|
Windows 7: Ikoner i billedmapper |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2013 kl. 13:18 |
Når jeg skal administrere fotos i Windows 7 kan jeg ikke når jeg åbner en mappe se en lille kopi af hvert foto som man plejer, i Win XP. Det vil sige jeg skal åbne hver enkelt billed før jeg kan se hvilket foto det er?
Jeg har sikret mig, at stille den på fx "store ikoner", således den ikke står på "detaljer". Jeg har også forsøgt mig i mappeindstillinger men uden held. Det er jo håbløst at skulle administrere sine fotos, hvis jeg først skal åbne hver enkelt fil for at se hvad fotoet indeholder. Er der nogen der kan løse problemet?
Redigeret af herognu - 01-April-2013 kl. 13:34 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor kommer billederne fra? Hvis det er raw filer kan det ske at du skal have installeret et codec.
/ask |
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Det er fotos jeg har taget og er lagret som JPEG filer.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Som standard er der en mappe i Bibliotek / Billeder / Billedeksempler ...
Prøv om den ser rigtig ud. ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
@ Brixen: Det gjorde den, men jeg slettede den pga. oprydning.
Hvis jeg fx tager en kopi af det skærmbilled du har sat ind og lægger det i fotomappen, så er resultatet det samme; at jeg først skal dobbelklikke på det før jeg kan se motivet. Redigeret af herognu - 01-April-2013 kl. 16:58 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Ja, så kan du jo ikke tjekke om de billeder ser OK ud ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nej det er rigtigt, men da jeg slettede dem så de fine ud. Mangler jeg codecs, nej vel fordi så ville jeg jo slet ikke kunne se billederne?
Redigeret af herognu - 01-April-2013 kl. 17:09 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Åben mappe i stifinder. Funktioner -> Mappeindstillinger -> Fandebladet "vis". Find "Vis altid ikoner, aldrig minaturer" og fjern markeringen ud for den. Vælg nu store ikoner. Det virker her. Klaus |
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Hvad med det her: Højreklik på mappen - egenskaber - fanen "Tilpas" - skift "Optimer denne mappe til:" til "Billeder"
|
|
![]() |
|
@ Klaus: Det virker sgu og tak for det, for det har virkelig været en pine.
Michael Redigeret af herognu - 01-April-2013 kl. 17:43 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Hjælper ikke (har prøvet) Min opskrift derimod virkede på min Win7 computer. Klaus |
|
![]() |
|
Under fanebladet "Vis" i "mappeindstillinger" er der også funktionen "Gendan standardindstillinger" og den burde jeg have tænkt på at forsøge for den frembringer også samme resultat.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |