|
Dårlig lyd i XBMC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrik_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2013 kl. 19:00 |
Jeg har problemer med lyden i XBMC, hvor der er en del skratten / knitren i højtalerne og ifølge min kone, så lyder det som om, at vi er ude og køre bil ;-). Det virker derimod fint fra DVBlink og WMC, men bare ikke fra XBMC som jeg helst ville bruge...
I min søgen efter løsningen, så har jeg fulgt anbefalingerne fra de to links her: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911 http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Windows_Settings_for_AudioEngine Der er ingen Realtek drivere installeret, alle settings og WASAPI er sat op som i de to links, men der er ingen hørbar forskel. Kan I hjælpe mig? HTPC: Intel Core i3-3225 3,3 GHz (Ivy Bridge) ASRock Z77 Professional-M, Intel Z77 Asus Radeon HD 6450 1 GB 8 GB Kingston HyperX Blu Series DDR3 Corsair 120 GB SDD Digital Devices Cine S2 V6.5, PCIe, Dual DVB-S2, Low-Profile Software: Windows 8 med WMC DVBlink XMBC 12.3 Nyeste drivers TV og receiver: Sony KDL-46NX700 Onkyo TX-SR608 ![]() Redigeret af Henrik_DK - 14-Marts-2013 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg havde problemer med at billedet hakkede i Frodo og læste at det kunne være onboard lyd der var problemet. Så jeg slukkede for onboard lyd i bios og vupti, så virkede det. Kan være det også løser dit problem, hvis du ellers kan nøjes med lyd gennem dit grafikkort.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Det dutter vist ikke med både amd drivere og noget realtek.
Tror det er noget med at afinstallere realtek versionen og køre amd. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
For at lyden skal virke korrekt skal han netop installere realtek driveren, da den indeholder den korrekt hdmi driver til amd kortet. (forvirrende ja)
Så hent den nyeste realtek driver og installer denne. Genstart din spand, når den er genstartet, går du i enhedshåndtering og deaktiver realtek, da xbmc som sagt ikke kan finde ud af det hvis den er installeret. Men dit amd kort har nu fået den korrekte hdmi driver. Genstart din spand igen og det skulle nu virke 100% med wasapi driveren i xbmc. Uden realtek driveren kan dit amd nemlig i kode hd lyd hvis du kigger under egenskaber i windows og så opstår der et problem ved overførsel af lyd til recieveren. Redigeret af JordanDK - 16-Marts-2013 kl. 12:30 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Henrik_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
Jeg har fulgt din vejledning, men desværre har det ikke løst problemet med lyden. Det virker fint med samme kanaler med DirectSound i XMBC, men med DirectSound får jeg ikke glæde af mit 7.1 setup. Fatter ikke, hvorfor XMBC ikke kan finde ud af, at lave en løsning der bare virker uden alle mulige workarounds, der så ikke virker alligevel ![]() Det virker også fint med lyden i WMC, men jeg vil nu helst bruge XMBC, da jeg ikke kan lide interfacet i WMC. |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Gå tilbage til XBMC 12.0 der er en bug med audio fra version 12.1 og frem. I mit tilfælde sker det du oplever kun når jeg bruger external player TMT 5.3
Der er nogen der allerede har submitted en bug report Edit: submitted a bug report, ticket 14211
Redigeret af jespermart - 24-Marts-2013 kl. 15:53 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Nu har jeg prøvet med XBMC 11, 12.0 og den nye alpha version 13, men stadigvæk med det samme problem med skrattende lyd ved brug af wasapi.
Er der nogen, der har nogle gode råd til, hvordan jeg kommer videre? Overvejer at reinstallere det hele igen, men frygter at det ikke hjælper og blot ender med mange timers spildt arbejde. Vores nye HTPC er slet ikke taget i brug pga. de problemer med lyden... Vi er nød til at anvende vores gamle VU+ DUO i stedet for og det ærger jeg mig meget over ![]() Redigeret af Henrik_DK - 27-Marts-2013 kl. 13:50 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |