recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slutdåse eller ej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slutdåse eller ej ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slutdåse eller ej ?
    Sendt: 11-April-2013 kl. 11:59
Hej

Efter en lille snak med en kollega om Antenneinstallation / fordelig, fortalte han ikke havde brugt slutdåser i hans setup fra triax fordeleren , dvs direkte i flere tv fra fordeler, der er en antenneforstærker i setuppet, og oplever ikke nogen problemer ?

Selv har jeg brugt slutdåser på alle mine drop.

Hvad siger de kloge hoveder ?

god dag

/D
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 12:02

Slutdåsen bruges jo til at fordele forbindelsen ud i TV, Radio og Data, så derfor er den nødvendig dertil
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:01
Men hvis man nu ikke har brug for data/radio, går der så noget tabt eller skaber det støj ikke at bruge en slutdåse ?

Redigeret af Dovenlas - 11-April-2013 kl. 13:01
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Efter en lille snak med en kollega om Antenneinstallation / fordelig, fortalte han ikke havde brugt slutdåser i hans setup fra triax fordeleren , dvs direkte i flere tv fra fordeler, der er en antenneforstærker i setuppet, og oplever ikke nogen problemer ?

Selv har jeg brugt slutdåser på alle mine drop.
Der findes to slags "dåser" - slutdåse og sløjfedåse, hvor sløjfedåsen giver mulighed for at tilkoble yderligere dåse(r). Hvis det du spørger om er: Er det nødvendigt med en dåse (slut- eller sløjfe)? - så er svaret nej. Ved at undlade dåsen mindsker du et tab i signalet. Hvis du ikke har gener ved at lade trække kablet direkte til TV (f.eks. WAF), så er det helt fornuftigt.
miri
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:45
Ahhhh præcist :) damn så kunne jeg have sparet 3 x slutdåser ;)

tak for hurtigt svar.

/D
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 19:26

tak for hurtigt svar.

/D

Det eneste rimelige er at opsætte en dåse (slut evt. sløjfe) og  føre signalet videre  med et løst kabel.

Der går sgu hurtigt nok ormegård  i det.

Lars    Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

tak for hurtigt svar.

/D

Det eneste rimelige er at opsætte en dåse (slut evt. sløjfe) og  føre signalet videre  med et løst kabel.

Der går sgu hurtigt nok ormegård  i det.

Lars    Smile

Men så er vi tilbage til pænt vs ikke pænt? men så længe det er "bedre" at droppen dåsen, vil jeg da prøve det...( har et sted hvor den er i vejen :)

God weekend

/D 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu