|
Hovedtelefoner |
Besvar |
Forfatter | |
backfixer
Junior bruger Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-April-2013 kl. 08:30 |
Min kæreste rejser dagligt med tog fra Falster til Kbh ( ca 1,5 timer) og vil gerne læse i toget.
Hun har dog problemer med at koncentrere sig pga støj fra toget, andre passagerer etc
Findes der nogle hovedtelefoner der kan holde støj ude med som ikke spiller musik?
Hun har prøvet mange forskellige ørepropper, men hun får ondt i ørene af dem
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et høreværn
Prøv at tage forbi et byggemarked. Ellers er det lukkede høretelefoner. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke selv prøvet dem, men en del af mine kolleger er glade for boses noise-cancelling hovedtelefone - de virker vidst også selv om der ikke er musik i.
Ellers kan jeg anbefale et par formstøbte hørepropper - de koster en del, men tilgengæld kan de side i mange timer uden at genere. Ved "musiker-propper" kan man udskifte filteret alt efter hvor meget dæmpning man ønsker. Disse bliver anbefalet flere steder: http://www.phonak.com/dk/b2c/da/products/dot_horevaern/dot_horevaern.html Jeg har selv et sæt fra dansk hørecenter som jeg har været rigtigt glad for. /ask |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis hun aldrig skal have musik, så kan du få nogle næsten 100% isolerende ørepropper.. så er du fri for at du bliver irriteret... dog giver høretelefoner en signal værdi om at jeg ikke vil forstyrres / kan høre dig, det er altid en fordel.
Er der ikke hvile kupeer hvor folk ikke må snakke?... skal du have gode aktive noise cancelling hovedtelefoner, så snakker vi godt nok om en lille formue.. boses er ikke super gode hovedtelefoner, men klart nogle af dem der er bedst til at fjerne støj, men så er det et par tusser. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rejs i en stille kupe/afdeling, så er problemet løst.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
backfixer
Junior bruger Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
@jacobask: det vil jeg prøve at undersøge nærmere @rasmusdc + radiomanden: Hun sidder i stille afdeling, men hun er ved at være træt af at snakke/ diskutere med enkelte andre passagere samt DSB personale der har svært ved at vurdere hvor højt man må snakke / spille musik fra smartphones
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
I Stille afdelinger må samtale finde sted i nødvendig omfang, der må ikke spilles musik der kan høres af andre. Der må bruges PC, men ikke med lyd, eller kun med Headset der ikke kan forstyrre andre. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Gunraf
Super bruger Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dem kan jeg i hvert fald anbefale, har selv et par Er virkelig glad for, at have dem til nogle perioder på jobbet.
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger disse på jobbet med værktøjsmaskiner.
http://hearing.siemens.com/dk/da/products/hearing-protection/clearsound/clearsound.html Ulempen ved propper er, at man altid kan høre kraniet arbejde. |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nok ikke den billigste løsning (mener jeg gav ca. 1500,- i sin tid inklusiv afstøbning. Når det så er sagt, har det for mig været en af de bedste investeringer jeg har gjort. De er blevet brugt rigtigt meget på skydebanen eller når jeg har spillet musik hvor jeg har gået med dem i halve og hele dage når der har været brug for det, uden at de generer (kan ikke rigtigt forlige mig med de almindelige skum-dutter eller juletræer). Man kan jo så af gode årsager ikke prøve før de er lavet om det er noget for en selv, det er et sats - har dog ikke oplevet nogen der ikke har syntes at det var pengene værd. /ask |
|
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg er i udlandet 1-2 gange om ugen og jeg har altid mine Bose QuietComfort 15 med mig. De fjerner den konstante støj/rumlen/baggrundsstøj der er en i en flyver og i lufthavnen, men de kan ikke stoppe pludselige lyde, som fx lyden af et par højhælede sko der går med faste hurtige skridt. Piloternes annonceringer går også klart igennem men altså uden støj.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Formstøbte ørepropper som nævnt tidligere i tråden er vejen at gå, hvis man ikke vil anvende deciderede udenpåliggende høreværn: http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Peltor-Optime-III-Ear-Muffs-Defenders-headband-neckband-helmet-Hi-Viz-/370542777852?pt=UK_BOI_ProtectiveGear_RL&var=&hash=item56461215fc
CIEMs (formstøbt CustomInEarMonitor) er et alternativ, hvor man kombinerer støjdæmpning og musiklytning. F.eks. http://www.cosmicears.com/shop/ (Sverige) Deres Pre-fit service er måske en billig måde at få et par formstøbte ørepropper (uden musik)? http://www.cosmicears.com/shop/pf1/ Det er dog en acryl skal/form, så jeg ved ikke hvordan det virker i forhold til Phonaks løsning?
Redigeret af Totoronto - 23-April-2013 kl. 16:31 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |