|
DH61AG starter ikke op |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2013 kl. 09:48 |
Hejsa med jer.
Har lige købt et DH61AG, problemet er, at det ikek vil starte op. Når man sætter strømforsyningen i stikket, så kommer der lys i den grønne LED på Motherboardet, og LAN-led'en blinker. Når jeg så trykker på power-on knappen, så bevæger CPU-fan sig lige en lille bitte smule, samt man kan høre at BD-Drevet siger klik. Men så sker der ikke mere. Har prøvet 3 forskellige PSU'er ( der alle virker på bærbare) PSU er på 19 V og 90 W. Processoren er en i3-3225, der er 8 GB RAM (valg ud fra listen inde på Intels side om hvilke RAM-moduler der er supportet). Der sidder en Intel 520 SSD og et BD-Drev på. Der er også et Hauppauge HVR-4400 tv kort. For mig virker det som om den ikke får strøm nok, men det kan da ikke passe. Det er da trods alt en 90W PSU. HVad gør jeg nu :)
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Først ville jeg få bekræftet din mistanke om at den ikke får strøm nok. Du kunne evt fjerne TV-kortet og BD drevet og se om den så kan køre? Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Hej csell
Har fjernet alt pånær SSD, så der er nu kun RAM, CPU og SSD drev monteret, dette ændre ikke ved noget .
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej. Så tror jeg ikke at du har ret i at det er er power problem. Jeg har selv købt en AG61SA hvor jeg skal til at opgradere BIOS for at kunne bruge en Ivy Bridge CPU. Derfor har jeg lige købt en af de mindre Sandy Bridge CPU'er som jeg skal montere mens jeg opgraderer. Først så jeg kan bruge min Ivy Bridge CPU. Kan du have et lignende problem? I følge dette link skal dit motherboard have min. en 0039 BIOS: Det skulle den have hvis dit motherboard er 'G23736-400 or later, G81491- All' Mit motherboard revision står på en hvid mærkat både på æsken og motherboardet selv. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 13-April-2013 kl. 11:49 |
|
![]() |
|
Der står AA G81491-600
Skal jeg så også have ny bios ??
|
|
![]() |
|
Nej.
Så er det ikke det. Carsten.
|
|
![]() |
|
Øv, håbede da ellers lige det måske var det ... haha
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Har travlet techspec's igennem, der anføres et behov for 99,7 watt.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
JeTex
Mange tak for det svar, har fundet en anden tråd her, hvor de bruger en 90W PSU http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118285&PID=1235490#1235490, vil skrive i den tråd og høre om det virker med 90 W. Gad vide hvor man finder en 19 V/ 150W psu henne
Redigeret af Brianigenigen - 14-April-2013 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
Fik min 160 watts PSU forleden, dette har dog ikke hjulpet , så har haft en længere chat med Intel support, ser ud til det er Motherboard den er gal med, nu må vi se hvad der ellers sker ...
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Hvilken bios er der på boarded, ved du det? Har selv haft problem med et board og en Ivy Bridge CPU der ikke kunne starte. Troede også bundkortet var dødt og den gjorde nogenlunde det samme som dit, men det viste sig BIOS ikke var opdateret og det krævede jeg kørte med en ældre i3 for at kunne opdatere.
Du skal minimum have bios 0039 Kunne være en mulighed. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Prøv at flytte bios jumperen.
mvh Gigabyte. |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |