recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips BDP5500 eller Sony BDP-S390
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips BDP5500 eller Sony BDP-S390

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dysterland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips BDP5500 eller Sony BDP-S390
    Sendt: 03-April-2013 kl. 21:26

Jeg er på jagt efter en Blu-ray afspiller med Netflix-understøttelse og rca+composite udgang, så den kan kobles til mit trofaste gamle Philips billedrørsfjernsyn. Derfor er HD og 3D selvfølgelig fuldkommen ligegyldigt for mig, det vigtigste er Netflix, som er husets primære leverandør af TV-indhold. Lige nu kører det over en PC, men det er på tide at gøre det mere mageligt for os med en enhed, som kan fjernbetjenes.

Jeg har fundet ud af, at både Philips BDP5500 og Sony BDP-S390 skulle leve op til dette - er det korrekt? Prisen er nogenlunde den samme - men hvad vil I kyndige mennesker anbefale?

På forhånd tak Smile

Redigeret af dysterland - 03-April-2013 kl. 21:30
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 21:59
Jeg ville finde en butik hvor de har de omtalte modeller, og så teste Netflix på dem. Er det rimeligt hurtigt, er interfacet godt og hurtigt mm.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Jeg ville finde en butik hvor de har de omtalte modeller, og så teste Netflix på dem. Er det rimeligt hurtigt, er interfacet godt og hurtigt mm.

Det kan blive svært

Sony Center
og Bilka (eller andre el-super/byggemarkeder)

Jeg kan først afprøve min Philips imorgen
den er på vej fra hjemlandet i Holland.
Men 5200 kan jeg garantere for er eminent.
E.L.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 22:34
Hold dig langt væk fra afspiller fra Philips, efter at ha haft 4 forskellige modeller fra Philips. Så køber jeg aldrig Philips blu ray afspiller mere, det er de nye typer som er virkelig ringe. 
Hvor imod de ældre typer uden 3D var faktisk okay.

Alm. betjening giver tit problemer, bare det at få skuffen ud, kan være svært. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hold dig langt væk fra afspiller fra Philips, efter at ha haft 4 forskellige modeller fra Philips. Så køber jeg aldrig Philips blu ray afspiller mere, det er de nye typer som er virkelig ringe. 
Hvor imod de ældre typer uden 3D var faktisk okay.

Alm. betjening giver tit problemer, bare det at få skuffen ud, kan være svært. 

Hold da op: jeg er rystet....
Jeg har aldig haft så få problemer som med min Philips 5200
Langt bedre en min andre dyre Pana

Du har været utrolig uheldig:
Løs et hav af teste, flere testvindere, b.la Tænk
Se anden tråd.

Jeg kan ikke anbefale nok
E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af dysterland dysterland skrev:

Jeg er på jagt efter en Blu-ray afspiller med Netflix-understøttelse og rca+composite udgang, så den kan kobles til mit trofaste gamle Philips billedrørsfjernsyn. Derfor er HD og 3D selvfølgelig fuldkommen ligegyldigt for mig, det vigtigste er Netflix, som er husets primære leverandør af TV-indhold. Lige nu kører det over en PC, men det er på tide at gøre det mere mageligt for os med en enhed, som kan fjernbetjenes.

Jeg har fundet ud af, at både Philips BDP5500 og Sony BDP-S390 skulle leve op til dette - er det korrekt? Prisen er nogenlunde den samme - men hvad vil I kyndige mennesker anbefale?

På forhånd tak Smile

Fra anden tråd:
Ham-Der:

Har købt mig sådan en her
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS390B/sony-blu-ray-afspiller-bdp-s390-sort
den fungerer også fint til Netflix. Min eneste anke er, at den er lidt langsom til at starte op. Billedet er godt og Netflix kører uden problemer via Wifi.
Den har også mulighed for at vise TV2 programmer via TV2 Play, dog ikke live tv fra TV2.
Den har sågar en internet browser, men det kan ikke anbefales at surfe på nettet kun med fjernbetjeningen som input redskab. Man kan surfe på den måde, men det er besværligt. Jeg har ikke brugt den feature nok til at vide, om den understøtter Flash og den slags
E.L.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu