recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo - kan det virkelig passe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo - kan det virkelig passe?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo - kan det virkelig passe?
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:31
Hejsa recordere

Jeg har endeligt fået købt mig et hus, og dejligt at man kan få Waoo fiber der.
Dejlig dejlig - ok har ikke nydt at jeg rent faktisk har fået mig ordentlig internet endnu, der er jo så meget at lave.
Men jeg er kommet til at bestille den store danmarkspakke fra viasat.
Jeg burde ha læst mig til at jeg skulle have 2 bokse, et til hvert tv, ok, dummeslag til mig.

Nu ligger det sårn at jeg med nød og næppe har fået trukket 2 ethernet og 1 coax (i den tro at det virkede med viasat) igennem et bette rør under et gulv og op på loftet.
Derfra har jeg en router og en switch. Router til internet og switch til tv, da jeg lige nu flytter boksen mellem mine to tv.
Da jeg vil bestille en boks mere, ja, vi vil sgu se tv to steder, får jeg at vide at begge tv skal have hver deres indgang i fiberboksen, dvs. min løsning med switch ikke virker :-(

Jeg håber jeg har fået fat i en ukompetent medarbejder, så håber i kan fortælle mig at det jeg er blevet oplyst heldigvis ikke passer?
Jeg har desværre næsten 5 mdr. tilbage af mit abonnement, så det har lidt lange udsigter hvis det viser sig at medarbejderen alligevel er kompetent :-)

Og nu jeg er igang, så går nærrigheden jo op i mig, kan man bruge andre bokse end Waoo' egen?

Pft.
/Erik

Redigeret af Erik_A - 12-Marts-2013 kl. 14:33
_____

/Erik
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:49
Jeg har selv fibernet, og der sagde montøren at, hvis jeg skulle have mere end et tv. skulle det være fra hver sin port i boksen. Uden at vide det, er det nok vlan at det kører på så hver tv boks, ikke mister signalstyrke
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:56
Tænkte det nok, så som jeg ser det, så har jeg 2 mulige løsninger.
Enten så trækker jeg et nyt kabel igennem røret, eller også så køber jeg splittere.
Ja, en splitter begrænser båndbredden til 100mb/s, men det skal da under alle omstændigheder være nok...
Øv øv, nå må fatte knoglen til energimidt igen...
_____

/Erik
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 15:47
Vær glad for at du har trukket tomrør og hiv et nyt kabel igennem. :-) Har selv været igang med noget tilsvarende og bagefter var jeg meget glad for at have lagt tomrør ned under gulvet. :-)
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 15:50
Det er jeg også - problemet er at det er fyldt - når der kommer en enkelt mere i.
Men igen, jeg må leve med dette.

Er sgu mildest talt lidt misfornøjet over det at jeg overvejer om waoo tv er den rigtige løsning for mig.
149,- i måneden for boks nr 2. dog med harddisk :-S
Konen banker mig over denne beslutning...
_____

/Erik
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:02
Du skal vel kun have boksen hvis du skal bruge tjenester, optage osv? Du kan nøjes med et tv med dvb-c det ene sted. 

EDIT: Selvfølgelig alt efter hvilke behov du har. :-)

Redigeret af Jakabov - 12-Marts-2013 kl. 16:02
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:03
nu skriver du ikke hvor du bor, men med denne http://www.dba.dk/set-up-box-airties-god-bo/id-89986603/
vil du bare skulle ringe til waoo og oplyse mac adresse på boksen og så er der ingen månedlig ekstra udgift
Sådan fungerer det ihvertfald i mit område - seas-nve

Redigeret af ridderdk - 12-Marts-2013 kl. 20:03
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:25
ok har selv haft TV gennem mit waoo, havde ingen problemer med at trække tv ud af hvilken som helst port i den tilgin jeg fik..

og jeg kunne endag trække det over homeplug så jeg var fri for kabler, dog var WIFI for ustabilt, men har en D-link 200mbps homeplug som bare brusede afsted uden issues.
Til top
Loberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Loberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:51
Kørte da godt nok også min boks igennem den der tilgin router, og det fungerede da perfekt. Så mon ikk også du an det
Til top
luv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luv.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 20:19
Det kan du sagtens. Bare have en router som understøtter ipmg snoop eller multi.

Livet er skønt.
Til top
Lappe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Østjylland
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lappe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 23:09
Behøver man at køre IP-TV?
Jeg mente at WAOO havde gjort det muligt at se tv via DVB-C?
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 06:04
Køb en switch, der understøtter multicast og igmp snoop, så kan du sagtens se tv fra en port i routeren (som er sat til switchen, som igen er sat til dine tv)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu