recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nicolais stue-setup (lejlighed)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nicolais stue-setup (lejlighed)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nicolais stue-setup (lejlighed)
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:26

Hej med jer

Jeg tænkte at jeg lige ville benytte fridagen til at tage lidt nye billeder efter jeg er flyttet i ny lejlighed. Jeg kunne åbenbart ikke længere opdatere min gamle tråd! Den kan eventuelt ses her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54063&KW=&title=nicolais-stuesetup-opdateret-med-lx50

Siden dengang er stort set alt dog skiftet. Mit setup består i dag af følgende:

• TV: LG LM669T 47"
  • Blu-ray/spil: Playstation 3 slim (160GB)
  • Diverse medie: Apple-TV (3. gen)
  • Højtalere front: Scandyna MiniPods
  • Receiver: Pioneer VSX-LX50
  • Højtalere surround: Scandyna Micropods
  • Subwoofer: Scandyna  The Ball
  • Fjernbetjening: Logitech Harmony One

Et setup som mathcer mine ønsker og behov ganske fint. Jeg sætter pris på fornuftig lyd, men også design. Valget af højtalere faldt derfor på Scandyna-serien, som jeg selv synes lyder fornuftige og ser smarte ud. Generelt har jeg forsøgt at skjule alle ledninger så godt som muligt og generelt holde setup’et stilrent. PS3’eren bruger jeg primært til Blu-ray og ellers lejer jeg generelt film via Apple-TV (samt bruger Netflix). Musik hører jeg afspilles via Spotify, hvor jeg bruger iPad’en med Airplay til anlægget. "TV-bordet" er et sengebord fra IKEA, hvor jeg har monteret stålben. Synes der er fint pladsbesparende i en lille stue og så synes jeg det ser godt ud når tv'et hænger frit.

Det eneste jeg mangler pt. er en centerhøjtaler. Den kommer inden for den nærmeste fremtid og bliver måske den ”skræmte Ugle”:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/center/scandyna_cinepod-mk2_centerhojttaler_hvid.htm 

Alternativt vil jeg forsøge at finde noget andet, som matcher minde fronter i lyden. Jeg synes nemlig ikke umiddelbart, at Scandynas center er en fryd for øjetSmile

Billeder er nedenfor (der kommer nok lidt bedre billeder når center også er på plads). Kom gerne med ris/rosBig smile

Ledninger er generelt kørt i kabelbakker

Billede fra sweet-spot

LG LM669T (hvid kant på tv'et)

Scandyna MiniPod på vægbeslag

Scandyna MicroPod som surround højtalere (ved ikke lige, hvad der skete med billedestørrelsen)

Scandyna The Ball - jeg synes faktisk den giver utrolig meget lyd størrelsen taget i betragtning. Den spiller hvert fald fint rummet op

Samlet overblik over setup

Sofa og de to surround højtalere - jeg skal dog snart have skiftet til mere mørke lamelgardin, da de nuværende på ingen måde skærmer for lyset!

Redigeret af Deluxe - 04-April-2013 kl. 23:14
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:36
Nice - ser jo fint ud. Tænker lidt, hvad med center? ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 21:59
Det er svært at sige andet end: Stilrent!

Jeg er dog ikke fan af højtalernes placering. Hvordan påvirker det lyden at de hænger oppe under loftet?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:25
Den lille skærm keder sig på den store vægLOL Flyt dog de smarte højttalere ned i ørehøjde, det vil se rigtig godt ud og lyde bedreWink
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 15:37
Jeg synes faktisk ikke umiddelbart, at det påvirker lyden negativt, at højtalerne sidder oppe under loftet. Jeg var egentlig mest bekymret for, hvordan det ville lyde med højtaleren i hjørnet. MiniPods'ene er dog ikke med specielt meget bas og jeg synes ikke at lyden bliver "mudret". Dog giver det selvfølgelig lidt mere dybde i deres lyd, men egentlig umiddelbart blot til det positive. Jeg fik dem først monteret dem op den anden dag og det er jo lidt svært at vide, hvordan de lyder inden de bliver sat op. Men jeg må lytte nærmere efter og ellers må de jo blive flyttet lidt ned :-)

Kampus: Jeg synes faktisk at skærmen ser meget mindre ud her på billederne (eller væggen ser stor ud). Det er en 46" og jeg sidder måske max 3 meter væk og det er egentlig OK. Det kunne dog selvfølgelig godt være større :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 16:28
Ok, ja det snyder lidt med størrelsen ;-)
Til top
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsen88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:42
Det ser jo rigtig lækkert ud.. Cinepod'en kan ihvertfald anbefales - har den selv med 4 stk. The Drop og det lyder rigtig godt. Så mangler du jo bare et lille lærred og en projektor ;)
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:49
LG'en kommer i 47" og ikke 46" som beskrevet :D Men ellers så er ser det jo fantastisk ud! Stor WAF faktor over dette setup :)

Tak fordi du delte
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deluxe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

LG'en kommer i 47" og ikke 46" som beskrevet :D Men ellers så er ser det jo fantastisk ud! Stor WAF faktor over dette setup :)

Tak fordi du delte

Det er selvfølgelig helt korrekt! Det er nu rettet :-)

Mange tak for de fine ord :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu