|
Lyd fra PC til surround? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2013 kl. 10:06 |
Hej med jer!
Hvis man ser film fra nettet fra sin computer og gerne vil kunne få lyden ud igennem sit surroundsystem med receiver, hvad gør man så?
Er lyden fra film på nettet overhovedet i surround? Hvis ikke er det jo slet ikke nødvendigt. På forhånd tak! |
|
![]() |
|
Micras19 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du snakker om film fra nettet er det jo et vidt begreb.....
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Jeg er ikke så meget inde i det. Kan bare se der er sider hvor man kan streame film.
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Ja, lyden er som regel i surround ved streaming fra nettet.
Du skal ind at pille lidt i indstillinger for dit lydkort, men det kan lade sig gøre, at trække surround ud af din pc...
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hej Strange
Du kan sagtens hente surround lyd ud af en computer. Du kan gøre dette på 3 måder: 1 Analog. med 3 stk. Jack til RCA kabler fra analoge udgange på computer til analoge indgange på receiver. PC'en står for dekodning af surround og sender det analogt til receiver. Mange (deriblandt mig selv) mener der er for megen støj i en PC til at man får et fornuftigt resultat ud af det. 2. Digitalt via Coax eller TOS-link. Fra en digital coax eller tos udgang på PC'en til tilsvarende indgang på receiveren. Surroundformaterne KAN bitstreames digitalt til receiveren og dekodes der. Giver receiveren mulighed for at behandle alle analoge signaler som den er beregnet til. IMHO en væsentlig forbedring. Dog kan HD lydformater ikke overføres på denne måde. 3. Digitalt via HDMI. Som Coax og TOS, dog kan også HD formaterne bitstreames. I dag den bedste måde at overføre lyd fra PC til receiver. Dit valg skal nok afgøres af hvilket lydformat der er på de film du ønsker at se. Selv ser jeg Stream, TV, DVD og BD fra min computer hver dag med bitstream af lyd via HDMI. Jeg bruger aldrig TV'ets højttaler. BS
Redigeret af Bschmidt - 20-Marts-2013 kl. 12:27 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Hvis det er noget som du betaler for så ja, og nej hvis det er en af de mange sider som streamer film ulovligt.
|
|
![]() |
|
Hej Bschmidt
Tak for udførligt svar... Jeg tror dog du er mere inde i det end mig. :)
Altså jeg kan sætte et hdmi stik fra computer til tv, så får jeg lyd ud af tv højttalere. Men hvad gør jeg (skåret ud i pap) for at få det ud af mine højttalere på surrounden. Skal der overhovet et hdmi stik i tv til pc, eller er det rettere fra pc til receiver der kræves et? Jeg har en Onkyo 608 receiver. Det er egentlig ikke af væsentlig betydning at det er surround, men måske bare lyd i alle højttalere, eller i fronterne bare. ? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Fra PC til reciever og fra receiever til TV
Onkyo har en mode der hedder TV logic der virker OK til alm TV kigning. Det giver noget virtuel surround ud af et stereo signal. BS
|
|
![]() |
|
ok, der er jo i forvejen et hdmi kabel fra receiver til tv og et fra receiver til blu ray afspiller... skal jeg så bare sætte et hdmi kabel i min pc og i en vilkårlig hdmi indgang på min onkyo og så overfører den billede og lyd til tv?
Eller misforstår jeg noget her?
![]() |
|
![]() |
|
Forudsætningen for at det kan overføres lyd og billede er kablet. Det kan være der skal ændres på en indstilling eller to på PC'en for at det virker med lyd og billede.
HUSK at tage strømmen helt fra udstyret når du roder med HDMI kabler så du ikke risikerer afbrændte porte i dit udstyr. BS
|
|
![]() |
|
Jeg prøver mig frem. Tusind tak for din tålmodighed.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |