et par spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til et par spørgsmål
    Sendt: 10-Marts-2013 kl. 20:38
Jeg er igang med at undersøge mulighederne for en projekter løsning til min stue.
Min største bekymring er at mine vægge, loft og en del møbler er hvide. Jeg kan ikke total lave mørklægning i min stue lige nu, men det får jeg lavet hvis jeg køber en projekter løsning.
Jeg har den mening, at det er bedre at købe en god dug til at starte med, og spare lidt på projekteren. Det skal passe til til rummet og projekteren.
Jeg har tænkt at male bagvæggen sort og venstre sidevæg sort en 0,5 meter frem. Da lærred vil være en halv meter fra venstre sidevæg.

Jeg vil have et ordentlig billed, og Tænker på den mindste JVC projekter : )
Indtil jeg har sparet op til den, vil jeg have en budget projekter.
Jeg har læst lidt om den nye Benq w1070. Nu vil jeg ned til klubben og snakke med dem om den og se den.
jeg vil gerne indskærpe nogen modeller jeg vil se i action, derfor må i også gerne komme med alternative til den model.

Jeg er lidt i tvivl omkring valg af dug. Jeg ser på fastrammet lærreder med enten en grå dug, eller en Lissau true Colour dug.
Den grå dug vil som jeg forstår det, hjælpe på sort niveauet i lyse rum. True Colour duggen er neutral.

Hvad jeg kan læse om w1070'eren, så er den meget lysstærk, og sort niveau er okay. Jeg tænker den grå dug pga de lyse vægge og genskind derfra, projekteren er lysstærk og det vil hjælpe på sort niveuaet.? Eller skal jeg vælge true Colour duggen da der vil være et bedre valg, på lang sigt da jeg vil have en ordentlig projekt i fremtiden. Dog tænker jeg stadig genskinden fra de lyse vægge måske vil ødelægge den neutrale egenskab true Colour duggen har?
Har jeg forstået det rigtig, eller har i nogen indvendinger? På forhånd tak for hjælpen.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 08:23
Alternativ:

Epson TW 3200 (ingen 3d men har lense shit)
Epson TW 5910 (3d version uden lense shift)

Kan du mørkligge rummet totalt vil jeg tage en hvid dug. 
Hvis det kniber med mørklægning, så vil jeg tage en grå dug.

Jeg havde hvide vægge i mit tidligere hus, men kunne mørklægge rummet for sol lys. 
Her havde jeg ingen problemer med genskær (rå-hvid vægge). 

Redigeret af Precious - 11-Marts-2013 kl. 08:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Alternativ:

Epson TW 3200 (ingen 3d men har lense shit)
Epson TW 5910 (3d version uden lense shift)

Kan du mørkligge rummet totalt vil jeg tage en hvid dug. 
Hvis det kniber med mørklægning, så vil jeg tage en grå dug.

Jeg havde hvide vægge i mit tidligere hus, men kunne mørklægge rummet for sol lys. 
Her havde jeg ingen problemer med genskær (rå-hvid vægge). 

hey Smile
okay, jeg vil prøve og undersøge TW3200´eren.
Jeg kommer til at kunne mørkligge rummet rimelig godt! Og jeg vil hovedsagligt bruge det om aftenen.
så jeg tror også den True colour dug er vejen frem Smile
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 09:10
Derefter, jeg er lidt i tvivl omkring afstanden og lærred størrelse kan lade sig gør. Jeg har plads til et 80 tommer lærred og jeg vil gerne have projekteren bagved mig, ca.6 meter fra lærred. 

Redigeret af KennyIver - 11-Marts-2013 kl. 09:11
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 11:26
Denne er guld værd:

http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/

Vælg fx Epson TW 3200 - skriv dine afstande ind, og wooula så har du din max størrelse + hvor din projektor skal placeres.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 11:28
Epson TW3200

Minimum 2.38 meter 
Maximum 5.08 meter

Du kan ikke få 80 tommer på 6 meters afstand, du er nødt til at vælge noget større.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 19:49
jeg har ikke plads til en større lærred, desværre.
Jeg vil helst, at projekteren hænger bagved sofaen, tæt opad bagvæggen. 

Men jeg har taget et en beslutning idag. Jeg venter til efteråret med at gør noget, for så sparer jeg op over sommeren og kan tage til århus for at se de forskellige projekter i TC og hifiklubben : )
tak for hjælpen!
forresten, jeg lagde lige mærke til du bor i Ikast. Det er det tætteste jeg har set en bo til Herning. Har du en bio/hifi tråd herinde ?? Smile
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Epson TW3200

Minimum 2.38 meter 
Maximum 5.08 meter

Du kan ikke få 80 tommer på 6 meters afstand, du er nødt til at vælge noget større.

jeg får det fra 2.34 til 4.24 meter ?? 
bare ren nysgerrig om jeg gør noget forkert? Smile
Setup:
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu