|
Problemer med Eyetv og HDhomerun |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikael A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:10 |
Hejsa..
efter at have læst lidt herinde om HDhomerun tuneren bestilte jeg en for en måned's penge siden.. jeg kunne så ikke få skidtet til at køre med min NAS. Jeg satte den derfor op med min macbook late 2008 via WIFI og det virkede egentligt fint i 14 dage -3 uger.. men nu stopper den optagelser efter 1-5 min andre gange optager den bare til enden.. Hva pokker sker der for den...? Mit setup: HDhomerun Stofanet Router Macbook alu late 2008 eyetv med nyeste opdatering. Redigeret af Mikael A - 13-Marts-2013 kl. 22:12 |
|
![]() |
|
Mikael A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
slet ingen?
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Hejsa.
Jeg har ikke selv brugt min HDHR med EyeTV. Men jeg syntes du skal afdække om det problem du oplever er på grund af den trådløse forbindelse. Har du ændret noget i din trådløse opsætning på router siden? Prøv og sæt din MacBook direkte til din router med et kabel og se om problemet stadigvæk eksistere. Min opfattelse er at HDHR er en meget stabil enhed og jeg har aldrig oplevet det mindste problem med min.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja det lugter nu godt nok som et netværksproblem eller måske et TV-signal problem så HDHR ikke kan sende signalet ud ordentligt og så kløjs eyetv som regel i tingene. havde lidt udfordringer med DR1HD forleden og forsøgte at optage en film, men der kom kun 600mb så havde den droppet optagelsen.
Start med at gennemgå dit netværk for performance. kører du andre ting på netværket samtidig med at du optager? (jeg vil umiddelbart skyde på at stofanet's router ikke er den dyreste, så du kan sagtens risikere udfald på grund af mangel på ordentlig QoS i den.) dernæst find ud af hvad dit TVsignal i HDHR leverer. når du ser - kommer der små grønne pletter på de kanaler? - hvis ja så har du et problem med dit signal. tjek din TV-udbyder. Har du ellers tilføjet noget som helst til dit setup i den seneste tid som kan have haft en eller anden indflydelse? En gang i mellem skal EyeTV genstartes har jeg oplevet. (kører med 3.5.6) jeg har fundet ud af at den kan finde på at kløjs lidt i streamingdelen, så hvis det er sende videre, så gælder det nok også når den skal modtage via netværk. Men ellers er det som du beskriver din situation komplet umuligt at hjælpe dig. Så tjek først ovenstående og se hvad der sker. |
|
![]() |
|
Vi bruger stofanet's modem/router som stinker for vildt generelt. Vi surfer og bruge wifi til lidt data fra og til NAS hele tiden, derud over ingen belastning på Wifi.
Som udgangspunkt vil jeg også mistænke stofa's modem som det svage led.. måske jeg skulle smide en router på til at overtage de trådløse...
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tjek lige de andre ting inden du går all in på en ny router.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |