recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - projektor i Poolrum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

projektor i Poolrum

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: projektor i Poolrum
    Sendt: 21-Marts-2013 kl. 14:21
Jeg går og pusler lidt med en speciel ide til mit sommerhus.

Ideen går udpå at styrke wellness området med visuelle indtryk såvel med audio indtryk, således man feks via en projektor kunne blæse et billede op på væggen til højre, som jeg ville male med noget særligt reflekterende maling. (poolen er 6,5meter lang)

projektoren behøves ikke at være vildt dyr.. men da der er klor i luften er det måske ud over hvad sådan en fætter kan holde til, mht højtalere er det jo bare at finde nogle vådrums højtalere
Men hvad skal man kigge efter, og ikke mindst til hvilke priser.

Men tænker da især om aftenen kunne det give nogle specielle effekter feks at blæse vandfald op på væggen.. ja mulighederne er mange.. og det er jo kun youtube som sætter begrænsningen.

hvad syntes i andre.. er det åndsvagt?.. skal lige sige det er ikke noget jeg forventer at få ekstra betaling for.. det er blot en del af de oplevelser som er i huset... har også et aktivitetshus med pool(ikke billard) og bordtennis hvor jeg også havde overvejet det kunne være (det er 30m2).. men jeg bliver hele tiden trukket tilbage i poolrummet pga. kombinationen af lys lyd og vand kan kombineres på en super måde, og her er området næsten 60m2

Redigeret af rhsin - 21-Marts-2013 kl. 14:23
Mvh

René
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 22:34
Jeg tror det kunne blive super fedt !! Ved dog ikke noget om , at du skal tage særlige hensyn til .. Umiddelbart tror jeg bare at den skal ind i en form for kasse, som kan lukkes når ikke den bliver brugt .. :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 08:34
når det er til udlejning, skal det være noget som bare køre uden alt for meget arbejde og iøvrigt være gearet til at det er folk uden erfaring som skal kunne betjene det.. men det kan jo godt være jeg bliver nødt til at tænke i et projektorhus med glas for sådan at luften kan holdes adskilt... 
Mvh

René
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 08:36
er det noget du på noget tidspunkt har tænkt dig at skulle afspille film fra? ellers ville det da både være nemmere og billigere at købe dig en scanner fra et diskotek, de kan både laver flammer og vandfald på din væg, bare lige en tanke:)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:12
har du et link?, det er mange år siden jeg har været på diskotek ;o)
Mvh

René
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:22
http://www.youtube.com/watch?v=BoXYp5kMBJs - Scanners

Både scanners, lasers og movingheads kan meget i dag.. De kan også alle programmeres efter behov. Vil udmiddelbart tro at movinghead kan mest, af hvad du søger. :-)

Jeg skal ud og spille senere - kan prøve at tage et shoot af min laser. Det er en mere avanceret en af slagsen.

Ordentlig kvalitet er dyrt - som med alt andet :-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

er det noget du på noget tidspunkt har tænkt dig at skulle afspille film fra? ellers ville det da både være nemmere og billigere at købe dig en scanner fra et diskotek, de kan både laver flammer og vandfald på din væg, bare lige en tanke:)
Vil den bedre kunne holde til klorindholdet?

Jeg forestiller mig en lukket kasse med glasside og ind/udblæsning af luft fra tilstødende rum.

BS

EDIT: Det er en FED ide!

Redigeret af Bschmidt - 22-Marts-2013 kl. 09:35
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:12
jeg fandt sådan nogle som demher http://www.lightstore.dk/produkter/180-led-scannere/120554-american-dj-comscan-led-system/ men de skal jo nok bygges ind i en plexiglas indkapsling af en art, ifølge butikken var fugt ikke godt i dem.
Men den kan køre på såvel musik, men også på nogle standard programmer... det kunne være en sjov feature at bygge ind.

selvom jeg er stadig hook på projektorløsningen.. især fordi her er mulighederne større.. tænk på at ligge i poolen og dase rundt.. med en sandstrand i baggrunden.. eller et vandfald der løber ned af væggen.. hvis man både har billed og lyd med... eller ligge og kigge på dette show (specialudgaven med det rigtige soundtrack i god kvalitet dubbet ovenpå)

Min ide er at skabe en interaktiv udsigt, et nyt stort vindue i huset så at sige, over døren er det muligt at montere projektor, ude på den anden side er et teknikskab hvor styring kan samles, også er det bare at lave et smart panel evt lige udenfor døren ind til poolområdet hvor man kan sætte det igang. (det er en murstensvæg der adskiller rummene, så måske projektoren kunne stå på den "tørre" side også der var en kanal til optikken gennem væggen)

men her er lige et shoot den modsatte vej

Redigeret af rhsin - 22-Marts-2013 kl. 11:28
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:47
Vildt lækker pool og rum. Troede først du ville lave biograf ved at tildække poolen....
Men tror da også at en projektor skal holdes helt ude af rummet med de klordampe. Så en eller anden form for glasrude fra det tilstødende lokale med teknikskabet må være det optimale. Højttalerne skal sikkert også være ret robuste for at kunne klare mosten.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 11:58
nej det var planen at det skulle bruges i forbindelse med at poolen også bruges, men der er faktisk ikke noget problem i at sætte lounge stolene hen så man kan bruge den som biograf for ja faktisk en del.. der er god plads på gulvet.. også lige smække nogle vådrumshøjtalere op i en 5.0 opstilling så tænker jeg det kan blive ret effektfuldt.. og sjovt på den anderledes måde.
Der er ventilation i rummet så det er ikke så slemt som de poolrum hvor der blot er en affugter, her akkumulerer klordampene, det sker ikke her.. ikke desto mindre så er der fugtigt.. og tænker også en løsning kunne være at gå igennem væggen også lave en glasplade som projektoren lyser igennem nok er den bedste løsning.
Højtalere kan der jo skaffes til vådrum, så de burde kunne klare mosten.
og af stationær lys henter jeg lidt inspiration herfra http://www.cariitti.com/sivut/kylpyhuoneiden-kuvat men nu må vi se.. det bliver et projekt jeg kunne finde på til næste års sæson bare for at forny huset med nye ideer.. men det skal laves rigtigt... og ordentligt... også gæster kan finde ud af at bruge det uden min hjælp.. ellers sker det ikke.
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 12:02
hvor meget offcenter kan en projektor stå?, her kunne jeg forestille mig det var teknisk bedst den stod omkring 2 meter til venstre for center af "billedfeltet" også kommer den self. op i omkring 2,5-3 meters højde, billedet vil jeg gerne have ned så tæt på flisekanten.. og fylde så meget af væggen som det nu er muligt

Redigeret af rhsin - 22-Marts-2013 kl. 12:19
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 11:14
Spændene rum. Har du overvejet at udskifte din belysning med f.x Philips hue. ?

Det vil kunne skabe en helt anderledes stemning når der var behov for det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu