recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skifte netudbyder - hvad så med mail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skifte netudbyder - hvad så med mail

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: skifte netudbyder - hvad så med mail
    Sendt: 11-April-2013 kl. 07:45
Hej Alle

Jeg har pt Perspektiv Bredbånd som netudbyder, men påtænker at skifte til Stofa net, idet jeg kun kan opnå max 5 mb forbindelse i de gamle kobberkabler.

Mit sprørgsmål er så nu, hvor lang tid kan jeg modtage mail, jeg har hos Perspektiv Bredbånd, altså dem der hedder @pbhome.dk

Nå, ja jeg har skrevet til Perspektiv og spurgt dem, men de svarer tilsyneladende ikke på sådannne spørgsmål, idet de formodentligt mister en kunde

Redigeret af Benny From - 11-April-2013 kl. 10:24
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 08:09
Det kan man ikke...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 08:26
Nej, den gamle mailadresse bliver kappet i det øjeblik du skifter udbyder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 08:34
Det er et problem med de mail adresser, når man skifter udbyder.

Derfor har jeg istedet købt mit eget domain ved one.com
Så er man selv "herre" over sin mail, ligemeget hvem der er en internet udbyder.

Alternativt kan man skifte til gmail eller andre af de typer mails.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 09:17
Man kan sætte viderestilling på den gamle mail, da der typisk går lidt tid, inden den bliver nedlagt.
Men man kan ikke sende fra den.

Opret en gratis email hos Gmail.com eller Yahoo.com
Alternativt kan du også få hos Outlook.com (Microsoft) eller icloud.com (Apple).

Redigeret af Brixen - 11-April-2013 kl. 09:19
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 09:39

Det er da tosset andet end at have en Webmail, så kan man jo nemlig blive ved med at bruge den uanset hvilken udbyder der haves.
Den sættes bare op til at køre i det Mailprogram man nu engang anvender, f.eks Live Mail eller Outlook.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:29
Af skade bliver man klog, selvfølgelig skal man da købe sit eget domæne - det har jeg også gjort for lang tid siden, men desværre oprettede jeg nogle mail adresser hos Perspektiv, for mange år siden, og nogle af dem er desværre  stadigvæk i brug/aktive
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:42
Jeg skiftede udbyder for snart en del år siden efterhånden, måske 8-10 år siden.
Det var dengang Telenor hed Cybercity, det er sgu' længe siden.

Inden skiftet gik jeg ind på min brugerindstilling, og satte den til at vidresende mine mails til den nye adresse.
Det virker stadig, og jeg har skiftet udbyder flere gange siden.
Jeg kan både sende og modtage Smile
Mvh

Moulder
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:44

Så må du skrive til dem der bruger de Mail, at fra en bestemt dato er de ikke længere i brug, og oplyse om den nye.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 11:02
Opret da en gmail og vidersend dine mails der til :)

Så smide en mail rundt at du har skfitet mail.

Mvh Daneil
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 11:08

Det vil være en fin løsning.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu