recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer RS har smidt opsætningen :o(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer RS har smidt opsætningen :o(

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer RS har smidt opsætningen :o(
    Sendt: 19-April-2013 kl. 19:31
Jeg oplevede i dag at RS havde smidt opsætningen. Har andre oplevet lignende og evt. ved hvordan det kan forhindres?

Problemet var bl.a at recording folder skiftede til c drev hvor der ikke var plads og de faste timer var også væk. Win7 HP 64bit.

Når jeg nu alligevel har emnet oppe oplevede jeg også at den optog en time for sent tidlig den søndag, der var skift til sommertid. Men jeg nåede da at se rulleteksten til Rejseholdet

Redigeret af Steen6400 - 19-April-2013 kl. 19:59
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 19:39
Ja, de har virkelig lavet en lorte version omkring version 1.23-1.25 men jeg er ofte alene om disse antagelser, vi er vist ikke så mange der bruger det herinde. Men nu er vi da 3. Også oplysninger omkring teksttv lagring er røget. Den nåede også at fylde min system ssd disk op med optagelser inden jeg opdagede det.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Ja, de har virkelig lavet en lorte version omkring version 1.23-1.25 men jeg er ofte alene om disse antagelser, vi er vist ikke så mange der bruger det herinde. Men nu er vi da 3. Også oplysninger omkring teksttv lagring er røget. Den nåede også at fylde min system ssd disk op med optagelser inden jeg opdagede det.

Surt og det var endda på konens maskine at det næsten gik galt, der var lige plads til "Advokaterne".  Jeg kører tilbage i version hvis det giver mere bøvl.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nenne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:08
Og nu er vi 4 :) Jeg har dog ikke haft problemer. Ligger optagelser direkte på en NAS, så har ikke prøvet at løbe for for plads lokalt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:29

Velkommen til nenne, bruger nr. 4.

Du behøver ikke gå tilbage. Det lader til at RS 1.25 med opsæt af recording folder og disse opsæt med tekst tv lagring for at få tekster på betalingskanaler kører fint. Jeg havde også peget den væk fra std. lagringsstedet. Det er netop det den selv havde drejet ved upgrade af RS. Bare man har det i baghovedet.

Som skrevet i nyere indlæg så er 5.1 released, jeg kan indtil videre ikke få armene ned. Mine irritationsmomenter er pt. væk.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 19-April-2013 kl. 20:35
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 08:45
Så vil jeg da prøve at opdatere til 5.1, selvom fejlen sikkert ligger i RS. Jeg bruger kun min som optager så forbedringer i afspilning får jeg ikke glæde af, men det er da super at de får rettet fejl også.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 11:41

Ja det forstår jeg ikke en hujende prut af. Er godt nok på ver. 1.24, men har ingen problemer overhovedet. Skift til sommertid gik i år fuldstændig problemfrit, i modsætning til sidste år, hvor jeg dagen efter skiftet måtte slette alle timere, og køre en EPG search. Så kørte det igen
Vedr. det at den optager det forkerte sted. hvad har i indstillet den til i Recorder sektionen under Directory?
Hvad har indstillet den til at optage på som alternativ, når default optager Directory er fyldt op?
Hvis det er C: og default Directory er fyldt op, eller det er utilgængeligt, optager den jo der
Problemerne kunne også være at det er 64 bit win i kører med. Havde kun problemer med det, indtil jeg installerede 32 bit win igen. Ikke endgang Microsoft Office 64 bit kørte ordentligt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 13:25
Problemet med recording folder var at den blev ændret til default, så hvis jeg havde angivet et alternativ var det blevet slettet. Default ser ud til at være Windows video folder på c drevet og der har jeg kun en lille partition.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 20:57

Lige netop Steen, det er da til at leve med, men man bliver jo forvent, de sidste 10 gange man har opdateret har den jo husket det hele. Yep MCCenterfreak, du kan jo kun glæde dig over at du ikke har haft fejlene. Jeg har været bad standing her hjemme. Ved juletid prøvede jeg lige Team MP, og så tilbage til DVBViewer, og da med fejl. Lars MQ skriver at det kun opleves på nogen kanaler med det forhenværende timeshift problem. Eneste fejl jeg ser lige nu er at fjernbetjæningens menu og ok knap er længe om at "vågne op" hvis PCen har stået på en kanal i eks. 5 timer. Den er dog ikke længe om at vågne ved tast på menu og ok efter boot. Men ja man føler sig lidt magtesløs når man er den eneste der oplever problemt. Men måske min søgning på problemet er formuleret forkert.

MVH
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 21:09

Men ja man føler sig lidt magtesløs når man er den eneste der oplever problemt. Men måske min søgning på problemet er formuleret forkert.

Når jeg er den eneste med problemet, antager jeg at det er noget med min installation, og ikke med deres program
Så vælger jeg at lave en clean 32 bit install af Windows 7, og en clean install af DVBViewer. Så viser det sig oftest at det er noget andet der var problemet
Så det er min anbefaling
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 21:11

Lige netop Steen, det er da til at leve med, men man bliver jo forvent, de sidste 10 gange man har opdateret har den jo husket det hele.
Jeg vil lige pointere at det ikke var ved en opdatering, at den gik tilbage til default opsætning, men at det bare skete. PC'en laver ikke andet end at optage med RS og afspille med XBMC og der i mellem er den i dvale. Nu er DVBViewer og RS opdateret til henholdsvis 5.1 og 1.25, var før 5.0 og 1.24 og så må vi se om det sker igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

...Så vælger jeg at lave en clean 32 bit install af Windows 7, og en clean install af DVBViewer. Så viser det sig oftest at det er noget andet der var problemet
Så det er min anbefaling
Det gør jeg hvis den laver fejlen igen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu