|
Investering - Soundbar. Yamaha eller... |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2013 kl. 16:33 |
Hej...
Jeg har igennem noget tid overvejet, om der skal investeres i en Soundbar.
Vi har en Pana-skærm hængende i stuen og ønsker en løsning, hvor lyden fra soundbaren gerne styres via fjernbetjeningen til fladskærmen...
Jeg har kig på følgende modeller, da det jeg har læst om Sonos Playbar og muligheden netop for, at styre lyden ikke virker top-smart. Man skal selv manuelt enten lave et midnre indgreb i ens skærm eller skrue ned for lyden på skærmen....
Men jeg har kig på følgende modeller:
Vil køre forbi AV-connection i næste uge og lytte, men nogen der evt. kan komme med input og om jeg er på "rette" vej - bl.a. også til en Pana-skærm...
Eller er der en anden model/mærke jeg skal kigge efter - evt. en større/mindre model.
Håber nogen kan komme med lidt sagligt input, som kan hjælpe mig og opridse evt. fordele/ulemper.
Stampe
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har TVet HDMI med ARC.? |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Ups- hjælp... Fladskærmen er en Pana TX-L47WT50Y.
Hvordan kan jeg se om den har ARC eller kan du støtte her med din viden...
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
Se om der på et af HDMI tilslutningerne, sandsynligvis HDMI 2 står ARC. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Jeps - ud for HDMI 2 står der følgende:
HDMI 2
(ARC)
og det betyder - positivt/negativt?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Det har ARC, fandt en beskrivelse, så har Soundbaren ARC, så styres volume via TVet. Kan ikke umiddelbart se de 2 du linker til har det. |
|
|
|
![]() |
|
Her link igen direkte...
Beklager - men de er begge fundet på AV-connections hjemmeside... Kan du se noget ud fra disse link?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Ikke noget egengyldigt, men ring til dem. Jeg vil dog tro at de har det, men.? |
|
|
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Under specifikationer står det hdmi-arc-ja. Så den understøtter det.
|
|
![]() |
|
Så er der ingen problemer, så kan TVet tænde/slukke for den og volume via TV Remoten. |
|
|
|
![]() |
|
Herligt - Så er den "hurdle" ryddet af vejen... Tak :-)
Men er der så en eller flere som kan anbefale YAMAHA-produkterne. Er dette det rigtige valg..
Eller komme med input vedr. om det er disse to produkter jeg skal kigge efter til normal familiebrug. Jeg har allerede baghøjtalere hængende fra et nuværende billigt surround-anlæg.
Men vil gerne af med fronthøjttalerne pga. fruen bl.a...
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Landrock ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Det er self. Individuelt men jeg endte ud med at købe en YSP-4100 som har en mere detaljeret lyd end 2200 især ved aktionfilm.
Du skal også være opmærksom på at selvom det virker godt kan det ikke helt erstatte et rigtigt SS anlæg. Især lyden fra baghøjtalerne kan mangle lidt, min ryger nok til salg og erstattes med et "rigtigt" surround sound på et tidspunkt :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |