recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig lyd i XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig lyd i XBMC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik_DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig lyd i XBMC
    Sendt: 14-Marts-2013 kl. 19:00
Jeg har problemer med lyden i XBMC, hvor der er en del skratten / knitren i højtalerne og ifølge min kone, så lyder det som om, at vi er ude og køre bil ;-). Det virker derimod fint fra DVBlink og WMC, men bare ikke fra XBMC som jeg helst ville bruge...

I min søgen efter løsningen, så har jeg fulgt anbefalingerne fra de to links her:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Windows_Settings_for_AudioEngine

Der er ingen Realtek drivere installeret, alle settings og WASAPI er sat op som i de to links, men der er ingen hørbar forskel.

Kan I hjælpe mig?

HTPC:
Intel Core i3-3225 3,3 GHz (Ivy Bridge)
ASRock Z77 Professional-M, Intel Z77
Asus Radeon HD 6450 1 GB
8 GB Kingston HyperX Blu Series DDR3
Corsair 120 GB SDD
Digital Devices Cine S2 V6.5, PCIe, Dual DVB-S2, Low-Profile

Software:
Windows 8 med WMC
DVBlink
XMBC 12.3
Nyeste drivers

TV og receiver:
Sony KDL-46NX700
Onkyo TX-SR608

Redigeret af Henrik_DK - 14-Marts-2013 kl. 19:07
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 20:34
Jeg havde problemer med at billedet hakkede i Frodo og læste at det kunne være onboard lyd der var problemet. Så jeg slukkede for onboard lyd i bios og vupti, så virkede det. Kan være det også løser dit problem, hvis du ellers kan nøjes med lyd gennem dit grafikkort.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 13:51
Det dutter vist ikke med både amd drivere og noget realtek.
Tror det er noget med at afinstallere realtek versionen og køre amd.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2013 kl. 12:29
For at lyden skal virke korrekt skal han netop installere realtek driveren, da den indeholder den korrekt hdmi driver til amd kortet. (forvirrende ja)

Så hent den nyeste realtek driver og installer denne. Genstart din spand, når den er genstartet, går du i enhedshåndtering og deaktiver realtek, da xbmc som sagt ikke kan finde ud af det hvis den er installeret. Men dit amd kort har nu fået den korrekte hdmi driver.

Genstart din spand igen og det skulle nu virke 100% med wasapi driveren i xbmc. Uden realtek driveren kan dit amd nemlig i kode hd lyd hvis du kigger under egenskaber i windows og så opstår der et problem ved overførsel af lyd til recieveren. 

Redigeret af JordanDK - 16-Marts-2013 kl. 12:30
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

For at lyden skal virke korrekt skal han netop installere realtek driveren, da den indeholder den korrekt hdmi driver til amd kortet. (forvirrende ja)

Så hent den nyeste realtek driver og installer denne. Genstart din spand, når den er genstartet, går du i enhedshåndtering og deaktiver realtek, da xbmc som sagt ikke kan finde ud af det hvis den er installeret. Men dit amd kort har nu fået den korrekte hdmi driver.

Genstart din spand igen og det skulle nu virke 100% med wasapi driveren i xbmc. Uden realtek driveren kan dit amd nemlig i kode hd lyd hvis du kigger under egenskaber i windows og så opstår der et problem ved overførsel af lyd til recieveren. 

Jeg har fulgt din vejledning, men desværre har det ikke løst problemet med lyden. Det virker fint med samme kanaler med DirectSound i XMBC, men med DirectSound får jeg ikke glæde af mit 7.1 setup.

Fatter ikke, hvorfor XMBC ikke kan finde ud af, at lave en løsning der bare virker uden alle mulige workarounds, der så ikke virker alligevel Cry.

Det virker også fint med lyden i WMC, men jeg vil nu helst bruge XMBC, da jeg ikke kan lide interfacet i WMC.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 15:52
Gå tilbage til XBMC 12.0 der er en bug med audio fra version 12.1 og frem. I mit tilfælde sker det du oplever kun når jeg bruger external player TMT 5.3

Der er nogen der allerede har submitted en bug report

Edit: submitted a bug report, ticket 14211

Redigeret af jespermart - 24-Marts-2013 kl. 15:53
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 13:49
Nu har jeg prøvet med XBMC 11, 12.0 og den nye alpha version 13, men stadigvæk med det samme problem med skrattende lyd ved brug af wasapi.

Er der nogen, der har nogle gode råd til, hvordan jeg kommer videre?

Overvejer at reinstallere det hele igen, men frygter at det ikke hjælper og blot ender med mange timers spildt arbejde.

Vores nye HTPC er slet ikke taget i brug pga. de problemer med lyden... Vi er nød til at anvende vores gamle VU+ DUO i stedet for og det ærger jeg mig meget over Cry

Redigeret af Henrik_DK - 27-Marts-2013 kl. 13:50
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu