|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Larxox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1025 |
![]() Sendt: 28-August-2006 kl. 12:41 |
Hej! Efter at have købt en 37PF9731 over fælleskøbet var jeg som alle andre meget interesseret i at få mest for pengene mht. billedkvalitet. Derfor investerede jeg i DVE disken, som er meget god til hjemmekalibrering, men måske lidt teknisk for nogle. Men det er der råd for! Til Otto´s kalibreringsarrangement introducerede han en anden disk, som måske er lidt mere illustrativ end DVE disken og nemmere at gå igang med. Det drejer sig om ISF/Monster HDTV kalibreringsdisken, som kan bestilles på deres hjemmeside. Denne disk har nogle små billedsekvenser, hvor man så kan indstille konstast, lys, skarphed, farve og format og jeg vil sige at det lige har givet det sidste. Så den kan stærkt anbefales som supplement til det gode "øjemål" for god billedkvalitet, hvis det ikke skal blive for teknisk. Nu vil jeg så se at få sparet op til en professionel kalibrering, så vi kan få presset de sidste procent ud.
|
|
![]() |
|
Tyros ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Status: Offline Point: 157 |
![]() |
Hej Larxox Lyder spændende |
|
Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt PANA 65 recoder |
|
![]() |
|
sehested ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
![]() |
Nogen steder indenfor EU hvor den kan købes så man slipper for ekstra told og moms når det kommer fra usa? For så vidt jeg kan se er findes den ikke på Monsters EU hjemmeside :( Hvad kom du til at betale total med fragt og ekstra omkostninger total inden fu stod med disken i hånden?
|
|
![]() |
|
Larxox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1025 |
![]() |
Jeg betale 29,95 dollar for PAL udgaven incl. fragt, dvs. ca. 180kr. De finder selv ud af at de skal være PAL udgaven når du vælger Danmark som land. De er meget nemt! http://www.imagingscience.com/ Min havde foriøvrigt været åbnet af Post Danmark, så umiddelbart er der ingen ekstra omkostninger i form af told, moms mm. |
|
![]() |
|
Jepser ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hvordan bestiller man den, når udløbsåret på ens kort er 2012 - på deres side er det højest 2011 :(
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du bruger et andet kort... EDIT: alternativt kan man nogle gange slippe ad sted med at angive det korrekte udløbsår i et kommentarfelt til butikken (lidt afhængig af hvor automatiseret deres ordresystem er). Redigeret af JesperLund - 28-August-2006 kl. 14:11 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde samme problem, men skrev i en note i kommentar feltet med mit år var 12 i stedet for 11 - problem løst!
|
|
![]() |
|
Anette ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Hej Hvordan fungere sådan en hjemmekalibrering? Hvordan gør man?
|
|
Larsen
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej! En hjemmekalibrering er en kalibrering hvor man bruger en kalibreringsdvd til at justere billedet til det optimale i forhold til i dette tilfælde PAL standarden. Med denne ISF/Monster DVD kører der nogle sekvenser med tilhørende kommentarer der guider en til det bedste billede. Feks. ved brightness justeringen er der lagt fejl ind i billedet, hvis der er for meget lys på og andre detaljer som forsvinder, hvis der er for lidt. Det er et godt alternativ, hvis man ikke vil betale de ca. 2000 kr som det koster at få foretaget en professionel kalibrering. |
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Kan man ikke bare smide tallene på siden for alle indstillingerne - så kan andre bruge de samme indstillinger - nå ja - det er måske lidt naseri
![]() |
|
![]() |
|
Jepser ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Uden at vide det med sikkerhed, kunne jeg forestille mig at der var forskel fra panel til panel og derfor ville et resultat der ser godt ud på en skærm, nødvendigvis ikke se godt på en anden (ihvertfald ikke ligeså godt). Men jeg er ikke sikker! :) |
|
![]() |
|
Madz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Har også bestilt et par kaliberings dvd'er men indtil de kommer bruger jeg de indstilinger som allan_sim har postet, det er de indstilinger som den fik efter en pro. kalibering og ja mit tv står sq meget godt nu med de indstillinger http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11106& PN=1&TPN=105 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |