|
Panasonic SC-BTT290 eller SC-BTT590 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2013 kl. 13:19 |
Hej Jeg har nogle spørgsmål i forbindelse med opgradering af min hjemmebio Lige nu har jeg en JVC TH-L1E, hvilken jeg egentlig er meget godt tilfreds med lyden er ok og tilslutningerne opfylder mine behov. Dog vil jeg nu gerne opgradere til et panasonic anlæg, da jeg har købt et Panasonic TV, dermed kan det hele integreres smartere. Som det ser ud nu, står valget mellem følgende to anlæg. BTT590'eren burde naturligvis være bedre, men synes højtalerne er for store i forhold til stilen i min stue. 1. Men er lyden virkelig så meget bedre i BTT590'eren? Det skal siges at jeg sjældent skruer helt op, da mine unger sover på første sal :) Derudover er planen at jeg på et tidspunkt, skal have opgraderet højtalerne til bose, da disse efter min mening, vil passe bedre ind i stuen. 2. Vil denne opgradering af være mulig i forhold til receiveren på de to modeller? På forhånd tak Jonas B
Redigeret af Gooferen - 18-Marts-2013 kl. 13:22 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du køber bare det du syntes er pænest. Uanset hvad du vælger er du lige ringe stillet.....
Klaus (undskyld på forhånd, hvis jeg støder dig) |
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Kan du uddybe svaret?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
De anlæg du har i kiggerten har ikke god lyd som prioritet, men design. God lyd fylder, højttalerne tli, 590'eren er små, meget små. Effektipgivelsen fra forstærkeren er opgivet ved 10% forvrængning, det er så grimt at det vil du slet ikke lytte til.
Men det er jo dit valg, at nedprioritere lyden over design/stil. Klaus |
|
![]() |
|
Det smarte ved Panasonic er at jeg kan integrere dem med mit tv, ved hjælp af Viera Link. Ideen er at jeg på et senere tidspunkt skal have opgraderet højtalerne til eksempelvis Bose, men vil forstærkeren være god nok til dette formål?
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Hej, nej sikkert ikke. Disse integrerede komplette systemer, er ikke vejen frem hvis du senere vil opgradere.
I en lille stue, ved moderate lydtryk, kan det sikkert lyde meget godt - men god kvalitet koster penge i højttaler verdnen ![]() |
|
![]() |
|
Det er klart, men hvorfor vil det ikke være muligt at opgradere til Bose senere og så benytte receiveren?
|
|
![]() |
|
Jo, du vil ganske givet kunne skifte til Bose højttalere. Hvorvidt det så er tale om en opgradering, eller blot et spild af penge er noget helt andet.
Hvilken integration er det du søger med dit tv? Klaus |
|
![]() |
|
Viera Link, dette betyder at jeg kan anvende en og samme fjernbetjening til det hele, samt gemme receiveren væk. Kan naturligvis også lade sig gøre ved at benytte en ekstern IR og en universal fjernbetjening, men vil hellere have hele Panasonic integrationen. Hvad mener du forresten med at bose ikke er en opgradering, er det Bose højtalerne du hentyder til ikke er de bedste? eller er det selve receiveren der forhindrer dette? Er nemlig ikke helt sikker på valget af højtalere endnu :) |
|
![]() |
|
Har samme fjernbetjening alle funktioner i bege anlæg?
Viera Link er dybest set vel bare Panasonic betegnelse for HDMI control? Med mange andre forstærkere, kan du også vælge indgang og justere volumen via Viera Link. Bose højttalere er (igen i mine øren) ikke noget at råbe hurra for, men sådan en Panasonic alt-i-en-forstærker er det heller ikke. Klaus |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Er der overhovedet en receiver med? Jo det er der nok, med et strømforbrug på 89 Watt som skal fordeles til 5 højttalere, så det siger lidt om det.
Du vil være bedre tjent med at spare sammen til noget mere reelt, det her er plastik med meget tvivlsom kvalitet! En brugt receiver og front + center i en fornuftig størrelse, vil give langt bedre lyd end dette. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
Det behøver ikke at være samme fabrikat for at gøre det, jeg og andre styrer fint deres Reciver med TV Remoten. I mit tilfælde Marantz Reciver og Samsung TV samt Recorder. Den kan tænde og slukke sammen med TVet og Recorder, og TV Remoten styre Volume. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |