recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 tv tuner setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 tv tuner setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper-Nodes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper-Nodes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 tv tuner setup
    Sendt: 19-Marts-2013 kl. 12:50
Hej Recordere

Jeg er blevet henvist til jer.

Jeg skal bruge en computer der kan modtage 4 forskellige tv kanaler samtidig. Kanaler skal bruges til lydgenkendelse, så de skal køre live og konstant.

Det er vigtigt at lyden er til at skille ad til 4 forskellige lydspor

Jeg er helt åben for setup, det skal kun bruges til det formål.
Jeg er også åben for om det er kabel-tv eller boxer, selvom boxer ville være at foretrække.

Kanalerne der skal køre er de 4 sbs kanaler (4,5,6 & 7)

Hvad skal jeg købe?
og findes der software til at vise 4 kanaler samtidig på hver deres lydspor?

Redigeret af Casper-Nodes - 19-Marts-2013 kl. 12:58
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 22:12
Det skulle være noget problem med at sætte det nødvendige antal tunere op med f.eks. dvbviewer.
Alt efter om kanalerne er kodet eller ej og om hvordan de fordeler sig over diverse MUX, kan evt. færre end 4 tunere klare det...
Hvis det er kodet kræver en tuner pr. kanal f.eks. via boxer.

Med hensyn til lyd er det nødvendigt at PC-en har 4 lydenheder, lydkort, f.eks. også lyd via usb.

DVbviewer kan sættes op i separate mapper og derved skulle 4 programmer kunne køre samtidigt..

Redigeret af avh - 19-Marts-2013 kl. 22:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Casper-Nodes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2013
Sted: København
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper-Nodes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:44
Fedt. Det var lige det jeg skulle bruge. Har du nogle foreslag til tv tunners?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 23:10
Der er jo en del muligheder..

Digital devices synes jeg har det mest fleksible udbud af tunere i dag...

Det er muligt at sammensætte en PC med mange tuner...

Men der er jo andre tunere, bla. terratec og specielt til ukodet modtagelse som kan anvendes til kabel...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu