recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 tænder på EC/DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic G20 tænder på EC/DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20 tænder på EC/DVD
    Sendt: 11-Marts-2013 kl. 00:56

Hej !

Efter at jeg har fået en Panasonic BDT220 Blu-ray og tilsluttet den til mit Panasonic G20, fungerer tænd af TV'et ikke længere som før. Tidligere kunne jeg eks. holde tasten '2' nede i kort tid, så ville TV'et tænde og vælge den kanal jeg har indstillet til kanalplads 2. Nu fungerer det ikke helt på samme måde, TV'et starter som tidligere, MEN efter et par sekunder skifter TV'et til EC/DVD indgang. Jeg må så trykke på 'TV' tasten for at komme tilbage til TV visning.

Har prøvet at ændre på VIERA Link indstillinger, det gjorde ingen forskel. Er der et lyst hoved som har et tip til hvordan jeg får TV'et til at starte direkte med TV visning på en given kanal ?

M.v.h.
Poul 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 06:12
Slå viera link fra...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 21:16

Tror du kan løse det med Hotel mode Smile

Hotel mode vejledning:

Tænd TV

På selve TVet holdes knappen "- / V" inde. (Den sidder på siden)

På remoten trykker du samtidig på "AV" 3 gange.

"hotel mode" menuen kommer frem på skærmen.

I den øverste linie sættes "hotel mode" til on.

I den anden linie sættes "initial input" til AV1 eller den indgang du måtte ønske dit TV skal starte op på.

Pil ikke ved de andre indstillinger! Særligt ikke de to nederste!

Tryk "exit" på remoten for at komme ud af menuen.

Sluk for TV på remoten.

Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 22:58

Hej KlausDM !

Tak for dit svar. Har prøvet at slå VIERA Link fra både på afspiller og TV, men det hjælper ikke, kun hvis jeg piller strømmen fra afspiller, virker det som jeg ønsker.

M.v.h.
Poul

Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 23:01

Hej Gonardo !

Det er hermed prøvet, og det virker nu som ønsket Smile

Mange tak for hjælpen.

M.v.h.
Poul

Redigeret af agerbek - 12-Marts-2013 kl. 00:05
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 23:22
Hotel mode får tv'et til at strte op på en specifik indgang.

Mit bud er at det er din "BR-ting" der melder sig ind og vil overtage kommandoen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hotel mode får tv'et til at strte op på en specifik indgang.

Mit bud er at det er din "BR-ting" der melder sig ind og vil overtage kommandoen. "Legetøjsting" eller BD for Blu-ray?

Klaus
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu