|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gudsgave ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 28-August-2006 kl. 20:43 |
Hej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvor man kan købe et kabel med et 90graders stik, som sættes ind bag i fladskærmen? Det er så det ikke skal stikke så langt bagud så det kan hænges så tæt på væggen som muligt.
|
|
mvh gudsgave
|
|
![]() |
|
RECCE ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Ja, du går bare ind i en el-instalationsforretning. Det er et standart produkt. |
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Er der ikke noget med et (selvmonterede) netstik med knæk på 90 grader ikke mere at tilladt og dermed ikke kan købes? Det er muligt at det er noget jeg misforstået og jeg kender heller ikke helt argumentet for at det ikke er tilladt mere, men jeg har i hvert tilfælde hørt en elektriker udtale noget i den retning. /Nils |
|
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() |
Det mener jeg også jeg har hørt. Jeg skulle bruge nogen for et par år siden og vidste at vi havde dem da jeg boede hjemme. Så jeg var hjemme hos min mor for at gennemroder gemmerne og fandt 2stk. Men det er nok 10-15 år siden de blev købt. |
|
![]() |
|
Pind ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
De findes desværre ikke mere - jeg har i hvert fald ikke kunnet finde dem nogen steder og kigger hver gang jeg kommer et nyt sted med el-udstyr. Det kunne tyde på de ikke er lovlige da jeg syntes stikket er uundværligt og der må være et kæmpe-marked for dem - hvem gider at ledningen i et stik slår en bue ud i luften for derefter at skulle trækkes ind til væggen. Jeg har svært ved at se nogen fornuftig grund til de ikke skulle være lovlige, men må så passe på de 3 jeg har. Den ene knækker i øvrigt på smalle og de 2 andre på den brede. Skulle nogen vide hvor de findes er jeg køber til nogle i hvid - hvad med et fælleskøb |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Jeg forstår det sådan, at knækket skal være i TV-enden af kablet. Hvis det er det du mener, så tror jeg ikke et sådant kabel findes. Flemming |
|
![]() |
|
32rækker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Sådan forstod jeg det også. Men skulle nogen være interesseret i et alm. vinkel han-stik der knækker over den smalle side - dvs. så det vil passe til et dobbelt vægudtag - kan jeg oplyse at de sælges i Bilka. Sværere er det ikke. Vinkel hun-stikket til TV enden har jeg aldrig set. |
|
![]() |
|
megastone ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
>>>Jeg forstår det sådan, at knækket skal være i TV-enden af kablet. Hvis det er det du mener, så tror jeg ikke et sådant kabel findes. Jo, jeg har et par stykker (men går ikke af med dem). SE HER: http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?sku=11 25804 Mvh, Steen |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej gudsgave...
Hvis det er et 230V netkabel du har direkte ind i din fladskærm - er det formentlig med apparatfatning (kablet kaldes også "apparatkabel"), som dem du kan finde på siden her - enten top- eller bundvinklet. Har du derimod en strømforsyning mellem 230V udtaget på væggen og TV'et - eller sidder der et netkabel med 8-bøsning ved TV'et - er det lidt vanskeligere (jeg kan ikke umiddelbart finde kabler med vinklede 8-bøsninger)... Vedr. vinklede net-stik, er det rigtigt at den type der knækker på den brede led ikke kunne sikkerheds-godkendes (vist efter nye EU standarder) - og at de derfor ikke længere produceres. Man kan være heldig stadig at finde den slags vinklede stik (brugte) på loppemarkeder, men mange af sælgerne er godt klar over at det er 'guld' de sælger (så det er ikke unormalt at de tager op mod 50,- for et sådan stik). Netstik der er vinklede på den smalle led kunne derimod fint godkendes (det hænger vist sammen med hvor godt kablet skal kunne sikres mod at kunne trækkes ud af stikket, ved blot at trække i kablet - og det var altså ikke noget problem med stik der 'knækker' på den smalle led). /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |