recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology Download Station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology Download Station

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology Download Station
    Sendt: 18-Marts-2013 kl. 18:15
Overvejer at investere i en Synology DS213 som skal fungere som min medie server for musik, tv og film.

Er især tiltrukket af Download Station som man skulle kunne fjernstyre via en App på min iPad. Hvad er jeres erfaringer med deres Bittorrent klient? Fungerer det i praksis? Har en 35/5 forbindelse og forventer at NAS'sen kan udnytte hele båndbredden som min nuværende PC gør.

Hører gerne fra andre der har en Synology NAS og kører med seneste DSM så jeg kan vurdere om det er værd at bruge 3.600 kr. på det setup.

Har en udemærket løsning i dag, men er bekvemmeligheds menneske med stort B, så har ikke noget mod at bruge lidt penge på at setup der kan gøre min hverdag endnu nemmere og smart. Smile

Apple & Sonos entusiast
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 18:24
Det fungere kanon. 
Jeg har 50/5 og oplever tit hastigheder på 6,5 mb/s. 
Den kan stå og downloade hele natten uden man behøver at ha' computeren kørende og så arbejder en NAS ved lavt strømforbrug. 

Du kan sagtens investere. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 18:49
Det lyder fantastisk Big smile.

Tak for kommentaren Jonesdk90.

Apple & Sonos entusiast
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:02
Enig. Har en ds209 - den magter 4.5mb/s og ca 8 torrents af gangen. Fjernstyrer den via pc interface og android app.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 19:19
Kan også anbefale den herfra. Har en ds212+. Fungerer perfekt med f.eks. Synodroid på min Android telefon
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 23:42
Kan kun anbefales

Jeg køre selv med extension til Chrome som sender mine downloads direkte til Download station.
http://www.download-station-extension.com/

Har dog også Transmission kørene på min DS212 men det er kun fordi den så har eget download mappe, og derved fungere bedre sammen med Sick Beard.

Redigeret af lks - 18-Marts-2013 kl. 23:42
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 08:22
Jeg kører med en Synology DS213+ og 2 stk. WD RED 3TB diske, og det kører bare som en drøm... Jeg fjernstyrer også via alle mine enheder, både i og udenfor hjemmet Smile

Og jeg downloader/uploader med fuld smæk på min 40/40 fiber forbindelse...

Redigeret af Mads Sørensen - 19-Marts-2013 kl. 08:24
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 11:11
Fedt at høre Tongue.

Kan man også downloade .srt filer fra NAS'en? Og kan man starte NAS'en op selvom man ikke er på sit eget LAN?

Glæder mig til at kaste mig over det når jeg får lidt penge tilbage fra SKAT.

Redigeret af wiggumdk - 19-Marts-2013 kl. 11:12
Apple & Sonos entusiast
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Fedt at høre Tongue.

Kan man også downloade .srt filer fra NAS'en? Og kan man starte NAS'en op selvom man ikke er på sit eget LAN?

Glæder mig til at kaste mig over det når jeg får lidt penge tilbage fra SKAT.

Hvis Nas'en understørrer WOL (Wake on Lan) - så ja, men det kræver du sætter din router op så du kan tilgå adgang til din NAS, udefra :-) Altså portforwarde :-) Hvis du har en nyere router, kan NAS'en selv konfiguere dette..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 13:45
Har tjekket at den model jeg vil købe understøtter WOL. Så skal der bare rodes med noget port forward før det virker - det burde ikke være noget problem.
Apple & Sonos entusiast
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 14:46
Er der iøvrigt nogle herinde der har erfaring med at lave backup fra jeres Synology til Amazon Glacier? Har ca. 400GB der skal laves backup af og synes det kunne være interessant at lave backup direkte fra NAS.

I dag laver jeg backup fra min PC via Keepit.dk, men en samlet løsning ville være langt det bedste.

Apple & Sonos entusiast
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu