|
DVBViewer, RS og Stofa??? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2013 kl. 00:56 |
Hvad gør jeg galt!?
Jeg er gået fra Boxer til Stofa, for at få et mere stabilt mediacenter, men lige nu må jeg sande at med Stofa er det bare blevet værre.....Jeg har sat DVBViewer 5.0 op med RS 1.25 og har 3 stk. Terratec H7 tunere. Det er vanvittigt så mange gange jeg har prøvet at geninstallere Windows 7 og de nævnte programmer og jeg bliver ved med at have et meget ustabilt system, hvor der går højest en dag, førend jeg ikke kan skifte kanal i live TV eller hvis man har set en optagelse, så kan man ikke komme tilbage til live TV Efter min forståelse, har jeg skannet kanalerne korrekt ind, ved at benytte mig af QAM 64 frekvens 346000 og skannet hele båndbredden på QAM 256 og jeg får også de korrekte kanaler frem. Når jeg har lavet disse ovenstående 2 skanninger, så sorterer jeg kanalerne i DVBViewers kanalopsætning og så virker alt fryd og gammelt. Men efter kort tid begynder det at blive ustabilt og jeg begynder at få de nævnte problemer.... Kan det hjælpe noget at installere en Windows 8? Der er ingen varmeproblemer eller problemer med at hardwaren ikke kan følge med - det er tjekket. Mvh. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er voldsomt ked af at jeg ikke kan hjælpe, men jeg har intet forstand på kabelTV, men som jeg forstår det er du gået fra egen antenne til kabel. Er din kabel installation i orden, er alle tilslutninger RF tætte med de rigtige stik osv.?
Bare et forslag! Der er ingen ide i at skifte til Win 8. Det er ikke noget problem at gøre det, men det vil ikke afhjælpe problemet. DVBViewer og RS kører ens på alle platforme
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
De gange jeg har oplevet stabilitets problemer med dvbviewer opsætningen, har været når der var signal problemer, dårligt signal af den ene eller anden grund...
Hvad siger dvbviewer/transedit analyse funktion om signalet??? Og støj som #mccenterfreak nævner.. Hvis ikke, så må tror jeg, det må være noget med tunerne og deres driverne ... Herunder tunernes følsomhed. Er signalet forstærket delt op OK.. (stik og kabler osv.) Der er forskel på tunere, nogen er mere følsomme end andre.. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Tak for jeres svar...
Med hensyn til kvaliteten på signalet. Så har Stofa selv tjekket signalstyrken og den skulle være rigtig fin og DVBViewer viser 100%. Den splitning af signalet der er foretaget, er foretaget med Stofa's egen splitter. At det skulle være et problem med tunerne, er jeg ikke helt utilbøjelig til at kunne tilgå mig. For jeg brugte også tunerne til mit tidligere Boxer tilslutning, og det opgav jeg, grundet det var ustabilt for mig. Dog skal der ikke være tvivl om at mit nuværende Stofa er væsentligt mere ustabilt end det var med Boxer. Hvis man skulle kigge efter andre "USB" tunere, har I så nogle forslag? Mvh. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg kan i andre tråde se at HDHomerun er meget populær, men har selv ingen erfaring med den
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Tak for tippet omkring HDHomerun. Det ser interessant ud....
Nu siger jeg noget, som for mig lyder langt ude i skoven. Men ikke desto mindre, har min kone erfaret at TV2 Charlie har været kanalen der har voldt hende problemer i de seneste dage. Enten er billedet frosset og man er nød til at lukke DVBViewer ned (DVBViewer svarer ikke)eller også har det været, når hun ville spole i en TV2 Charlie optagelse, så fryser den billedet efter kort tids spolen, men hun kan godt komme tilbage, bare ved at stoppe afspilningen af optagelsen. Vi har så lige forsøgt at spole i alle hendes optagelser og guess what, det er kun dem der er optaget på TV2 Charlie, som går i stå i spolningen, alle andre optagelser, der er ingen problemer med at spole? Nu har vi så aftalt at hun godt må se TV2 Charlie, men hun må kun optage alle andre kanaler end TV2 Charlie og hvis det så kører uden fejl, så må vi erkende at der er et eller andet med den kanal, som jeg i hvert fald melder totalt pas overfor. Hvis TV2 Charlie fryser i mens den bliver set, så er næste prøve at simpelthen slette kanalen i oversigten. Håber ikke at I sidder og ryster på hovedet, for jeg er selv et kæmpe spørgsmålstegn. - Og man kan ikke løbe fra at man kan ikke spole i alle TV2 Charlie optagelserne, men man kan i alle andre. Det har jeg set med selvsyn...:-) Kanalstyrken er iøvrigt 100% på TV2 Charlie Mvh. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
At der er 100% signalstyrke er ingen garanti for at signalkvaliten er i orden. Og den er faktisk vigtigere end styrke. Omvendt, hvis signalstyrken er lav, falder kvalitet også. ![]() Så hvad med antennekabler og stik, er de fuldt HF tætte ? For det kunne måske være indstrålings problem. Lidt hjælpe info: Hvad med øvrige kanaler på samme MUX som TV2 Charlie, kører de fejlfrit? Ved indstråling går det normalt ud over alle kanaler på samme MUX. Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej Jørgen...
Jeg går stærkt ud fra at stik, kabler og signal er optimalt, da det er Stofa selv, der har lavet det... Ja, jeg er igang med at undersøge om alle kanaler i samme MUX har problemet (sådan burde det jo være, hvis bare man skal have lidt forståelse) tak for indsparket... :-) Mvh. |
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Jeg har haft min HDHomerun i et par år nu. Den er 100% stabil. Jeg har aldrig haft slukket for den. Den kan varmt anbefales...
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Er problemet der også hvis du kun har en USB tuner tilsluttet? Jeg har strøm problemer med 2 USB tuner og det har jeg løst ved at bruge USB split kabel så jeg kan låne ekstra strøm fra de fri USB porte. En powered USB hub vil også virke.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |