recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overscan-dvi-hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverscan-dvi-hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Emne: Overscan-dvi-hdmi
    Sendt: 26-August-2006 kl. 12:30

Hej

Har prøvet at tilslutte min htpc via dvi-hdmi, 720p (1280x720), hvilket så giver en lille smule overscanning af billedet.

Er det her muligt at justere, således jeg slipper for denne overscan. og evt hvordan.

LCD er toshiba 32wl66z og htpc er en asus pundit-R med et ati radeon 9100 ipg grafikkort.

Ib

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 12:53

Ja, det justeres inde under Catalyst drivernes kontrolpanel, der er en funktion til justering af overscan. Har det ikke lige tilsluttet nu, så det bliver udfra hukommelsen, men det er noget med at når du har valgt 720p skal du vælge add så kommer der et billede med en firkant og fire pile, med disse kan du regulere størrelsen så billedet holder sig indenfor skærmen. Fremgangsmåden er iøvrigt nærmere beskrevet inde i selve Catalyst controlcenter.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 13:53

Tak for hurtigt svar.

Faktisk overnævnte metode jeg har bokset med, men får så bare ikke skærmbillede til at ændre sig. får ikke mulighed for at vælge den ændring jeg laver.

Ib

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu