recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny laptop

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny laptop
    Sendt: 07-April-2013 kl. 20:07
Hey

I får sikkert det her spørgsmål 10 gange i ugen.
MEN
Er blevet bedt om at finde en lille bærbar, den skal kun bruges til textbehandling, lidt billedefremvisning, internetsurf og måske vise filmklip fra youtube/videokamera.
Den må koste 3300 som max.
Kiggede på pricerunner http://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbare?attr_54120131=54120137&numberOfProducts=60&price_max=3300

Er det ikke bare smag og behag, eller er der virkelig en mærkbar forskel på de forskellige CPU'er.

Er i3 bedst eller vil der ikke være nogen mærkbar forskel.
Hvilken vil I købe hvis i skulle ha en til max 3300 kr. og skærmstørrelsen på 15 tommer ikke er et krav.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 22:26
Jeg ville finde en Asus med en core i3.. resten underordnet.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 22:28
Jeg ville bestemt vælge en i3, hvis den kan holdes inden for budgettet, alternativt en af de nyere Celeron CPU'er. Mange af de AMD CPU'er, der findes i de billigste bærbare, er der ikke mange kræfter i. Fx er en i3 som den i Toshiba'en herunder, over 3x hurtigere end en AMD E2-1800, som den der bl.a. er i HP'en og Lenovo'en og AMD C-60 CPU i Asus'en er endnu langsommere.

Efter at have kikket lidt på EDBPriser, vil jeg foreslå denne Toshiba, som er med i3 og lige holder sig inden for budgettet. Alternativt Fujitsu'en fra din søgning på PriceRunner til små 500,- mindre, men som så også er svensk...

Redigeret af Zulu - 07-April-2013 kl. 22:32
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 23:02

Hej Brianigenigen.

Når fabrikerne stykker en bærbar sammer laves der kompromier, særlig i denne prisklasse.

Jeg læste en test hvor de to gode billige bærbare var Fujitzu som der tidligere er linket til
samt Samsung serie 3.

Hvis du kan bruge en 17" får du meget for 3590 kr i denne:

Den har en Intel Sandy Bridge Pentium B980 cpu som kan sammenlignes med i3:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 07-April-2013 kl. 23:04
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 09:57
Hejsa

Takker mange gange for jeres input, vil se om jeg ikke evt. kan finde en med en i3'er i, så må han jo spytte 1 hund eller 2 oveni. Tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu