|
"Gamle"Pioneer plasma ifht. nye Panasonic plasma? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2013 kl. 20:42 |
Hej
Jeg er stadig sindssyg glad for mit Pioneer 428XD, men en skønne dag, måske inden længe, skal det udskiftes. Men hvad skal følge efter? Jeg er stadig tilhænger af plasma, men hvordan er Panasonics seneste modeller sammenlignet med de sidste af Pioneers? Og nej, LCD, LED, LSD mm. er ikke interessant. Ser frem til jeres input. Vh. Peter
|
|
![]() |
|
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg synes at der var et pænt spring fra 8g til 9g pioneer , så fra dit 428 vil du nok opleve at du godt kan skifte til et af de nye panasonic og samtidigt få alle de nye funktioner og tunere osv.
|
|
![]() |
|
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
Ok. Og hvad hvis jeg overvejer at købe et 'gammelt' Pioneer 5059? Vil det være et skridt tilbage set i forhold til Panasonics aktuelle modeller? De lader også til at lukke ned for plasma-produktionen inden længe.
Det skal siges, at jeg er rygende ligeglad med motion-mig-her, super-duper-filter-mig-der, 3D osv. Jeg er tilhænger af naturligt, neutralt billede uden for mange teknik-dikkedarer.
|
|
![]() |
|
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
jeg mener stadig pioneers 9g er det tv med det bedste billede hvis vi kun snakker rent billede synes jeg stadig det er det bedste tv, jeg har sekv 6090h og har haft vt30 panasonic men solgte det igen da pioneer var bedre og desuden også bedre lyd
|
|
![]() |
|
Det var også det jeg frygtede/håbede. Eneste risiko er seføli, at skidtet brænder sammen og der ikke er skyggen af garanti. Og billedet er det eneste, der tæller. SmartTV, og alt det der, er mig ligegyldigt.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så er det bare at få fat i et 5090 eller 6090, som jeg nok ville vælge i dag, da jeg efterhånden synes mit KRP500M er skrumpet i str.
Havde et 508XD før, og det tog altså lidt tid at vænne sig til det mere lys og kontraststærke panel på 9G panelerne. Men i dag er jeg bare glad for at kunne se TV i solskin ;-)
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
mon ikke du kan forelægge din problemstilling for en forhandler, og så låne et panasonic VT60 i en weekend med mulighed for at få pengene tilbage? Det har jeg benyttet mig af et par gange. Det vil i hvert fald give dig mulighed for at teste dit Pioneer mod panasonics thx-certificerede top-model "head to head".
Redigeret af dr_schlemer - 28-Marts-2013 kl. 08:50 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5362 |
Så skal det vel være fra brugtmarked. Er det ikke omkring 3 år siden de udgik af produktion? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
jo man skal være geldig at finde et, jeg har købt 2stk 6090h brugt begge fungere perfekt
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Hvad ligger brugt 6090H i?
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
jeg ved ikke om man kan finde et, jeg beholder ihvertfald mit til det ikke dur længere da jeg synes billedet er det bedste jeg har set selv den dag idag, da jeg havde panasonic p65vt30 oplevede jeg en masse generende ting såsom bevægelse i billedet flød ligesom ud i farverne i ansigtet osv. desuden larmede blæserne og lyden er langt bedre i pioneer da den har monteret højttaleren der høre til under og tv'et er jo en del tykkere og dermed bedre plads til højttalerne, det genere mig ikke tv'et er lidt tykkere, hellere god lyd end tyndere tv der også larmer.
jeg har dog ikke haft vt50 ved siden af men i min verden var vt30 langt fra og derfor blev det solgt hurtigt igen, havde det en måned og tabte 8.000 på det, men er glad for jeg beholdte mit pioneer og ikke nåede at sælge det. |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Ja - tror jeg vil holde lidt udkig efter et 6090H til at erstatte mit 5090H - kunne desværre godt bruge den ekstra størrelse.
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |