|
Delock DVB-C tuner - Erfaringer? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2013 kl. 22:43 |
Der er tale om denne:
http://www.delock.de/produkte/F_434_DVB-T_61959/merkmale.html Hensigten var at benytte 5 stk og sammen med DVBViewer og RS på en Win7 maskine.... Specifikationsmæssigt ser det efter min mening fint ud, men en ting er jo specifikationer, noget andet er virkelighed... Mvh. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ingen erfaring med den nævnte tuner, men 5 stk. på en USB 2.0 forbindelse, er efter min mening dømt til fiasko, især hvis de skal levere samtidigt, og slet ikke hvis vi snakker H.264
Hvorfor ikke en HDHomreun (skal lige sige at jeg ingen erfaring har med den, men den roses af mange herinde)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Hej MCF..
Ja, du nævnte HDHomerun for mig i en anden tråd og jeg blev da også meget interesseret i at læse mere og var vel også klar til at bestille. Men så finder jeg ud af at de tilsyneladende ikke er på lager nogen steder og har vidst heller ikke været det et stykke tid... Så bliver jeg lidt usikker, for min kone giver mig ikke lov til at lade det køre ret lang tid, som det er nu...:-) Jeg er lettere desperat og roder derfor også meget rundt mellem tunere og jeg har prøvet at kontakte SiliconDust, men har endnu ikke hørt fra dem og efter hvad man hører kan det også trække ud, hvis der overhovedet kommer et svar. Men rart at høre at det kan give problemer med mange tunere på USB portene. Det havde jeg slet ikke skænket en tanke. - Er det muligt at du kunne uddybe lidt mere, hvorfor det kunne være et problem (Jeg vil ikke bruge nogen USB hub)? Mvh. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej Kolvig. Der kommer en ny HDHomeRun til sommer. Men hvis du skal bruge en her og nu er det vel den gamle der er interessant. På HDHomeRun's hjemmeside har de stadig den Engelske version på lager til 105€. Jeg ved ikke hvad forskellen er. Men hvis forskellen mellem den Engelske og den udsolgte Europæiske HDHomeRun kun er en anden strømforsyning kan du enten købe en anden strømforsyning med det rigtige stik eller bruge den originale sammen med en rejseadapter som denne: Men det kan du vel spørge dem om? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Tilsyneladende har MM-Vision.dk igen fået HDHomerun på lager.
|
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det er ikke noget jeg har videnskabeligt belæg for, men da alle 5 tunere skal bruge den samme bus (USB=Universal Serial Bus) kunne jeg forestille mig at det vil give problemer, men som sagt, så har jeg ikke selv prøvet det.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Jeg har hørt fra SiliconDust og de henviser også til MM Vision, men der er de jo en del dyrere..:-(
Ellers fik jeg at vide at de kommende tunere vil også understøtte DVB-C, så nu ved jeg sgu snart ikke mere...:-)... Det vil jo være klart det klogeste at vente på de nye tunere, som skulle være bedre på mange måder. Mvh. |
|
![]() |
|
Må godt nok sige der er god og hurtig service ved HDHomeRun Webshop.
Den nye generation HDHomeRun gen4. vil komme på markedet senest juni juli. Der vil komme modeller med 2, 4 og måske endda 6 tunere. Men det blev understreget at EU webshoppen ikke har noget med produktionen at gøre, det skrevne er hvad de var blevet oplyst fra producenten i US. Den 6 tuners ting vil passe perfekt ind i mit system.... Så jeg håber... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |