|
Hjælp ! Lydproblem på Windows7 64Bit |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Knud Fredslund ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2013 kl. 14:50 |
Jeg har opgraderet min gamle IBM maskine med en knap så gammel Lenovo Core2 duo maskine.
Jeg flyttede lydkortet (Terratec Aurion 5.1 PCI)over i den nye, installerede driveren, men der kom ikke en lyd ud, hverken af analog, eller optisk S/Pdif udgange(som jeg plejer at bruge). Forskellen mellem de 2 maskiner, er at den nye (Lenovo 880854G) kører 64 bit versionen af Win7 ultimate. Ifølge Terratec, er driveren, den rigtige, til 64 bit win7 og alt ser ud til at virke, der kommer bare ikke en lyd!! Jeg tænkte at kortet måtte være beskadiget under flytningen, så jeg købte et nyt kort. Denne gang et C-media 7.1 kort fra Conrad. men...... Den kan kun sende et stereo signal ud. Jeg kan i begge tilfælde vælge enten Speakers, eller Digital output, under speakers har jeg mulighed for at konfigurere, og lave lydtest, men ligemeget hvilken højtaler jeg trykker på er det Front højtalerne der kommer lyd ud af. Samme når jeg højreklikker på digital output og trykker test, så kommer der lyd i fronthøjtalerne. Jeg har forsøgt mig med at deaktivere onboardsound i bios, men det har ikke ændret noget. Gør jeg noget galt?, eller kan det være et Lenovo problem. ![]() |
|
Knud Fredslund Toft
El-installatør for levebrød og multi-DIYér af hobby |
|
![]() |
|
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åben kontrolpanel - Hardware og lyd - Lyd, og angiv den rigtige udgang som standard. Den står sikkert forkert.
/KL
|
|
![]() |
|
Knud Fredslund ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Hej KL
Så enkelt er det ikke, jeg har prøvet både at vælge den analoge, og den digitale udgang som standard, og med C-media kortet fra conrad, kommer der også lyd ud, mare kun analog, og kun i fronthøjtalerne. Altså ingenting fra S/Pdif, og ingenting fra sourround, center, og sub udgangene. |
|
Knud Fredslund Toft
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Er der ikke i driveren mulighed for at opsætte pcm?
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
KL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 299 |
Ok. Det er bare sådan jeg skifter mellem HDMI og sp/dif alt efter om jeg vil have lyden ud af TV eller til anlæg.
/KL
|
|
![]() |
|
Nej jeg har ingen muligheder for at indstille andet end at jeg på den analoge udgang kan vælge mellem Stereo, 5.1 eller 7.1 sourround. Og det virker så ikke.
På den digitale udgang kan jeg ikke ændre noget.
Min fornemmelse er at driveren ikke understøtter 64 bit. og så er det bare windows standard driver der bruges. |
|
Knud Fredslund Toft
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |