|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() Sendt: 26-August-2006 kl. 11:55 |
Når jeg afspiller en divx film med undertekster i MCE2005 bliver ÆØÅ vist som nogen underlige tegn... hvis jeg afspiller samme film i mediaplayer på samme maskine bliver de vist rigtigt.
Nogen der har en forklaring på hvorfor og hvordan man retter det da det er ret irriterende at se på i længden |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan vel have at gøre med at MCE ikke for nuværende understøtter Dansk. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
[KaptajneN] ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Det lyder underligt, da det er Vobsub der styrer underteksterne. Jeg har samme problem, teksterne er fine i alle players, bare ikke inde i media center ![]() |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
synes også det lyder underligt at det skulle være fordi dansk ikke er understøttet - Æ Ø og Å vises jo udemærket i mp3 tags og alle andre steder så hvor ikke lige i undertekster - der endda skal et 3. parts program til at styre.
Og så kom jeg lige til at tænke på - Kan det være fordi at vobsub tror det er en engelsk version og derfor bruger engelske skrifttyper? Når man installere MCE er det jo den engelske og så kommer der en DK patch på bagefter Eller kan det være fordi at MCE bruger sine egne indbyggede skrifttyper og ikke de skrifttyper der er i windows/fonts mappen og derfor har ÆØÅ på andre pladser end 'normalt' Redigeret af BeLLe - 26-August-2006 kl. 15:00 |
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
Hvad hvis du kører det med et andet DVD afspillerprogram i MCE ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Den må du lige forklare nærmere. Hvad mener du med et andet dvd afspiller program?? og hvordan gør man det? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du kan jo prøve f.eks at installere Power DVD eller anden DVD software. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har powerDVd installeret men det jeg ikke forstår er 1) Hvorfor det skulle hjælpe da det ikke er DVD'er men DivX film der har problemet og |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
Har rodet med samme problem igennem meget lang tid. Og det har været utrolig tidskrævende at finde en løsning der virker. Da problematikken slet ikke er omtalt på nettet. (underligt nok) Her er løsningen: Gå ind og download VSFilter 2.33, hvilket er den seneste version, som jeg finder fuldstændig stabil, og den viser ÆØÅ. Derefter skal den aktiveres i Windows system32 katalog. Det gøres ved at benytte sig af "kør" i startmenuen. Hvis du i forvejen har en VSFilter dll fil liggende, skal den først unregistreres, for derefter at overskrives med din nye 2.33 version. Her er stierne du kan benytte i "kør" funktionen Registrere dll filen: Unregistrere dll filen: For at gøre det lidt lettere for dig, har du linket til VSFilter her: Du kan bare kopiere og sætte disse stier ind i "kør", efter hvad du har brug for.
Redigeret af Kolvig - 03-September-2006 kl. 13:45 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg kører engelsk mce uden languagepack, bruger vobsub og har ingen problemer med ÆØÅ i undertekster. Du skal huske under regional settings, advanced, unicode og vælge danish (dansk)
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Det virker perfekt Kolvig - Tak for den
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |