recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til sofawoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt hjælp til sofawoofer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt hjælp til sofawoofer
    Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:05
Havde to Cerwin Vega 10" basser til at ligge samt lyst til at skære i konens sofa. Så gik igang med en sofawoofer som jeg kan se andre også har rodet lidt med.

Har følgende spørgsmål til projektet.

Ang. forstærker har jeg to 214 NAD effektblokke som bruges i mit garage anlæg, men tænker den ene ville gøre det godt til at drive basserne. Eller ville det være bedre med en rigtig sub forstærker hvor man kan regulere fase gain osv. Og er det overhovedet nødvendigt når det hele først er kørt ind af recieveren? De koster jo rask væk 2k.

Næste del er signal kabel til forstærkeren. Jeg skal bruge 10 meter og så en y-splitter er vel også nødvendig. Med de kabler hvad skal man være opmærksom på der og hvad kan anbefales. Ledningen vil komme til at ligge klods op af og parallelt med strøm kabel ca 5 meter.

Sofawooferen bliver kun brugt til film, går ud fra min AVR-2310 selv skærer sub signal fra når man vælger stereo i menuen??

På forhånd tak

Lille update, kan se jeg aldrig fik sat de sidste billeder ind. Det blev en lukket konstruktion.
Og må siges det virker helt genialt nu og er utroligt vanedannendeSmile

Redigeret af Denraretiger - 28-Januar-2015 kl. 21:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

går ud fra min AVR-2310 selv skærer sub signal fra når man vælger stereo i menuen?? 

Det er ikke sikkert, ligeledes er der lavet opsætning (Crossover) med SWen på, så er den en del af lydbilledet hvor den har de lave frekvenser, de vil så mangle når den ikke er med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 19:17
Fik testet det idag og ved stereo kobler den heldigvis selv SW og center fra.
Fik koblet det hele sammen i dag og har slæbt mine Dali 8008 ind som fronter. Uden fronter vil den Denon reciever ingenting i forhold til opsætning. Kørte Audessey på den og synes sgu den kraftigt favorisere center, er det normalt.?

Selve delen det hele drejer sig om, nemlig sofawooferen var det sgu en underlig og ikke vildt imponerende oplevelse. Det kræver nok jeg får bygget en rigtig baskasse til den.

Hvordan er det nu portet kontra helt lukket konstruktion.?

Emil

Redigeret af Denraretiger - 15-Marts-2013 kl. 19:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:08
Lille update. Fronterne er byttet ud med B&W DM 684 og sofawooferen er guld værdApprove
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu