recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5K til TV - Men Hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5K til TV - Men Hvilket ?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5K til TV - Men Hvilket ?
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:14
Vi har 5000 kr at købe nyt TV for og vil derfor ha Jeres hjælp til at vælge :)

Vi ønsker at kunne :
Streame film direkte fra vores LG Nas
Browse på dr.dk/nu & lovefilm.DK (Netflix / HBO / TV2 Play / Viaplay osv)
Iøjeblikket har vi en Mac Mini der styrer ovenstående, vi slipper jo nok ikke helt for den :)

Det er ikke så vigtigt om det foregår via wifi eller RJ45, men kunne forestille mig at der måske er andre fordele ved wifi. Ved godt at hastigheden nok er bedst med kabling.
Har iPhone / iPad så styring vha disse ville være fedt

Vi har Yousee Boks

Her er de TV vi har kigget på og ikke kan bestemme os for :

Skulle måske lige nævne at vi iøjeblikket har et Amitech 40L-9xx og vi er rigtig glade for den lyd der er i det

Redigeret af splitbus - 26-Marts-2013 kl. 16:35
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:56
ES5505 ville jeg nok tage og vildt der ikke er mere prisforskel på 46 og 50"
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:05

Det anbefales ikke ved køb af Samsung at gå under 6000 serien.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:00
Samsung 6 series er ikke aktuelt til 5K med mindre det er 6030 med 3D og syntes ikke det lever op til f.eks 5505

Hvorfor skal man mindst op på 6 Series ?

I er slet ikke til Philips modellerne ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:07

Bedre billedkvalitet på 6000 og over.

Philips. IMHO et fy ord. Nu lukker de også snart for fremstilling af Konsumprodukter og overlader det hele til Funai.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 19:24
Når der ikke er flere penge at gøre med, så ville jeg droppe "halv-smart-tv" og gå efter rå billedperformance.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når der ikke er flere penge at gøre med, så ville jeg droppe "halv-smart-tv" og gå efter rå billedperformance.

Klaus

Og det betyder :) ?

Hvilke features skal jeg primært gå efter ?
Der er simpelthen så mange info at det er mere forvirrende end givende

Klaus, du jo nok ha ret, da vi allerede har en Mac Mini til at sørge for det "smarte"
Men igen hvilke feature, ud over at komme ud og se på dem ?

Er Samsung, MÆRKET når det handler om fladskærme ?

Redigeret af splitbus - 26-Marts-2013 kl. 21:00
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Hvilke features skal jeg primært gå efter ?

Et naturligt billede.....

Der er simpelthen så mange info at det er mere forvirrende end givende

Ja, der er en del producenter der er god til at forvirre med en masse smarte ord

Overvej om du kan skrabe 1000 kroner mere sammen og gå så efter
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50X60E/panasonic-50-plasma-tv-tx-p50x60e

Er Samsung, MÆRKET når det handler om fladskærme ?

Hvis man læser rekvalmerne - ja, de har en stor pr afdeling, der er dygtig. BAre de gad at bruge lidt flere penge på godt billede og stabil elektronik.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 26-Marts-2013 kl. 21:04
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 00:27
Det er svært at komme ud og se på alle de fladskærme der er på ønskesedlen :( så de gode råd suges og behandles og så ud og kigge :)

Syntes simpelthen at plasma skærmene bruger for meget strøm (B & C), men er måske det der skal til få at få et ordentligt billede

Desuden kæmper jeg med ALLE mænds problem....Størrelsen......Kæresten syntes den er for stor allerede, så længden på 114,5 cm og diameteren på 60 er vist omkring max. dog syntes hun det er OK hvis den bliver lidt tykkere.

Hvad med Sony. Har kigget lidt men de virker for dyre til os når vi er oppe i +42"
SÅ er der LG og........?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 06:31

Syntes simpelthen at plasma skærmene bruger for meget strøm (B & C), men er måske det der skal til få at få et ordentligt billede

Prøv at regn ud, hvad merforbruget er på årsbasis i kroner og ører. Spørg så, dig selv om et bedre billede er de få kroner mere værd.

Desuden kæmper jeg med ALLE mænds problem....Størrelsen......Kæresten syntes den er for stor allerede, så længden på 114,5 cm og diameteren på 60 er vist omkring max. dog syntes hun det er OK hvis den bliver lidt tykkere.

Tykkere?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 27-Marts-2013 kl. 06:32
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 07:39
skal det være nyt??? jeg har muligvis et panasonic 46gt30 , altså et 46" som er helt fsntastisk men desværre lidt for småt ellers havde jeg beholdt det det har et fantastisk billede og viaplay er indbygget i det, det er også rigtig lækkert og tyndt design.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:50
Ja det skal være nyt, men den korte levetid fladskærme har idag, syntes vi det skal være nyt.

Tykkere = Højere :) Prøvede bare at være morsom :)

Vi har problemer med sollys ind af vinduet ved siden af / bag ved fladskærmen, har hørt plasma ikke har det så godt med dette.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu