recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 Powerknap (den øverst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 4 Powerknap (den øverst)

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 4 Powerknap (den øverst)
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 06:13
Hej Smile

Igår aftes var jeg så uheldig at opleve at min iPhone's powerknap lige pludselig blev hård, senere lidt mere hård og nu kan man jeg næsten ikke trykke knappen og aktivere tlf..
Jeg undre mig meget, da jeg ikke kan se hvad der skulle være sket forud for dette.

Jeg passer meget på mine ting, så igen, jeg undre mig.

Jeg tager nok forbi iRep i Kbh i eftermiddag, og så må de så på den. Men den operation koster 500 bobs Cry
Min iPhone er halvanden år (jeg fik den ombyttet efter 1 år pga. hjemmeknappen), + påskelukning osv.. Og jeg kan ikke åndvære den Smile

Så jeg vil høre om I ved, om de kører med noget studenterrabat eller lign.?

Pft. tak..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 06:27
Det kan godt ske. Jeg vil mene, at du skal levere den til rep. der hvor du har købt den for at få den rep. under reklamationsretten. Reklamationsretten løber 2 år fra den første ombytning. Apple plejer at være ret flinke til at ombytte uden omkostninger for dig under reklamationsretten. Du betalte da heller ikke for ombytningen efter 1 år ?. Personligt ville jeg aldrig aflevere en iPhone til rep. uden om det autoriserede salgssted. Der er INGEN værksteder i danmark som er autoriserede Apple værksteder, hvorfor man altid modtager en ombytter.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 07:15
Jeg fik en ombytning pga samme fejl en uge før den blev 2år
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 10:21
Ja der er to års fuld garanti på din iPhone. Så afsted med den til forhandleren..
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja der er to års fuld garanti på din iPhone. Så afsted med den til forhandleren..

Det er så en lodret løgn.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:10
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Det er så en lodret løgn.
Ok, så er det da godt jeg har købt ved dansk forhandler: Elgiganten, der yder 2 års garanti Cool
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:06
Jeg troede normalt kun elgiganten kørte med reklamationsret...
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:09

Ok, så er det da godt jeg har købt ved dansk forhandler: Elgiganten, der yder 2 års garanti Cool

Hvor står det henne?

Her kan jeg ikke finde noget:
http://www.elgiganten.dk/cms/s-kGKsGQVtWR4AAAEwldB6pvUU/garanti-og-servicevilkar

Heller ikke her:
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/IP4S16GBBLACK/iphone-4s-16gb-sort

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 19:43
Min datter har lige haft det samme. Den er 8 mdr købt ved Elgiganten. Hun ville ikke undvære den i en uge eller halvanden, så jeg spurgte hvor de fik rep., og det var ved Telecare i Esbjerg. Vi aftalte at vi kunne komme med det samme.
De kiggede, og så fik hun bare en ny, og samtidig at vide at nu er der 2 års nygaranti på den nye, og det er der papir på. På vejen hjem lagde hun så back-up filerne tilbage på telefonen, og nu skylder hun mig en tjeneste Tongue nice.....
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 21:23
Folk misforstår ofte konceptet bag reklamationsretten.
På mange elektroniske enheder er der fra fabrikkens side op til 1 års garanti som standard (med mindre andet er angivet!)
I Danmark er det sådan, at man har 2 års reklamationsret der funger således:
Opstår en fejl i de første 6 måneder, er det butikkens ansvar at påvise om fejlen er selvforskyldt eller om det en fejl der har været tilstede fra fabrikken af.
De næste 6 måneder ligger den bevisbyrde hos forbrugeren.
Inden for disse 12 måneder, er enhver fejlfinding som ikke er direkte årsaget af forbrugeren selv, dækket af garanti. det betyder reparation i første forsøg, og opstår fejlen igen har butikken endnu en chance til at udbedre fejlen inden man har lov til at lade købet gå tilbage. (og det med fuld tilbagebetaling) <- dog skal det nævnes, at er fejlen IKKE den samme som første gang, har butikken yderligere 2 forsøg til at rette op på dette.

Det sidste år af reklamationsretten er en fordel vi har her i DK, den giver os mulighed for at reklamere over en fejl, og få den udbedret og dækket under normal garanti ordning, og her er det 100% op til forbrugeren at bevise at fejlen var tilstede fra fabrikkens side! (i mange tilfælde vil jeg mene det er ret svært men det nu sådan det engang hedder)

<- Dette er information jeg fik for et par år tilbage, i forbindelse med ballade jeg havde med en butik over noget reparation af en bærbar computer, så var nødsaget til at ringe ind til forbrugerklagenævnet og hører ad hvordan jeg var stillet. -> dette resulterede så i, at jeg faktisk fik den lavet en 3. gang, som så holdte til butikkens held, da maskinen nærmede sig sine 2 år.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor står det henne?

Klaus

Det skyldes en indgået aftale med TDC. Jeg har købt tlf over 24 rater, så derfor 24 mdr garanti.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu