|
Manglende forbindelse til wifi netværket |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2013 kl. 22:20 |
Hej.
Har fået et underligt problem med min bærbare, den vil ikke logge på wifi netværket ( ssid vises heller ikke i listen over aktive netværk, men andre ssid`er visers ) men min mobil + tablet er på samme netværk og forbundet.
En genstart eller 2 af den bærbare fjerner problemet og den finder igen netværket og tilslutter.
Wifi Analyzer (android app) viser omkring -60dB signalstyrke og kan nemt se min ssid ( android app)
Tænker måske det interne netkort, er ved at brænde af.
Har i andre bud ?
|
|
![]() |
|
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan osse være forstyrrelser udefra,Evt se om der er en update driver til kort,
Eller nyere firmware til wifi router. |
|
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Kan det selvfølgelig også være, så er taget til efterretning Det underlige er at nu har den kørt upåklageligt på samme sted igennem flere år, hvorefter den så lige begynder slet ikke at forbinde.
Iflg. wifi analyzer ligger der heller ikke noget andet netværk på kanaler tæt på mit
/ Flmr
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg havde et lignende problem med min router.
Købte en ny. Og så forsvandt problemet. Man kan jo få en super hurtig trådløs router for under 500,- Ellers kan du prøve at hente inSSIDer til din laptop. Så kan du se hvilken kanal andre netværk i nærheden kører på. Det kan jo være naboen kører på samme kanal som dig. Programmet er gratis. ![]() ![]() ![]() Redigeret af Mufti - 18-April-2013 kl. 23:12 |
|
![]() |
|
Vil forsøge at opdatere firmware på routeren, og hvis det så ikke virker, ender det nok med at jeg køber en ny.
Mufti>har inSIDER og app. ( Wifi Analyzer) som begge viser at der ikke er naboernes netværk, ligger på kanaler langt væk fra mit netværk. Takker for input. /Flmr
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du har ikke været inde og rode i din routers indstillinger?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Ikke for nylig.
Er over en måned siden, jeg har haft ændret på routeren, det eneste jeg har gjort efterfølgende, er at se om der er nogle der har taget kanalerne ved siden af mine i brug ( vha. inSSIDER og Wifi Analyzer) og den bærbare loggede fint på indtil i morges.
|
|
![]() |
|
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Lyder da mere som dit interne trådløse netværkskort. Hvis det var routeren ville det næppe hjælpe at genstarte din computer. Kender du ikke en der har et USB netværkskort du kan låne og teste med?
|
|
![]() |
|
Romer, fik samme tanke og satte en usb dongle i den stationære, ( virkede fint ) flyttede den derefter over i den bærbare, og den fandt også netværket.
Så ja, tror som dig at det er det internet trådløse netkort, der er blevet lidt ustabilt. Kom endelig på efter gentagne forsøg med tænd / sluk for det trådløse interne netkort. så må finde ud af om man kan udskifte sådan et og i givet fald, hvilket et man skal købe
|
|
![]() |
|
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Det kan sagtens udskiftes, men jeg ved ikke om der er frit valg i hvilket man vil installere.
|
|
![]() |
|
ok, må kigge i specifikationerne og finde ud af hvilket et man kan installere.
Kender du et godt et såfremt der er frit valg på alle hylder ? |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
I de fleste bærbare kan man ikke bare skifte Wifi kort, den er låst til kort fra producenten.
Blot til info, jeg lavde selv fejlen og købte et Intel kort til min, som ikke virkede. Men fandt en hurtigere model som kom fra en HP og den virkede. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |