|
store problemer med tv tuner |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bente ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-April-2013 kl. 21:38 |
hej
´skriver på en lånt bruger da det ikke er mugligt at oprette nye´ jeg har lige bygget en ny pc, og er stødt på nogle problemer med min tv tuner(TERRATEC cinergy PCI HD) som jeg har flyttet over fra min gamle pc. i min gamle pc fungerede tv tuneren fint, i min nye er der mange problemer. Problemerne varierer fra opstart til opstart men er "normalt" enten: på alle kanaler der bruger QAM 256 dvs. alle kanaler, bortset for dem der bruger QAM 64( tv2, dr1 og stofa-kanalen), er der udfald(billedet hænger), pixel fejl (dele af billedet bliver dækket af store misfarvede firkanter), støj på lyden, taber pakker osv. eller også så sker der en gang og imellem at: der er fint billedt på skærmen men efter ca. 5 skekunder forsvinder billedet og der bliver sort skærm i 10-20sek, hvorefter billedet kommer igen og processen gentager sig selv. det sker udanset hvilken kanal jeg er på. når der er billedet ser signal styrken og kvaliteten på 98%, men når der er sort skærm er de på 0%. fejlfinding jeg har prøvet at flytte kortet tilbage i den gamle pc, hvor det fungere fint. jeg har prøvet at sætte kortet i det andet pci stik, på mobo. jeg har prøvet at geninstallere driveren gentagende gang, prøvet et andet program, og også prøvet at køre under knoppix, uden at noget af det har hjulpen. jeg har prøvet at skifte grafikkort, RAM og strømforsyning, uden nogen ændring. har prøvet at sætte kortet over i en anden pc, der har et bundkort af samme type, strømforsyning af samme type, og samme kabinet. hvor fejlene stadig optræder jeg har prøvet at sætte en anden tv tuner i , af samme model, men som jeg ved funger, uden det gjorde nogen forskel. sidst men ikke mindst har jeg prøvet med et "cablestar HD 2 Techni sat som giver præcis de samme problemer, (dog skal det siges at de to kort liner hinanden, for ikke at sige at de er en, hardware mæssigt, så vidt jeg kan se) er der nogle der har nogen ide om hvad der kan være galt, eller hvad jeg kan gøre for at prøve at løse det? mit hardware er som følger: windows 7 professional 64 bit tv tuner- TERRATEC cinergy PCI HD mobo - gigabyte GA-970A-ud3 F7 bios cpu - AMD FX 6300 processor gpu - XFX Radeon HD 7770 1 GB Core Edition psu - XFX Core Edition PRO550W RAM - Corsair Vengeance 2X4 GB HDD1 - Seagate Momentus XT 750GB HDD2 - Seagate Barracuda ST2000DM001 HDD3 - WDCWD800JD (Western Digital 80GB) hvorpå tv programmet er installeret kabinet- antec one |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lugter da rigtig meget af dårligt antenne signal, er det samme antenne stik du bruger til gammel og nyt?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bente ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
det er det samme antenne signal som den gamle fik, så det burde ikke være derfor, vi har også prøvet andre steder rundt om i huset, hvor vi ved med sikkerhed at signalet er godt nok, men fejlene opstår alligevel.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Måske er der noget støj i kabinettet, du kan evt. prøve en USB tuner.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg kunne bedre forestille mig, at det er det nye bund- eller grafikkort der ikke arbejder for godt sammen med den specifikke tv tuner.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
bundkortet er den jeg mistænker, da jeg har prøvet at sætte det gamle grafik kort over i den nye pc, uden at det har hjulpen, men et bundkort, burde vel ikke have problemer med at arbejde sammen med et PCI kort.
kan man gøre noget for at prøve at afhjælpe det? |
|
![]() |
|
Er det også problemer hvis du optager og afspiller efterfølgende?
|
|
|
![]() |
|
ja det er der, vi har endda prøvet at optage det samme program andet steds i huset ( efter min pc, så der burde være dårligere signal) programmet optaget på min var med fejl, hvorimod optagelsen fra den anden var fejlfri.
|
|
![]() |
|
Boosterx ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
Har du opgraderet BIOS på computeren eller været inde og ændre indstillinger?
Som jeg husker det kan man ændre indstillinger mht. PCI og PCI-E, måske ligger løsningen der.
Redigeret af Boosterx - 11-April-2013 kl. 21:17 |
|
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone |
|
![]() |
|
jeg køre allerede med den nyeste "officielle" bios, dog er der en beta version som jeg overvejer at prøve med, for at se om det hjælper.
de eneste indstillinger jeg har kunne finde i om PCI i biosen er hvorvidt den skal kigge på PCI eller PCI-e efter grafikkortet først, og tvivler jeg på hjælper. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej Bente. Når jeg husker tilbage til tiden for motherboards med mange PCI slot var der visse PCI kort der skulle sidde i et bestemt PCI slot. Jeg tror at det skulle være det første? Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
jeg har prøvet at placere kortet i begge de 2 PCI slots der er på kortet, uden at der var nogen forskel.
yderligere har jeg nu prøvet at opdatere til den nyste f8a beta bios, uden at det har løst problemet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |