|
TechniSat CableStar problem |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
steja ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2013 Sted: København Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-April-2013 kl. 08:00 |
Jeg har nu prøvet at sætte 2 x TechniSat CableStar Combo HD CI på samme PC med DVBViewer Pro.
DVBViewer kan godt se dem begge to, men kan kun arbejde med den ene. Jeg sætter den til at optage på den ene, og vil så skifte til en anden kanal med den anden, men det virker ikke. Med Hauppauge 930c er dette ikke noget problem - jeg har haft hele 5 stk til at køre samtidig. TechniSat CableStar er ellers rar nok, da den er hurtigere til at skifte kanal, men man kan altså kun have ét stk pr. PC. Jeg har ellers indlæst de nyeste drivere fra: https://www.technisat.com/en_XX/CableStar-Combo-HD-CI/352-2664-1657/#tab-downloads Er der nogen som kender en løsning på dette problem? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv evt. at tildele hver tuner sin egen gruppe.. (A-H)
Derved kan man styre hvilke kanaler, der anvender en tuner... Dvbviewer vil vise manglende hardware, hvis den ikke anvender tunerne fra den forudbestemte gruppe... (afkrydsning af CA-interface indgår også i gruppe tildelingen) På den måde må det kunne fastslås om begge tuner virker... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
steja ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2013 Sted: København Status: Offline Point: 13 |
Det har jeg prøvet og det virker stadig ikke. Det er i øvrigt ikke korrekt brug af DVBViewer at tildele hver modtager sit gruppe bogstav. DVBViewer finder selv en ledig modtager i gruppen. Hvis man f.eks. kun har DVB-C modtagere behøver man slet ikke at tænke på kanalgrupperne. Kun hvis man har blandede typer modtagere, eller man har flere parabolskærme er det nødvendigt at bruge kanalgrupperne.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg er godt klar over det ikke er nødvendigt med gruppeopdeling, når alle tunere kan tage det samme...
Ideen var på den måde at styre at begge tuner blev anvendt... Men hvad sker der rent konkret hvis du laver en gruppeopdeling, kan det lade sig gøre at få begge tunere i spil eller viser dvbviewer noget med manglende tunere?? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Begge tunere kan ses i DVBViewer Hardware settings, eller rettere alle 4 (2xT og 2xC). T-erne sættes til benyt ikke
Tuner 1 blå diode lyser, men tuner 2 tænder ikke den blå diode og DVBViewer hænger, da der åbenbart ikke kommer data igennen. |
|
![]() |
|
Jeg glemte at skrive, at jeg har fået svar fra Technisat, at de kun supporter DVBViewer TE2 og ikke DVBViever Pro.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Det lyder som den omvendte verden for mig. Jeg mente det var et spørgsmål om hvilken hardware DVBViewer understøtter.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jeg ved ikke hvad du mener med den omvendte verden, men selvom TechniSat CableStar Combo HD CI står på DVBViewers feature list over supportede DVB devices
http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features så er det altså åbenbart ikke helt korrekt. Den understøtter kun én! Se svaret fra TechniSat herunder Dear mr. Jaxxxxx thanks for your request. Please note, that we can't give any support for the DVB Viewer Pro. if you have problems with it please contact the support of this software. Best regards Marco Bergling TechniSat Digital GmbH TechniPark D-54550 Daun/Vulkaneifel |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Det jeg mener er, at det ikke er Technisat der skal understøtte DVBViewer, men DVBViewer der skal understøtte Technisat.
Den version som Technisat understøtter er åbenbart deres egen specialversion. Derfor kan de kun yde support for den.
For meget at se må du have fat i DVBViewer teamet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
OK, det forstår jeg. Jeg prøver også fortvivlet at få fat i DVBViewer Pro folkene, men det er ikke let. Jeg har skrevet et indlæg i deres forum på engelsk. Det er nok bedre at gøre det på tysk, men så må jeg lave en google oversættelse. Det går vel også. Deres manual på nette fungerer ikke. Bare jeg kunne finde en manual i PDF format.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Har du husket at vedhæfte en support.zip? Ellers sker der ikke noget
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Hvad skal der være i den support.zip?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |