recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox eller alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox eller alternativ

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
peps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox eller alternativ
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 16:47
Jeg opholder mig ofte på hoteller rundt omkring og savner dansk tv. Jeg har googlet en del på de forskellige løsninger men kan ikke helt finde ud af det.

Det første der dukker op er sligbox pro. Jeg kan se den kan det meste men jeg kan også se at der udover slingboxen også skal sættes en box med DVB -c tuner. Jeg har yousee, er der ikke en masse kanalaer jeg stadig kan tilgå analogt?

Kan jeg se de kanaler jeg vil via slingbox, mens konen ser noget andet hjemme?

Er der andre/bedre løsninger jeg skal være opmærksom på når det primært handler om der ikke skal være for mange nye bokse, og det skal kunne tilgås via pc/ipad og ligende?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 17:57

Hej Peps.

Du skal bruge 2 bokse. En med en tuner i og så en Slingbox eller lignende til at streame det ud til dit hotelværelse.

Jeg kender ikke dit antenne signal, om hvad der er analogt og hvad der evt er DVB-C?

Men alt det din tuner box kan modtage kan den streame ud.

Om I samtidigt kan se både lokalt og remote afhænger af om nogle af kanalerne er kodet og om hvor evt. sim kort er placeret?

Hvis I begge samtidigt skal se forskellige kodede programer kræver det 2 sim kort, Et i et CAM modul i TV'et og et i en ekstern tuner box.

Ellers er Slingbox PRO en ældre sag og er blevet afløst af Slingbox 350 og Slingbox 500.
Amerikanske kunder får ligefrem rabat hvis de opgraderer:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 29-Marts-2013 kl. 18:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af peps peps skrev:

er der ikke en masse kanalaer jeg stadig kan tilgå analogt

Dem er der ikke så mange af som Digitale, alt hvad der er Analogt findes også Digitalt, for langt det meste vil det snart kun være i MPEG4.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
peps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:21
Tak for svar. Mit signal kommer fra Yousee og jeg har hverken boks, eller kort for at se dem
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:36

Så skal du have en modtager og en Slingbox, før du kan det der ønskes. Ligeledes en netforbindelse med hurtigt upload.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:06
jeg har en slingbox pro -plus en yousee boks... samsung 3106 - og yousee 50 mbit ned og 10 up...

det fungerer fint, du kan eventuelt købe en wd tv live gen 3 den kan tilgå alt materialet, eller en bærbar, eventuelt med hdmi udgang - så kan du smide det op på fjernsynet... kræver jo nok en ok forbindelse på hotellet også...

kan kun forestille mig at de nye modeller af slingbox med hdmi udgang er endnu bedre... den gamle bruger component
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:07
slingbox pro-hd har jeg mente jeg
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af peps peps skrev:

Tak for svar. Mit signal kommer fra Yousee og jeg har hverken boks, eller kort for at se dem

Hej Peps.

Jeg ved ikke hvilken YouSee pakke I har, og om I betaler den direkte eller via en antenne forening?

Men før I køber en modtager boks syntes jeg I skal vide at der kommer ændringer hos YouSee til sommer:

Og om prisniveauet:

Hvis en Grundpakke + Frit tilvalg lyder attraktivt for jer bør I købe en modtagerbox med enten en kortlæser eller CAM slot.

Men ellers skal du kigge efter en tunerboks med den rigtige udgang til enten Slingbox 350 eller 500. Slingbox 350 har både Component og Composite indgange. Component er absolut at foretrække. Mens Slingbox 500 også har HDMI.

Når du bruger Slingboxen til at se TV på et hotelrum kan du skifte kaner med en virtuel fjernbetjening.

Det kræver at Slingboxen kan sende de samme IR fjernbetjenings koder som modtagerboksen bruger. Så du skal sikre dig at Slingboxen kan arbejde sammen med det mærke af modtagerboks du vælger.

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:27
Hvis han bruger meget tid på hoteller så har han nok en bærbar med. Den fungerer glimrende som modtager
Til top
peps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:39
Ja planen er at modtage på laptop eller ipad ;)

Vi modtager signalet fra yousee gennem antenneforening og jeg har ingen ide om hvad de kommende ændringer vil betyde for os.

Er det helt udelukket at købe en slingbox( hvor i dk forhandles de nye versioner, jeg kan ikke finde dem?) og så i første omgang nøjes med de kanaler der sendes analogt? Er slingbox HELT uden tuner og derfor afhængig af en box, eller er det blot en forudsætning for at få signalet digitalt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:43
Du skal have en boks. Det analoge fungerer helt igennem ufatteligt ringe. Den har ikke sin egen tuner
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:43
Tror det koster 170 for slingbox app til iPad
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu