|
Waoo - kan det virkelig passe? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Erik_A
Bruger Oprettet: 12-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:31 |
Hejsa recordere
Jeg har endeligt fået købt mig et hus, og dejligt at man kan få Waoo fiber der. Dejlig dejlig - ok har ikke nydt at jeg rent faktisk har fået mig ordentlig internet endnu, der er jo så meget at lave. Men jeg er kommet til at bestille den store danmarkspakke fra viasat. Jeg burde ha læst mig til at jeg skulle have 2 bokse, et til hvert tv, ok, dummeslag til mig. Nu ligger det sårn at jeg med nød og næppe har fået trukket 2 ethernet og 1 coax (i den tro at det virkede med viasat) igennem et bette rør under et gulv og op på loftet. Derfra har jeg en router og en switch. Router til internet og switch til tv, da jeg lige nu flytter boksen mellem mine to tv. Da jeg vil bestille en boks mere, ja, vi vil sgu se tv to steder, får jeg at vide at begge tv skal have hver deres indgang i fiberboksen, dvs. min løsning med switch ikke virker :-( Jeg håber jeg har fået fat i en ukompetent medarbejder, så håber i kan fortælle mig at det jeg er blevet oplyst heldigvis ikke passer? Jeg har desværre næsten 5 mdr. tilbage af mit abonnement, så det har lidt lange udsigter hvis det viser sig at medarbejderen alligevel er kompetent :-) Og nu jeg er igang, så går nærrigheden jo op i mig, kan man bruge andre bokse end Waoo' egen? Pft. /Erik
Redigeret af Erik_A - 12-Marts-2013 kl. 14:33 |
|
_____
/Erik |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv fibernet, og der sagde montøren at, hvis jeg skulle have mere end et tv. skulle det være fra hver sin port i boksen. Uden at vide det, er det nok vlan at det kører på så hver tv boks, ikke mister signalstyrke
|
|
Erik_A
Funktioner
Tak(0)
|
Tænkte det nok, så som jeg ser det, så har jeg 2 mulige løsninger.
Enten så trækker jeg et nyt kabel igennem røret, eller også så køber jeg splittere. Ja, en splitter begrænser båndbredden til 100mb/s, men det skal da under alle omstændigheder være nok... Øv øv, nå må fatte knoglen til energimidt igen...
|
|
_____
/Erik |
|
Jakabov
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vær glad for at du har trukket tomrør og hiv et nyt kabel igennem. :-) Har selv været igang med noget tilsvarende og bagefter var jeg meget glad for at have lagt tomrør ned under gulvet. :-)
|
|
Erik_A
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg også - problemet er at det er fyldt - når der kommer en enkelt mere i.
Men igen, jeg må leve med dette.
Er sgu mildest talt lidt misfornøjet over det at jeg overvejer om waoo tv er den rigtige løsning for mig. 149,- i måneden for boks nr 2. dog med harddisk :-S Konen banker mig over denne beslutning... |
|
_____
/Erik |
|
Jakabov
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal vel kun have boksen hvis du skal bruge tjenester, optage osv? Du kan nøjes med et tv med dvb-c det ene sted.
EDIT: Selvfølgelig alt efter hvilke behov du har. :-) Redigeret af Jakabov - 12-Marts-2013 kl. 16:02 |
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
nu skriver du ikke hvor du bor, men med denne http://www.dba.dk/set-up-box-airties-god-bo/id-89986603/
vil du bare skulle ringe til waoo og oplyse mac adresse på boksen og så er der ingen månedlig ekstra udgift Sådan fungerer det ihvertfald i mit område - seas-nve
Redigeret af ridderdk - 12-Marts-2013 kl. 20:03 |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok har selv haft TV gennem mit waoo, havde ingen problemer med at trække tv ud af hvilken som helst port i den tilgin jeg fik..
og jeg kunne endag trække det over homeplug så jeg var fri for kabler, dog var WIFI for ustabilt, men har en D-link 200mbps homeplug som bare brusede afsted uden issues.
|
|
Loberg
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2012 Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kørte da godt nok også min boks igennem den der tilgin router, og det fungerede da perfekt. Så mon ikk også du an det
|
|
luv.dk
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan du sagtens. Bare have en router som understøtter ipmg snoop eller multi.
|
|
Livet er skønt.
|
|
Lappe
Junior bruger Oprettet: 25-September-2008 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
|
Behøver man at køre IP-TV?
Jeg mente at WAOO havde gjort det muligt at se tv via DVB-C?
|
|
timzor
Bruger Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en switch, der understøtter multicast og igmp snoop, så kan du sagtens se tv fra en port i routeren (som er sat til switchen, som igen er sat til dine tv)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |