recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB til Seriel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB til Seriel.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dr. Thor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB til Seriel.
    Sendt: 20-April-2013 kl. 14:05
Hej.

Er der nogen der ved om der er begrænset funktionalitet i en usb - seriel adapter, i forhold til en COM port indbygget i PC?

Jeg har skiftet min server ud til en mindre, hvor der ikke er plads til PCI kort med COM porte på.

Jeg har så købt med et usb - seriel adapter og sat på til at styre min receiver og projektor med.
Men det virker ikke rigtigt. Der kommer signal til min Onkyo, men den svarer ikke tilbage. Jeg kan ikke verificere om der er signal til JVC projektoren, da den skal sende et ack. signal retur for at virke.

Så det virker som om at der ikke kan komme signal retur til PC. Er det normalt?

Tak, Morten.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 14:17
Det kan i hvert fald virke.
Jeg benytter selv en extern RS323 port tilsluttet via USB på min arbejdsbærbar.
Den opføre sig som en RS232 port skal - både den ene og den anden vej.

Har ligeledes en som tilsluttes via LAN.
Dvs. man installerer en driver, som via netkortet/LAN forbinder til RS232 porten som ligeledes er tilsluttet LAN.
Den opføre sig også 100% som en RS232 port.

Så jeg kan kun bekræfte at dit setup bør virke.
Men om lige den adaptor du bruger, giver problemer, ved jeg af gode grund ikke :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Dr. Thor Dr. Thor skrev:

Er der nogen der ved om der er begrænset funktionalitet i en usb - seriel adapter, i forhold til en COM port indbygget i PC? 

Hej Morten.

Jeg bruger selv en USB til RS 232 adapter når jeg opdaterer firmware i mine SAT modtagere.
Jeg forbinder den fra SAT modtagerens RS 232 port til en af min bærbares USB porte. Hvilke COM nummer den får kan jeg se i Kontrol Panelet.

Jeg købte en med det chipsæt der blev anbefalet på diverse forum.

Men havde problemer indtil jeg opdatere til en driver jeg fandt på internettet.

Du skriver at din JVC projektor skal sende et ack signal retur for at virke.
Ved du om det er et hardware eller software ack?
Hvis det er et hardware signal tror jeg ikke at det vil komme ind i PC'en via en USB port?

Hilsen Carsten.

Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 14:31
usb til seriel er en emulated port og opfoere sig desvaere ikke 100% som en rigtig port, men det er meget sjaelden at det ikke virker.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[QUOTE=Dr. Thor] Du skriver at din JVC projektor skal sende et ack signal retur for at virke.
Ved du om det er et hardware eller software ack?
Hvis det er et hardware signal tror jeg ikke at det vil komme ind i PC'en via en USB port?

Nej, jeg ved ikke om det er hard- eller software. Jeg har fundet de nyeste drivere hos producenten af chipsættet, men det er samme resultat. Confused
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 15:01
Hej.

Jeg ville nok prøve med et andet fabrikat af USB til RS232 adapteren.
Er der et JVC Projektor forum? Enten et JVC eller et bruger forum hvor nogle
skriver hvilke fabrikater der virker?
Hvis det var mig ville jeg så prøve at finde ud af hvilket chipsæt det havde og
så købe et med samme chipsæt.

Jeg tror ikke, at du er den eneste der ønsker forbinde sin JVC projektor til en USB port.

Hilsen Carsten. 

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

usb til seriel er en emulated port og opfoere sig desvaere ikke 100% som en rigtig port, men det er meget sjaelden at det ikke virker.

Det eneste som jeg nogensinde har oplevet mangler - Er hvis serielenheden kræver at der kan trækkes power fra DB9-porten.
Her kan en RS232 powerinjekter være påkrævet.
Men rent datamæssigt kan den opføre sig 100% som en fysisk RS232 port.
Om den er forbundet via PCI-bussen eller USB-bussen har ingen betydning.
I hvert fald med de enhedder jeg har benyttet - Kender ikke den enhed som trådstarteren benytter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 15:30
http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-2.0-til-rs232-adapter-(9-pol)-4x-rs-232.asp

Ikke at det nødvendigvis siger jer noget, men det er sådan et som ovenstående.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 15:47

Hej Dr. Thor.

Jeg tror at det komplicerer tingene at du bruger en med 4 x RS 232 porte. Jeg tvivler på at de overfører alt og er næsten sikker på at de på en eller anden måde deler interrupts.

Men har du overvejet at det kan være andet end adapteren.

Hvilket styre system og applikation bruger du?
Jeg har set Windows programmer der kun kører hvis COM porten er 1-4.

Og kan du ikke også oplyse både din JVC projektors type nummer samt chipsættet og driver version i adapteren?

Hilsen Carsten.

Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

Det eneste som jeg nogensinde har oplevet mangler - Er hvis serielenheden kræver at der kan trækkes power fra DB9-porten.
Her kan en RS232 powerinjekter være påkrævet.
Men rent datamæssigt kan den opføre sig 100% som en fysisk RS232 port.
Om den er forbundet via PCI-bussen eller USB-bussen har ingen betydning.
I hvert fald med de enhedder jeg har benyttet - Kender ikke den enhed som trådstarteren benytter.

hmm maaske det har vaeret mit problem, men en 1747-PIC kan jeg og MANGE andre ikke faa til at virke via USB til Serial, men men en god gammel laptop saa virker skittet :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 17:22
hej Dr. Thor - nu snakker du både om servere og PC'ere - du har ikke ved et mindre "uheld" virtualisering involveret på din "server"? altså du kører ikke tilfældigvis vmware esxi eller hyper-v på den? for hvis det er tilfældet så er det det der er skyld i dine problemer.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 19:20
Hej med jer.
Jeg havde tidligere en "almindelig" pc, som jeg installerede en WS2008R2 på. Den havde 1 COM port, samt 2 COM porte på PCI kort. Den er nu skiftet ud med en HP Microserver med WS2012 på. Intet virtualiseret. Jeg har en JVC DLA-X3 og en Onkyo TX-SR3008 samt en Tira IR modtager til PC.

Afhængig af hvilke USB port jeg sætter den i, laver den COM 1-4, 5-8 eller 9-12.  Det er et PL-2303HXD chipsæt der er i adapteren. Og driveren jeg bruger er 3.4.48.272.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu