|
DENON Bluray analog out |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
THIS77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2010 Sted: Fredericia - DK Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2013 kl. 21:10 |
hej gutter og gutinder
![]() jeg får mig snart en ny marantz reciever med hdmi indgange. pt. har jeg en NAD T163 uden HDMI - derfor har jeg kørt analogt ud fra bluray afspilleren. Det er en DENON BDP 2012 - supergod til analogt og købt til formålet med sine 32 bit DAC enheder skal jeg så fremover køre videre med analogt ud eller gå over til HDMI? dvs. skal bluray eller ny reciever lave lyden? eller hvordan fungerer det? /hygge
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal køre med HDMI. Om det så er afspilleren eller recieveren, der afkoder, afhænger af indstillingerne i afspilleren. Du kan prøve om der er forskel:
PCM = afspiller afkoder
BITSTREAM = reciever afkoder
En lille finesse er at hvis reciever afkoder, står lydformatet i displayet, hvilket mange synes ser fedt ud. Redigeret af Kampus - 13-Marts-2013 kl. 21:39 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Det må du selv om, prøv begge, kan du høre forskel vælger du det som du synes lyder bedst.
|
|
![]() |
|
THIS77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2010 Sted: Fredericia - DK Status: Offline Point: 77 |
genialt svar kampus, takker
så er jeg lidt klogere hurra
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En BD har jo næsten altid HD lyd, (DTS-MA-HD), og den eneste måde den vil kunne bruges er med HDMI. Analog lyd vil kun give DPL II.
Jeg kører altid med at Reciver afkoder lyden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
. Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:16 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan man vist også, men den mulighed er ikke mulig i dette tilfælde, og der er nok ikke mange enheder i dag der har den mulighed. Det vil jeg tro HDMI har overtaget helt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Nå da, og i min verden ikke et korrekt svar. Hvis lyden konverteres i afspilleren, overføres den ganske rigtigt analogt, og alt efter tilslutninger gengives den 5.1/7.1. osv ( afhænger af afspillers output/modtagers input ).
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Jeg kører med HDMI, og Reciver afkoder. Den Analoge overførsel er i hvertfald nok langt hen af vejen overtaget af HDMI i dag.
|
|
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Hvis det skal være analogt ud, skal der være en processor og 5.1 eller 7.1 phono stik udgange bagpå BD afspilleren og de er sjældne. Så skal man jo have 6 eller 8 phono kabler som forbindelse. Men de dyreste OPPO maskiner har feks. Bruges jo kun på en gammel receiver uden HD dekoder.
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Hvis I nu gad undersøge lidt inden I poster alle jeres fejlagtige antagelser.
Denon BDP 2012 har 7.1 analog ud, desuden er der seperat udgang til stereo. Så NEJ, det er langt fra sikkert man skal bruge HDMI, det kommer da helt an på hvor de bedste DAC's sidder. Så vidt jeg ved er den omtalte Denon rost for meget fin analog lyd, selvom jeg nok ikke kan høre forskel. |
|
![]() |
|
Hvordan det? Hun postulerer jo bare du skal bruge HDMI, hvem siger det er den bedste løsning, det kan du kun vide ved at teste både via HDMI og analog. At du så kun kan få vist lydformat via HDMI/bitstream er så en anden sag, men har ikke noget med lydkvalitet at gøre. Jeg kører selv HDMI/bitstream, men jeg har heller ikke en afspiller med så gode DAC's som din
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |