|
waw til cd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Elsa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:13 |
jeg har nogle waw-filer på min mp3 afspiller. Jeg prøver at brænde en CD, men det kan ikke lykkes at afspille den i en alm cd-afspiller. Derefter prøvede jeg at konvertere både til wma og til mp3 fil, men der er kun støj når jeg lægger den i afspilleren. ??
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er CDen afsluttet.? (Finalized).? Det gøres normalt automatisk af programmet. Spilles filen normalt af din MP3 afspiller.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du skal brænde den som red book for at kunne afspille den i en alm. cd afspiller.
Den er sikkert blevet brændt som en data cd.
|
|
![]() |
|
Elsa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Jeg ved ikke hvad red book er. Jeg har brændt den som en audio-cd via Windows Media Player. MP3 filen kan fint høres både på mp3 og computer, men ikke på alm. cd-afspiller på stereo-anlægget. Har også prøvet at downloade et par programmer som påstår at brænding via dem af waw-filer kan lykkes så cd kan høres men uden held. Sagen er at jeg har et par gamle kassettebånd, som jeg gerne ville bevare. Derfor lagde jeg mp3'eren foran højttaleren, afspillede kassettebåndet og derefter lagde jeg mp3-filen som altså var en waw over i computeren. Det gik også fint, men brænding på cd kan jeg ikke få til at virke.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Hvad er grunden til at du ikke forbandt din kasettebåndoptager direkte til computeren og optog på computeren?
Vær opmærksom på at ikke alle CD medier (skiverne) er velegnet til at afspille i en rigtig CD afspiller. Prøv at tage dine skiver og hold dem op mod solen, kan dy tydeligt se igennem, kan de være et problem. Når du sætter en af dine brændte skiver i din PC og åbner en stifinder, viser computeren den så som en lyd-CD? Hvis du bor et sted i nærheden af mig er du velkommen til at komme forbi med din Mp3 fil, så skal jeg nok få en brugbar CD ud af det. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har ikke en kassettebåndoptager, men et gammelt stereoanlæg der kan afspille kassettebånd. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle forbinde et gammelt anlæg med min pc. (er slet ikke teknisk kyndig).
Jeg bruger for resten mit gl stereoanlæg som højttaler i mit TV der har en rigtig dårlig lyd (lille fladskærm) bruger et phono-kabel men der kommer kun lyd ud af den ene højttaler, det er ok men ?? TV-forhandleren anede ikke hvordan man kunne bruge sit stereoanlæg som højttaler til TV.... Den sidste cd jeg prøvede var en CD-RW og den er ikke gennemsigtig. Ja der står CD-Audio i dvd-drevet. og andre brændinger lykkes fint via Windows Media Player. Tak men jeg bor vist LANGT VÆK i udkanten af København. og det er vist mere indviklet end som så, så jeg må nok opgive mit forehavende. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Lad os først løse dit indspildningsproblem.
Jeg går ud fra at dit sterioanlæg har et høretelefon stik? Du tager et kabel som er mini-jack til mini-jack og sætter imellem høretelefon stik og lydkortets "line-in" på din computer som er lyseblåt: ![]() ![]() De kan købes her fra omkring 11 kr i forskellige længder, afhængigt af hvor langt du har computer og stereoanlæg stående fra hinanden: ![]() Så kan du bruge et program som eksempelvis "free sound recorder" eller andre herinde fra til at optage lyden: Herefter skal det brændes som en audio CD. Jeg anbefaler CDBurnerXP, der er gratis og med dansk sprog. De kan hentes her: http://cdburnerxp.se/en/download
Redigeret af Cyberguyen - 17-Marts-2013 kl. 14:08 |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Ridtig mange "alm" CDafspillere har svært ved at læse CDRW. Prøv med en "engangs"cd.
|
|
![]() |
|
1000 tak for den illustrative brugsanvisning. Jeg vil starte med at købe et mini-jack og så gå videre i anvisningen. Tak for fotos. Det er altid lettere at forstå med billeder. Så jeg håber det bedste.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |