recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft Surface RT -PRO 64 GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Microsoft Surface RT -PRO 64 GB

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft Surface RT -PRO 64 GB
    Sendt: 08-April-2013 kl. 17:55
Står i den situation at min kone overvejer at købe produktet
i RT eller PRO. udgave på fredag, skal bruges på hendes arbejde.
(journaler og mails, let at gå med)

Er der en saglig neutal bruger i dette forum der kan svare os:

Vil i anbefale produktet ?, i hvilken udgave ?
Hvor skal vi købe den, og hvad er prisforskellen på
64GB RT - PRO 64 GB

S.U.
E.L.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 18:51
Surface Pro kan ikke købes i DK (endnu).
Surface RT kan købes på Microsofts danske hjemmeside samt i Fona og i Elgiganten.
Priserne er rimelig ens alle steder: http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_NameOrID=surface

Hvis hun i forvejen har nogle programmer på sin PC, udover mail, internet og office-pakken, skal hun grudigt undersøges om disse findes i en version til Windows RT, inden hun beslutter sig. Man kan ikke installere almindelige Windows-programmer på en tablet med Windows RT, der kan kun installeres de programmer/ apps, der findes i Microsofts programbutik. Nederst på siden her, kan I se, hvilke apps, der er indbygget i Windows RT: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/apps#Cat=t1

På en tablet som Surface Pro med Windows 8 Pro, kan der installeres almindelige Windows-programmer.

Microsoft er ikke de eneste, der laver tablets med Windows RT og Windows 8 Pro.
Hvis I vælger Windows RT, skal det efter min mening, kun være prisen, der afholder jer fra at vælge Microsoft Surface RT frem for en Windows RT tablet fra en anden producent. Af de 3-4 Windows RT tablets jeg har prøvet, er Surface RT klart den lækreste rent  byggekvalitetsmæssigt.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 19:21
[QUOTE=Zulu] Surface Pro kan ikke købes i DK (endnu).
Surface RT kan købes på Microsofts danske hjemmeside samt i Fona og i Elgiganten.
Priserne er rimelig ens alle steder: http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_NameOrID=surface

Hvis hun i forvejen har nogle programmer på sin PC, udover mail, internet og office-pakken, skal hun grudigt undersøges om disse findes i en version til Windows RT, inden hun beslutter sig. Man kan ikke installere almindelige Windows-programmer på en tablet med Windows RT, der kan kun installeres de programmer/ apps, der findes i Microsofts programbutik. Nederst på siden her, kan I se, hvilke apps, der er indbygget i Windows RT: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/apps#Cat=t1

På en tablet som Surface Pro med Windows 8 Pro, kan der installeres almindelige Windows-programmer.

Microsoft er ikke de eneste, der laver tablets med Windows RT og Windows 8 Pro.
Hvis I vælger Windows RT, skal det efter min mening, kun være prisen, der afholder jer fra at vælge Microsoft Surface RT frem for en Windows RT tablet fra en anden producent. Af de 3-4 Windows RT tablets jeg har prøvet, er Surface RT klart den lækreste rent  byggekvalitetsmæssigt.

Mange tak for det klare svar...super let at forstå.

Vi skal købe en PRO, helt sikkert
Hvornår kan man købe PRO ? (dansk)
Kender man prisen for en 64 GB

]
E.L.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:11
Husk lige at de 64gb ikke er fri plads, men det har i sikkert allerede undersøgt.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:12
Det vides ikke om eller hvornår Surface Pro kommer til Danmark.

Det eneste reelle alternativ - ud over en ultrabook bærbar - er så vidt jeg kan se Acer Iconia W700. Jeg kan ikke finde andre Windows 8 tablets med Intel Core i3 eller i5 CPU'er til under 10k, og jeg ville aldrig anbefale en bærbar eller tablet med en Atom CPU...
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husk lige at de 64gb ikke er fri plads, men det har i sikkert allerede undersøgt.


God pointe.

Fra http://www.microsoft.com/Surface/en-US/support/storage-files-and-folders/surface-disk-space-faq

How much storage space do I have?

Surface RT:
  • The 32 GB version has approximately 15 GB free hard disk space.
  • The 64 GB version has approximately 45 GB free hard disk space.
Surface Pro:
  • The 64 GB version has approximately 30 GB free hard disk space.
  • The 128 GB version has approximately 89 GB free hard disk space.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:52
[QUOTE=Zulu] Det vides ikke om eller hvornår Surface Pro kommer til Danmark.

Det eneste reelle alternativ - ud over en ultrabook bærbar - er så vidt jeg kan se Acer Iconia W700. Jeg kan ikke finde andre Windows 8 tablets med Intel Core i3 eller i5 CPU'er til under 10k, og jeg ville aldrig anbefale en bærbar eller tablet med en Atom CPU...
/QUOTE]

Tak.
PRO med 64 eller 128 Gb er super
Ja , sikkert dyrt, men arbejdsredskaber koster.

Ultra- bærbar i 10-11" ??.........nej vel.

Der skal være dansk tastatur, så import går nok ikke
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 22:37

Hej E. Larsen.

Hvis det var mig ville jeg overveje at importere en med udenlansk tastatur/cover og så udskifte det når det bliver muligt at købe det rigtige i Danmark?

Man kunne også undersøge om det er muligt at sætte en importeret Surface Pro op til Dansk tastatur, således at tasterne er placeret som på alle andre danske tastaturer, selvom der står noget andet på nogle af dem?

Jeg ved ikke om en af ovenstående ideer kan bringe dig videre?

Hilsen Carsten.

Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 22:38
Word 2013, PowerPoint 2013, Excel 2013 og OneNote 2013 følger gratis med til RT. Og der synkroniseres til skydrive.
Det medfølgende cover med indbygget tastatur, touch eller type, samt den indbyggede fod gør den perfekt til arbejdsbrug.

Mht. Import, så skulle tastatur til surface rt og pro være de samme. Så man kan jo godt importere en pro og så købe et dk cover.
http://www.surfacetablethelp.com/2013/02/how-to-change-keyboard-layout-in-surface-pro-windows-8.html

Redigeret af pmalm - 08-April-2013 kl. 22:51
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 11:08
Jeg vil endvidere til hver en tid anbefale at man køber en som har "rigtigt" Windows, da du har langt flere muligheder her istedet for en amputeret RT version på ARM CPU, jeg ejer selv en ThinkPad Tablet 2 hvilket jeg er ovenud lykkelig for :)
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:



Jeg vil endvidere til hver en tid anbefale at man køber en som har "rigtigt" Windows, da du har langt flere muligheder her istedet for en amputeret RT version på ARM CPU, jeg ejer selv en ThinkPad Tablet 2 hvilket jeg er ovenud lykkelig for :)


Tak for oplysningen

ThinkPad Tablet 2, lad høre ?
Er det en tablet som Surface PRO ?
E.L.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 12:35
Der er dog også mulighed for at sætte SDkort i så der kan være yderligere plads.
 
Jeg var på Windows 8 Certiciferings kursus i December og i den forbindelse skulle vi have haft en Surface RT, jeg spurgte da kursus stedet om muligheden for at få en Tablet 2 istedet, men da den ikke var udkommet måtte jeg vente, og modtog den så for en 3 ugers tid siden. Men er så dog kun en 32GB version uden 3G, NFC og Pen Support og født med Windows 8 (Home) men jeg har selv slettet/formateret den totalt og installeret Windows 8 Pro på og det kører sq ganske fornuftigt. Priserne er fra ca. 4000 og til 6500 for den dyreste som har 64GB, NFC, 3G, PEN support og Windows 8 Pro.
 
Tablet'en er en Intel Atom Clover Trail CPU, (x86), dvs en DualCore CPU men langt fra så kraftig som en i5, tilgengæld er den passivt kølet istedet for Surface Pro som er blæser kølet. Og så holder den utrolig lang tid på batteriet. skal man have en Tablet der kan erstatte din PC så skal det nok være Surface Pro, men kan man nøjes med en Tablet som har samme performance som en tablet men mulighed for fuldstændigt OS så er Tablet 2 rigtig god. Her snakker de lidt om forskellen:
 
Også skrevet lidt her på engadget.com om den:
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu