|
Batteriforbrug på Iphone 4S |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kam15
Bruger Oprettet: 19-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-April-2013 kl. 21:44 |
Hej.
Er der nogen, der ved, om der findes en App, der kan vise, hvilke andre apps, systemressourcer, eller lignende, der har BRUGT batteriressourcer inden for fx. seneste døgn, siden seneste opladning, el.l.... Mit problem er, at min Iphone er en decideret strømsluger.. Jeg har netop fået monteret nyt batteri, fordi jeg måske troede det var batteriet, der var ved at være færdigt. Og jeg har "opladet fuldt ud" - derefter "afladet fuldt ud" - og derefter "opladet fuldt ud" - og derefter "afladet fuldtud".... men i morges var den fuldt opladet - og nu står den på 34%... ! og jeg har stort set ikke brugt den i dag - udover et par korte samtaler, og 5-7 sms'er..... Ja - bluetooth er sat til - men det bør den dælme da også kunne klare... ellers giver det jo ikke megen mening at have funktionen. Og jeg har selvfølgelig læst alle gode råd om, hvordan man passer på ikke at bruge for meget strøm - og jeg har også "system-apps- der siger noget om, hvor lang tids strøm der er på den endnu... men jeg savner simpelthen et eller andet, der kan fortælle, HVAD det er, der har brugt strømmen.... Findes der sådan noget ??
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var tidligere batterier, at der skulle lades helt op og aflades helt. De moderne LI-ion batterier må IKKE aflades helt, det skader dem.
http://da.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_batteri http://www.version2.dk/artikel/batterimyter-er-det-skidt-lade-stroemstikket-sidde-i-den-baerbare-14020 Redigeret af Kampus - 07-April-2013 kl. 21:55 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pas - men har du startet med at slå alt det skrammel fra de æder strømmen? Min er på 45% senest ladet op fredag eftermiddag på vej hjem fra arbejde. Klaus |
|
kam15
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har som sagt IKKE slået bluetooth fra (fordi den skal jeg bruge) og 'lokalitetstjenester' har jeg heller ikke slået fra. Og ja. Jeg har også slået emailfunktionen "push" til ( den bruger jeg også :-))
Men jeg HAR slået fx 'automatisk tid' fra. Og jeg har sikret mig at fx 'foto' ikke er åben ( jeg synes måske jeg har konstateret større strømforbrug, når jeg har brugt kameraet og ikke fået den 'lukket' igen) Men mit probem er jo netop, at jeg simpelthen ikke ved, hvad det er der æder alt den strøm.. Er det simpelthen bare ikke meningen, at man skal have bluetooth og e-mail-push slået til på samme tid ??? Jeg synes jeg har hørt noget om, at der skulle være problemer med noget 'exchange-halløj' der kører... Nogen der ved noget om det ?? |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min æder meget strøm når jeg kører med tog, fordi den hele tiden leder efter nyt net.
Kan det være derfor? Hvis du opholder dig et sted med dækning skulle den ikke bruge så meget strøm. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Går ud fra du har undersøgt om der er funktioner der aktivt bruger GPS.
Påmindelser der aktiveres på lokation kan f.eks. bruge GPS flittigt, og dermed en del strøm. Jens
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
der er et par ting der kan gøre dette, jeg og konen (jeg på 4 og konen på 4s) har selv pludselig haft samme fejl, dog kun en gang hver i hele telefonens levetid.
en genstart hjalp ikke, telefonen blev VARM, direkte varm og så slugede den alt strøm på kort tid, men at holde home knappen plus powerknappen nede sammen i 5+ sekunder til den laver en HARD REBOOT hjalp, selv når telefonen rendte tør for strøm eller en alm genstart, og en opdatering hjalp ikke, men den hard reset fjernede problemet.
|
|
kam15
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen...
Jeg er nødt til lige at "genoplive" denne tråd.... Jeg har simpelthen brug for noget hjælp..... Nu har jeg prøvet "hard reset" mmm. og absolut intet hjælper..... efter jeg har genopladet min telefon midt på dagen i dag - er den nu igen nede på 28%..... :-( Er der nogen, der har en "top 5-10" over "strømslugere på en Iphone 4S" - så må jeg jo se, om der er noget af det, der kan hjælpe mig.... please - gode forslag modtages gerne...
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at gendanne uden at indlæse din backup. Er strømforbruget stadig "træls", ville jeg for byttet dimsen.
|
|
Hi Fi Dwarf
Super bruger Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest. Sørg for at den er opdateret til 6.1.3 så er du ud over fejlen med Exchange sync-fejlen der kostede batteri.
1. Lokalitetstjenester - Aktiver kun de allermest nødvendige (de fleste kan typisk nøjes med reelt at have 3-4 stykker aktiveret) og sørg derudover for at takke pænt nej i de apps der kommer med en besked om at de gerne vil have lov til at sende dig push meddelser. 2. GPS - nøjes med at aktivere den til når du skal bruge den. 3. BT - ditto 4. Push - Deaktiver push (ved godt at det er et ømt punkt) og sæt den til manuelt med eks. 15 min. - ½ times times interval for søgning. ellers søger den jo hvis du selv åbner mailprogrammet. og et kvarters interval er stadig bedre end konstant, rent batterimæssigt. Samtidig med at det næsten føles som om push er slået til. :-) Det er et spørgsmål om "mange bække små" alle disse funktioner aktiveret på samme tid. kombineret med telefonsamtaler og mailkorrespondance og surf på nettet vil uvilkårligt koste en del juice. Det er min erfaring at især facebook app'en er en synder når vi snakker om strømforbrug. så deaktiver helt sikker lokalitetstjenesten for FB. Du kan også deaktivere nogle ting i meddelser i indstillingerne. Sænk lysstyrken en anelse på skærmen og slå vibration ved opkald fra. (den vibrerer stadig på lydløs, men bruger ikke krudt på vibratoren når der er lyd på telefonen) Håber du kan bruge lidt af rådene :-) |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lokalitetstjenester er alt slået fra på min, uden bøvl. BT er altid slået til, bruger ingen målbar strøm.
|
|
Hi Fi Dwarf
Super bruger Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Beanie skriver så kan evt. fejl godt føres tilbage med din sikkerhedskopi så nulstil og opdater telefonen og start på et rent Ios og installer de mest nødvendige ting menuelt og derefter gennemgå ovenstående tjekliste. Så har du i hvert fald gjort hvad du kunne for at fjerne problemet. Hvis det ikke hjælper afsted til rep. med den. kig lige i dit bundstik om der er tegn på ir eller snavs. find en gammel tandbørste og rens det forsigtigt med noget alkohol. selv en lille smule korrosion eller ledende snadler, det forkerte sted han medføre øget strømforbrug. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |