recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt bøvl med Argus TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt bøvl med Argus TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt bøvl med Argus TV
    Sendt: 27-April-2013 kl. 19:50
Hej allesammen,

For nogle dage siden "nulstillede" jeg min HTPC (Geninstallering af Windows 7 64 bit, XBMC Frodo osv.). Jeg indstillede Argus TV og det virkede super godt sammen med XBMC.

Dagen efter hvor jeg ville se TV lagde jeg mærke til at den ikke søgte i databasen efter EPG'en (er ret sikker på det er en indstilling jeg selv har slået fra) og da jeg prøvede at "streame" (one seat installation, server/client er samme maskine) en kanal dukkede load ringen op, også hang XBMC i noget tid. Derefter kunne jeg få lov at navigere rundt i menuen igen, men ingen stream.

Det gør nu stort set hver gang, og nogen gange siger XBMC bare unknown error.

Her er de ting jeg selv har prøvet...

1. Skifte kabel
2. Slukke for firewall'en
3. Lave en ny kanal søgning
4. Prøve at se TV direkte fra scheduler'en (uden held).
5. Rode med indstillingerne i recorder'en og XBMC.
6. Følge et par guides på nettet, med potentielle fixes.
7. Geninstallering af Argus TV server og client.
8. Genstart af de 2 services den installerer.
9. Tjekket om mapperne til timeshift og manual recordings er delt korrekt.

Intet har hjulpet endnu. Det mærkelige er at i recorder consol'en kan jeg, under status, godt optage og se det jeg optager samtidigt, men starter jeg scheduler consol'en og prøver Live TV der inde fra så hænger programmet og den siger noget med "unable to start streaming" og "Failed to find live stream for rtsp://SESAM2:8554/stream-live-1-1".

Jeg håber en de hoveder der har leget noget mere med Argus TV og XBMC kan give mig nogle gode fif eller pege i en retning (ud over XBMC's forum) hvor jeg kan finde en løsning.

Jeg takker mange gange uanset. Smile

Redigeret af Hessi - 28-April-2013 kl. 13:32
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:57
Hvis du fra Scheduler console ikke kan starte en live-streaming, så må problemet jo ligge i Argus og ikke i XBMC.
Har du kontrolleret at din folder til Timeshift er ok?
Jeg ville prioritere at få LiveTV til at virke o Scheduler console for så undgår du den ekstra potentielle fejlkilde som der jo kan være i XBMC.

Jeg har ikke så stor erfaring med trouble shooting, da jeg har været rimeligt forskånet for større problemer med Argus.

Men jeg vil klart anbefale at søge hjælp på Argus' eget forum. Der plejer at være folk klar til at hjælpe.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:01
Jeg bør nok lige sige at tuneren er en TerraTec H7 DVB-C. Og der er installeret Aeon Nox skin.

Måske det er Windows Aero der ødelægger det?

Måske det er en eller anden windows updatering der har ødelagt noget?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis du fra Scheduler console ikke kan starte en live-streaming, så må problemet jo ligge i Argus og ikke i XBMC.
Har du kontrolleret at din folder til Timeshift er ok?
Jeg ville prioritere at få LiveTV til at virke o Scheduler console for så undgår du den ekstra potentielle fejlkilde som der jo kan være i XBMC.

Jeg har ikke så stor erfaring med trouble shooting, da jeg har været rimeligt forskånet for større problemer med Argus.

Men jeg vil klart anbefale at søge hjælp på Argus' eget forum. Der plejer at være folk klar til at hjælpe.

Yes, er også min konklusion (der af overskriften). Smile
Som skrevet, har tjekket at mapperne er delt korrekt.

Det er i første omgang også Argus TV (Scheduler) jeg vil fikse, da jeg er ret sikker på at alt andet vile virke fint hvis jeg fikser scheduler'en

Yes, må også lige prøve Argus's egen forum. Smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:12
Btw. havde en version af Eden installeret før (inden geninstallering af windåse) med PVR, og ForTheRecord som virkede helt fint (med samme tuner og skin).

Dog var windåse Aero slået fra.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 13:34
Det her den anden fejl jeg får i scheduleren når jeg prøver at se TV "Failed to find live stream for rtsp://SESAM2:8554/stream-live-1-1" (rettet i første post)
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 16:37
Okay... blev lidt (MEGET) utålmodig og skulle se basket i går aftes så geninstallerede alt igen og indstillede det fuldstændig på samme måde som før. Igen virkede det første gang, men efter en kold start (slukke helt og tænde igen) fik jeg samm bøvl. Så jeg foretog nogle ændringer af indstillinger igen, men kunne bare ikke ramme noget der fiksede det.... indtil jeg kom i tanke om at jeg havde ændre på størrelsen af de filer der bliver oprettet i timeshift mappen. Dvs. man kan sætte hvor stor de filer skal være og hvor mange der skal være. Kan ikke lige huske hvad indstillingen hedder (skriver fra iPad'en på vej hjem fra arbejde) men den er under Settings ved Advanced. Jeg satte denne tilbage til 750 MB igen som den var pr. default, genstartede maskinen og så kørte det. Også efter en koldstart. Størrelsen er nu sat til 1920 MB (var 2048 MB før) og det virker.

Så nu må vi se om det bliver ved med at virke. I så fald er løsningen her til folk med samme problem.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 17:30
Godt at du fik det til at virke. Jeg har stortset aldrig haft rodet med Timeshift-filernes størrelse, da jeg ikke har haft nogen problemer med dem i FTR eller Argus (havde engang i Mediaportal hvor jeg fik kæmpe-stutter i et minuts tid hver gang der blev åbnet en ny fil).
Oplever du nogen performance forbedring ved at sætte filstørrelsen højere siden du har valgt at gøre det?

Derudover, nu du selv nævner iPad, er du så opmærksom på den iPhone og iPad klient der er lavet til Argus?
Efter jeg har fundet den bruger jeg stortset kun den til at planlægge optagelser i.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Godt at du fik det til at virke. Jeg har stortset aldrig haft rodet med Timeshift-filernes størrelse, da jeg ikke har haft nogen problemer med dem i FTR eller Argus (havde engang i Mediaportal hvor jeg fik kæmpe-stutter i et minuts tid hver gang der blev åbnet en ny fil).
Oplever du nogen performance forbedring ved at sætte filstørrelsen højere siden du har valgt at gøre det?

Derudover, nu du selv nævner iPad, er du så opmærksom på den iPhone og iPad klient der er lavet til Argus?
Efter jeg har fundet den bruger jeg stortset kun den til at planlægge optagelser i.
Det lader til det var det der gjorde det. Jeg har lige tændt maskinen for første gang i dette døgn og der er absolut ingen bøvl. Jeg tror ikke det giver noget ydelsesmæssigt, men går ud fra jo større filerne er desto mere kan jeg spole tilbage.

Nu må jeg prøve at installere add-ons osv., og krydse fingre for der ikke kommer konflikt mellem noget.

Vil kigge lidt på klienten, som lyder meget spændende. Ved du om det kan bruges sammen med XBMC? Jeg bruger nemlig XBMC som eneste client.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 22:22
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 23:27
Den klient jeg linker til er "bare" en frontend til argus serveren. Dvs. der er ingen forbindelse til klienten så man kan styre den - start/stop/pause osv. hvis det var det du tænkte på.

Den er bare rigtigt nem at have med at gøre hvis man vil sætte noget til at optage mens man er på farten (fra iPhone) eller hvis man ikke lige har HTPC'en tændt. EPG'en er rigtigt lækker at bladre i på iPaden og så kan man også lave mere avancerede schedules (ligesom i Scheduler Console) end man kan i klienten.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu