recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer boks til XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streamer boks til XBMC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer boks til XBMC
    Sendt: 24-April-2013 kl. 15:20
Hej i forum

Jeg leder efter en box som skal køre XBMC som kan streame mine bd-film fra en western digital my book live NAS.

Jeg bruger XBMC på min computer så jeg er ret godt inde i det, og kunne godt tænke mig en løsning hvor jeg kan koble det direkte på mit TV (1920x1080).

Boksen skal have ethernet indgang, og gerne kunne styres via en form for remote som virker til XBMC. 

Jeg har for nyligt afprøvet en Rikomagic MKIIIs, men den jeg har returneret igen. Slet ikke nogen god oplevelse for mig. Men den så rigtig smart ud, på papiret.

Er der nogle der har et godt bud på en streamer boks? Budget helst ikke over 1000 kroner.

Mvh.

PS: er det det rigtige sted jeg har pladseret mit indlæg ? Hvis ikke så beklager jeg på forhånd :)

Redigeret af Nitten82 - 24-April-2013 kl. 15:22
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 15:25
Raspberry PI med RaspBMC. Betjenes via TV'et remote (via CEC) eller via div- Apps til smart phones/tablets
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 15:31
Hej kim.t og tak for forslaget

jeg glemte lige at nævne, at jeg har faktisk har haft lånt en raspberry pi og lagt en XBMC på den og brugt min gamle windows MCE remote til at styre det, det virkede out of the box. Jeg oplevede dog at den ved navigation var rimelig sløv i det (confluence) - afspilning af video filer, helt ok! Derudover lidt for mange "Relax, Raspbmc will reboot shortly" meddelelser. 

Så jeg kigger nok i første omgang efter alternativer til raspbmc og rikomagic.

Redigeret af Nitten82 - 24-April-2013 kl. 15:31
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 15:56
Efter min mening er der endnu ikke nogen færdig "boks" der kører xbmc ordentligt. Der er rigtigt mange der er tæt på, rpi kan næsten, forskellige android bokse kan næsten, apple tv2 kan næsten, men der er ingen af dem der for alvor er på plads endnu.

Nu skal der nok sidde nogle derude og mene at deres rpi eller atv2 kører perfekt, dem vil jeg bede kigge i tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120373&KW=&title=det-spiller-bare og give en tilbagemelding på hvordan deres setup håndterer de videoer JordanDK har linket til i indlæg nummer 5-6 stykker. Jeg har selv leget med både rpi, atv2 og noget android og ingen af dem er bare i nærheden af at kunne tumle så alsidigt et udvalgt, for slet ikke at snakke om langsomme menuer og diverse crashes og reboots. 

Mit bedste bud på en driftsikker maskine der håndterer det meste er en atom ion med fx. openelec på, ingen langsomme menuer, ingen sære crash og genstarts og bortset fra en lille smule sync på lyden i Harry Potter (kan muligvis være min opsætning der mangler et eller andet) så håndterer den hele testbatteriet af videoer. Jeg kan dog ikke sige noget om surroundlyd virker eller ej da jeg kører stereo.

Jeg glæder mig til den dag man kan tage en eller anden billig android boks, knalde xbmc på og så kører den bare snorlige derudaf - den dag er bare ikke helt her endnu.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 16:45
Tak for de gode indput strandvasker - hmm det er lidt som jeg frygtede, at der endnu ikke findes en "endelig" boks til det formål. Jeg har også kigget lidt på en Intel NUC, den kunne sikkert også klare opgaven, men der er vi så bare oppe i et helt andet prisleje.

Nu nævner du openelec, det har jeg ikke prøvet. Hvilken boks har du i den forbindelse erfaring med virker? går ud fra at der findes et specielt image til XBMC og openelec ala raspbmc også, eller er man ude i en større manuel opsætning?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

Nu nævner du openelec, det har jeg ikke prøvet. Hvilken boks har du i den forbindelse erfaring med virker? går ud fra at der findes et specielt image til XBMC og openelec ala raspbmc også, eller er man ude i en større manuel opsætning?
Jeg bruger openelec 2.0 med min atom 330 ion maskine der er hjemmebygget, altså ikke en "boks" som sådan. Openelec er en linuxbaseret distribution der er skræddersyet til xbmc, dvs. den installerer selv at det væsentlige ligesom de forskellige xbmc images du nok har prøvet til rpi.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 20:23
Hvis du har nogle dele i forvejen, så kan man altid genbruge. Fx en lille harddisk. Openelec kræver ikke meget plads hvis den bare skal køre xbmc og streame fra eksternt lager. 

Celeron er en billig processor, men god til htpc fx. Men så må man afgive 3D. Det kan man så løse med et passivt kølet kort til ca 300,- senere hen. 

For under 2000 kan du sagtens bygge dig en god maskine, som kan køre 1080p eller fulde blu-ray rips. Hvis du spørger efter et ION board som strandvasker omtaler, så hvis du opretter en tråd i køb/salg/bytte, skal der nok være nogle som ligger inde med et du kan købe for en "slik". 

Med et ION board eller ION2, så mangler du bare ram, harddisk, kabinet og evt et drev. Ram er meget billige, harddisk koster heller ikke alverden, kabinet kan godt findes til en billig penge med psu. Drev lige så. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 20:28
---------------------

Thomas K
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:08
Til under 1000 kr. får man kun ting der er i "beta" dvs. Raspberry Pi eller XIOS DS. Begge har ikke de hurtigste komponenter. En hel anden sag er Ouya, der ikke er kommet på markedet endnu. Den har en Tegra 3 og er derfor hurtigere end de to andre, og den kan fås for under 1.000 kr.

Intel Atom og ION er et gammelt setup, men er det bedste cost/performance man kunne få. Hvis du kan finde noget brugt, kan du få det for under 1.000 kr. XBMC har bedst support for nvidia og derfor er ion et godt valg. 

Hvis du er ude efter noget nyt og gerne vil hæve budgettet lidt, så kig over på XBMC, hvor de snakker om en Lennovo Q190. Den kommer både med ram og hdd(og vist nok også wifi), og er derfor billigere end Intel NUC med celeron.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 21:24
Jeg har tidligere været ude i at samle HTPC's selv, flere enddag - så jeg har også en stående som jeg godt kan prøve at køre en openelec på og xbmc - men det bliver ikke den langtidsholdbare løsning for mig. Micro-atx kabinet, kølere, psu, ram, cpu, kabler, bøvl.. ja.. i ved nok hvad jeg mener :)

@mortenls jeg har faktisk forudbestilt en OUYA primært for at afprøve hvordan XBMC kører på den, den kommer nok i løbet af sommeren. Jeg er bare blevet en smule bekymret for den plan, på grund af mine erfaringer med Rikomagic'en som også benytter android 4.1 - ligesom OUYA'en.

Var der ikke nogle der kunne lave et kickstarter project hvor målet var at lave den perfekte XBMC boks? :)
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 13:09
Jeg oplever slet ikke det du beskriver med min Raaspberry pi med RASPBMC. Jeg har så installeret det på en USB pen og alt køre super. Den har været genstartet en gang i løbet af 3 uger.
Den bedste løsning jeg har haft til dato!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 13:24
Lyder dejligt at det virker for dig, men som man også kan læse i tråden "det spiller bare":

Så er der bare så mange opfattelser af hvornår det hele bare kører super, jeg er så uheldigvis en af dem som ikke har fået det til at spille. 

Min raspbmc var for øvrig installeret på et 8gb sd kort. Oplever du at menuerne i XBMC kører flydende på din installation?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu