recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40V2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40V2000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 40V2000
    Sendt: 27-August-2006 kl. 11:36

Hejsa

Så tror jeg endelig jeg har kogt det ned til min skærm

Sony 40V2000

Dropper AlfaView, da jeg er bange for at købe katten i sækken. Dropper plasma på grund af indbrænding og genskin (en meget lys stue).

Havde overvejet Hifiklubben til små 22000, men det bliver nok billigcomputer.dk til små 18000

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=200371

Nogen sidste gode råd?

Bør jeg bruge hifiklubben med forsikring, eller er produktet så stabilt, at det ikke kan betale sig? Er der en anden skærm jeg bør give et sidste blik? 

Håber I vil bruge lidt tid til, at hjælpe. Mange tak for alt hjælp indtil nu.

Mvh Niels

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:51

Hvorfor køber du den ikke i nærmeste Sony Center?

De er klart til at handle med-jeg er sikker på at du kan få den til 18-19k der.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 16:03
tror jeg også du burde forsøge !
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 20:45

Hej

Jeg kontakter dem i løbet af den kommende uge.

Endnu en gang tak for godt råd

Mvh Niels

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 21:35
Nu skal jeg ikke kaste grus i maskineriet, men jeg forstår ikke den diskussion om Plasma og indbrændning og genskin. Vi har haft vores Panasonic plasma tv i over et år nu og der ingen indbrændning på det overhovedet. Vi har også en meget lys stue med store sydvendte vinduer og genskin er bare aldrig noget vi har bekymret os om ! Så hvorfor diskuteres dette igen og igen ? Er det noget der hørte de tidligere generationer af plasmaskærme til ?

En af vores venner har faktisk lige købt det omtalte tv og det er et meget flot tv, men som min kone sagde da vi kørte hjem deroppe fra: "Var det ikke en elendig kvalitet den viste billedet i ?" Og jo jeg var noget skuffet da jeg så hvordan kvaliteten er på dette Sony tv. Vores venners signal kommer fra TDC-kabeltv, så måske er det derfor eller også var det ikke indstillet korrekt. For hvis det er hvad et sådan tv kan præsentere så er jeg glad for at det ikke er mig der har investeret penge i det tv.

Mvh Kurt.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 22:57

Hej

Den plasma jeg havde kigget på var Panasonic pv60, hvilket helt klart er et rigtig lækkert tv, men de steder jeg har set det, har jeg tydlig kunne se genskin i glaspladen og ekspedienterne fortæller alle om muligheden for indbrænding, hvis men f.eks. spiller Playstation en hel tømmermændssøndag .

Nu tager jeg ud og Sony med antennesignal og håber på, at det er et godt billed. Har endnu ikke kunne finde Sony 40v2000 i en forretning i kbh, da de er udsolgt. Men tak for inputet og kom endelig med flere.

Mvh Niels

Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2006
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 23:10

Hej Niels

Der er jo også hifishoppen, der får deres Sony fra Sony Danmark dvs. dansk garanti http://www.hifishoppen.dk/billede/lcdtv/sony_lcdtv/sony_kdl4 0v2000_1020_da.html

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 23:43

Tillad mig også at komme med en indspark, i samme stil som Kurt. Jeg har haft Sony Plasma (37") i knap 2 år. Jeg ved ikke lige hvad generation det er, men jeg har absolut heller ikke haft nogen problemer med indbrænding. Med hensyn til genskin i glaspladen, så er det klart at hvis solen hamrer ind af mine sydvendte vinduer, ja så er der noget genskin. Men et par persienner eliminerer let det problem.

Jeg har så også et 1 år yngre og mindre (23") Samsung LCD i soveværelset. Kvaliteten er helt klart dårligere en på Sony plasmaen.

Så som stuealter, vil jeg helt klart vælge plasma igen - hvis jeg skulle ud og købe nyt TV i dag.

/Nils

           
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 19:59
Jeg har brugt et antal søndage med playstation, set en hel dag på TV3 eller TV2 og jeg har aldrig set nogen som helst tegn på indbrændning. Måske kan Panasonic noget de andre ikke kan, men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg det ikke. Jeg tror mere at det er noget der hænger ved fra tidligere generationer af plasmaskærme. Og jeg er heller ikke i tvivl: Skulle jeg vælge tv nu så ville det være et plasma.

Det jeg så på min vens skærm var et meget grynnet og lettere sløret billede - ikke egentlige pixileringer, men som om der altid var støj på billedet. Det viste sig også når vi så et billede fra XBox, men ikke nær så udtalt som ved tv-signalet. Men lad os høre hvad du fik set.

/Kurt.
Til top
Bekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 01:10

Jeg overvejer også at kragtigt at købe et Sony V2000. Jeg havde konen med i Electric City og se på fjernsyn. Vi var enige om at dette fjernsyn var et af de absolut bedste og samtidig er det jo kanon flot.

Der er stor forskel på S og V serien. V serien har klart bedre farve gengivelse. Vi kunne dog ikke se at X serien skulle være væsentligt bedre. Gad vide om vi kan starte et fælleskøb mere på V2000 fjernsyn ?

Jeg tror måske Philips 9731 er et bedre fjernsyn. Men det er kun op til 37" at man kan få 1080p. Desuden bryder jeg mig ikke om piano sort kant pga reflekser.

PS: Jeg har set at Tape Connection har Sony V2000 til 18.000.

Redigeret af Bekko - 31-August-2006 kl. 01:11
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 07:11

"Jeg tror måske Philips 9731 er et bedre fjernsyn. Men det er kun op til 37" at man kan få 1080p."

Det er altså ikke skærm-opløsningen der gør Philipsèn til et bedre tv end Sonyèn!!

Iøvrigt tror jeg heller ikke at der er problemer med indbrænding på plasma længere.....bare at man passer på ikke at "kvaje" sig i de første par hundrede timers brug!

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 08:29

Hej

Jeg købte et Sony KDL 40V2000 gennem fælleskøb her på siden.

Det blev leveret af Sony Center Lyngby, som gav en rigtigt god service, de tog blandt andet embalagen med igen, efter skærmen var stillet op. Jeg kan klart anbefale dig at tale med dem!!!

Skærmen (billedet) står super flot, men jeg må give kritikkerne ret i, at TDC-kabeltv´s signal ikke er overbevisende, på alle kanaler og det kan man godt se på billedet (jeg sidder 2,5 meter fra skærmen).

Hvis du sidder tæt på skærmen og er vant til et mindre Tv, vil det nok ikke virke super overbevisende i starten. Men alt i alt super lækkert Tv.

Mvh. Soko

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu