recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp DA LC60LE635 Standbystrøm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sharp DA LC60LE635 Standbystrøm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sharp DA LC60LE635 Standbystrøm
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 08:01
Hejsa.

Jeg er i gang med at finde strømsyndere.

Mit TV Sharp DA LC60LE635, bruger 5-6W i standby.
Jvf manualen skal den kun bruge 0,1W i standby.

Har fundet en "hurtig opstart" i indstillinger, men den har hele tiden været deaktiveret. Nogen idéer til at få forbruget ned?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 08:45
Hvor længe har du målt ?

Der kan sikkert gå 10-30 minutter før den når det lave forbrug, pga noget tv guide osv i tv.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 09:14
Hvad måler du med? Din strømmåler skal kunne håndtere den switch-mode, som f.eks. tv-skærme bruger for at give dig en præcis standby-forbrug-måling.

Typisk bruger tv lidt mere standby-strøm i minutter efter de slukker, indtil al elektronik er lukket ned. Hvis du har tidsindstillet f.eks. optagelser, kan tv'et have tunere aktiveret, mens det er slukket.
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 09:17
Bruger en Ide-line energimåler. Hvad mener du med den skal kunne måle switch-mode? Strømforbrug er vel strømforbrug?

Det første minut brugte den ca. 30-40W og faldt så derefter til 5-6W. Det var det samme 20 min senere. Har ikke testet længere tid.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Bruger en Ide-line energimåler. Hvad mener du med den skal kunne måle switch-mode? Strømforbrug er vel strømforbrug?

Det første minut brugte den ca. 30-40W og faldt så derefter til 5-6W. Det var det samme 20 min senere. Har ikke testet længere tid.

Strømforbrug er strømforbrug, ja, men måden hvorpå strømforsyninger virker er ikke den samme. Du skal have en strømmåler, som kan måle på switch-mode strømforsyninger, som bruges i f.eks. computere og tv-skærme. Ellers får du ikke en korrekt måling i visse scenarier (f.eks. ved standby-forbrug).

Jeg ved ikke om Ide-line-måleren kan måle på switch-mode-strømforsyninger (det kunne godt lyde som om at det ikke er tilfældet), da jeg ikke kender den, men ellers kan jeg anbefale DONGs Spar-o-meter. Spar-o-meter kan. Du kunne på et tidspunkt låne det på biblioteket, men jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu