recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba vs. JVC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba vs. JVC ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba vs. JVC ?
    Sendt: 03-August-2006 kl. 12:56

Hej

Jeg havde umiddelbart besluttet mig at hoppe på fælleskøbet af et JVC 32", men er kommet i tvivl efter alle de fremragende gode "anmeldelse"/anbefalinger af Toshiba'en herinde. Har dette Toshiba nogle mangler i forhold til JVC'en (og i så fald, hvilke)?

3000 kr. er jo alligevel en slat penge at spare (der er jo ihvertfald til vægbeslag, kabelbakker og hylder)

Det skal som en sidste bemærkning lige siges at fjernsynet skal bruges til soveværelset og ikke stuen

Til top
ejlersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 13:03

Nogle observationer til JVC's fordel

1. Tekst tv og tv side om side

2. Hurtigere kanal skift

3. bedre billede

4. Tekst tv ser ud til at reagere hurtigere

5. bedre fordeling af billede på fuldskærm hvis det ikke er i 16:9, men dette kan skyldes mine evner i butikken hvor jeg så på Toshiba fjernsynet

Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af ejlersen ejlersen skrev:

Nogle observationer til JVC's fordel

1. Tekst tv og tv side om side
2. Hurtigere kanal skift
3. bedre billede
4. Tekst tv ser ud til at reagere hurtigere
5. bedre fordeling af billede på fuldskærm hvis det ikke er i 16:9, men dette kan skyldes mine evner i butikken hvor jeg så på Toshiba fjernsynet

3. Tør jeg ikke svare på - måske, måske ikke.
men det kan slet ikke sammenlignes i en tilfældig butik, det skal sammenlignes under kontrollerede ens forhold med samme kilde og med begge TV justeret korrekt. Og helst med en definition af hvad der menes med bedre billede, da der findes ligeså manger opfattelser af dette som der findes brugere. Jeg ville aldrig udnævne noget til at være bedre end noget andet udfra et kig i Elgiganten eller lignende.  

5. Ikke enig - der er masser af velfungerende indstillinger for at få fuldskærm af ikke 16:9 materiale på Toshibaen hvis man ønsker dette. Det er der ingen problemer med overhovedet. Der må have været nogle indstillinger du har overset.

Redigeret af spawn - 03-August-2006 kl. 14:19
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 13:57

slettet - kopi af ovenstående, flyttet fra anden tråd

Redigeret af spawn - 03-August-2006 kl. 14:15
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 21:25

Hej.

Meget svært spørgsmål, når man ikke har set dem begge "side by side".
Men efter det jeg har oplevet, hørt og ikke mindst læst herinde, så tror jeg faktisk at netop disse to er meget ens på de fleste områder.

Nu har jeg så nået at købe, ellers ville jeg nok også vakle lidt frem og tilbage, inden jeg bestemte mig.

Men tænker jeg lidt tilbage, el. rettere til begyndelsen af- og midten af 70'erne, der var Toshiba jo noget af det bedste man næsten kunne opdrive, og der var respekt om navnet Toshiba.
Men pludselig stoppede importøren, og trods mange forsøg i de forgangne år, har Toshiba ført en særdeles omtumlet tilværelse, ud og ind af landet. Lidt synd, for det var stadig rigtig lækre sager de lavede.

Men det er nok dette ustabile liv i Danmark, jeg måske ville være lidt betænkelig ved.
For der er da godt nok kommet en ny importør igen, for gud ved hvilken gang, men holder det???

Det ved ingen endnu med sikkerhed, tror jeg.

Kan man om to år, hvis hunden æder fjernbetjeningen, få en ny i løbet af få dage???
Kan man om 5 år få reservedele, hvis man til den tid stadig har fjersynet, og det skulle blive nødvendigt... Uden at stumperne i så fald skal skaffes hjem fra udlandet, og derfor koster en mindre formue, el. at det måske tager 4 -5 md. bare i det hele taget at skaffe dem.
Det vil jeg så stadig påstå, at det ved ingen overhovedet noget om i dag... Men det er lidt sådanne tanker jeg nok ville tage med i overvejelserne, hvis jeg skulle vælge.

Man kan så sige, at man ikke kan spå om fremtiden, og at man ikke ved om JVC i det hele taget er i Danmark til den tid.
Og det er da rigtigt, men JVC har været KONSTANT i Danmark i rigtig mange år, og må da vist efterhånden regnes for at være "groet rigtigt godt fast", og som ingen da vist regner med bare sådan lige lukker.

Nå ja, det var så bare nogle af de tanker jeg fik, da jeg så spørgsmålet.  

Redigeret af Pokerface - 03-August-2006 kl. 21:46
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 21:43

Pokerface har afgjort en pointe.

Meeeen, hvis erstatningsdelene kan fås i Eu om 1-3-5 år , ja- så kan de også fås i DK uden livslange ventetider ?

Hvis de to produkter ellers performer næsten ens,så ville jeg klart vælge det billigste.Ingen af dem har  gensalgsværdi dagen efter (?) - og bliver alligevel afløst af noget væsentlgt bedre og billigere om ? ? ? år.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 22:53

Ja, bestemt en pointe.

Jeg er dog enig med Lennon, det har ikke givet mig bekymringer, da jeg ikke kan forestille mig at jeg har samme TV ret meget længere end 1-2-3 år, hvilket også er en af grundende til jeg købte i denne prisklasse. Til en indkøbspris på 8.500,- er gensalgsværdi om et par år uinteressant. Tabet over 2-3 år kan aldrig overstige de 8.500,- og vil højest sandsynligt blive mindre - men tabet kan snildt blive større hvis man idag køber til 30.000,-

Og med en garanti på 3 år fra TC - hvilket altså nemt dækker forventet brugstid hos mig, er det ligegyldigt med reservedelspriser o.lign. - det er TC's problem :-)

Vi taler vel aldrig 5 år for et TV som dette, tænk på hvor meget der bliver ændret på dette felt under de næste 5 år. Skulle det utænkelige ske at jeg stadig har dette TV om 5 år og det går i stykker, så ryger det altså bare ud. Men det er jeg ret sikker på det ikke gør, og planen hos mig er at skifte om et par år, og der smide Toshibaen ind på knægtens værelse.

Så jeg mener ikke man her skal vælge udfra dette. Man skal vælge det man bedst kan lide, og det man føler er "bedst" eller giver mest for pengene. Ud og kigge på og røre ved TV'ene man er interesseret i så meget man kan komme til, og vælge udfra dette.

Om Toshibaen eller JVC'en er bedst, er umuligt at få et entydigt svar på her - dem der har købt Toshiba vil oftest mene Toshen, og dem der har købt JVC vil oftest mene JVC'en - det er naturligt.  

Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 19:06

Hej igen

Er stadig lidt i tvivl. Ikke nogle flere som har modtaget deres tv og har nogle holdninger/meninger omkring netop deres valg

Til top
tsprove Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 21:43
Hej,

Jeg går p.t. og overvejer, om nu er tidspunktet, hvor jeg skal foretage springet fra  mit gamle CRT til en fladskærm. Jeg har overvejet følgende modeller fra de nuværende fælleskøb:
  • Toshiba 32WL66Z, bl.a. pga de gennemgående gode anmeldelser, den får i Toshiba-forummet samt rundt omkring på internettet. Og i forhold til prisen ser det ud til at være et rigtig godt køb.
  • JVC LT-32X70, som også får gode anmeldelser fra de, indtil videre, få personer i JVC-forummet, som har købt den.
Jeg har set begge modeller en enkelt gang, dog ikke i samme butik, så jeg har  ikke kunne lave en direkte sammenligning. Umiddelbart synes jeg, billedkvaliteten ved analogt signal var ganske god på begge to, men hvor meget bedre den vil blive på hver model ved at justere på indstillingerne, har jeg svært ved at bedømme. Til Toshiba'ens fordel tæller bl.a., at den er kr. 3.000,- billigere. Omvendt har JVC'en bedre lyd (i følge de kommentarer, der har været i forummet) og nogle ekstra features, f.eks. PIP, og det har et flottere design og forekommer kvalitetsmæssigt at ligge et niveau over Toshiba'en (sidstnævnte er min egen umiddelbare vurdering).

Suk, det er ikke nemt. Der er heldigvis et par dage til at beslutte sig, hvis det skal være Toshiba'en.

Eventuelle kommentarer, anmeldelser/vurderinger af de 2 modeller er meget velkomne. Der har vist ikke været nogle billeder af JVC'en i JVC-forummet, så hvis der er nogen, der vil poste nogle billeder af JVC'en, som den fremstår hos dem, vil det også være meget velkomment.

På forhånd tak for hjælpen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu