recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver på markedet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver på markedet?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver på markedet?
    Sendt: 02-Maj-2013 kl. 20:02
Ved mit besøg hos Panasonic Center Rødovre i anledning af recordere.dk´s arrangement samme sted, faldt jeg over en receiver som jeg ikke tidligere har set. Receiverens produktnavn er TASCAM.

Jeg spurgte ejeren af centeret Jimmy, hvad det nu var for en størrelse. Jeg fik næsten gammeldags hjemve, da jeg fik historien. TASCAM er TEAC´s lidt finere mærke, måske lidt på linie med ONKYO og INTEGRA. TEAC må der være flere af os der har stiftet bekendtskab med, måske år tilbage. Jeg husker i det mindste tydeligt, at jeg havde en del stereoudstyr af TEAC´s produkter - glimrende udstyr.

Desværre havde jeg ikke lejlighed til at kigge nærmere på receiveren, men dens umiddelbare specifikationer så jo meget fornuftige ud - og uden at virke overdrevet.

Jeg har googlet receiveren og fandt bl.a. dette, for dem der ønsker at vide mere:

Redigeret af Hother - 02-Maj-2013 kl. 20:07
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 20:22
Og produkter fra Tascam bruges af DR.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og produkter fra Tascam bruges af DR.
Jamen så blev jeg da så klog, det vidste jeg ikkeTongue
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 10:00
TEAC er for nyligt opkøbt af Onkyo, og receiveren på billedet sælges også under TEAC navnet. Der er en Onkyo "indeni", men hvilken specifik model den skal sammenlignes med ved jeg ikke.

EDIT: Korrektion, et kig på de forskellige bagplader siger at Tascam receiveren skal sammenlignes med Integra DTR 30.4, som er sammenlignelig med Onkyo 616 men med flere tilslutningsmuligheder, mens Teac AG-D500 vel skal sammenlignes med Onkyo 515.

EDIT igen: Mere korrektion, det er forkert at sige at Teac er opkøbt af Onkyo, de har indgået et strategisk partnerskab som bl.a. indebærer at de ejer lidt af hinanden. Det ændrer dog ikke på at Teac og Tascam surround-receiverne er bygget på Onkyo teknik.

Redigeret af Otto J - 03-Maj-2013 kl. 15:42
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 12:08
Må da håbe kvaliteten er bedre end Onkyo.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 12:42
Fedt med rack-ears så den kan monteres i rack! Nok et fåtal der ser dette som en fordel.

Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Jeg kender efterhånden en del, inkl. mig selv, som aldrig har haft problemer med Onkyo. Er den ikke ved at være lidt gammel den påstand om, at Onkyo er noget skrammel?
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Fedt med rack-ears så den kan monteres i rack! Nok et fåtal der ser dette som en fordel.

Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Jeg kender efterhånden en del, inkl. mig selv, som aldrig har haft problemer med Onkyo. Er den ikke ved at være lidt gammel den påstand om, at Onkyo er noget skrammel?

Jo

Har heller aldrig haft problemer med onkyo 3008, 1009 eller 5010. Lidt mærkeligt at manden selv er på jagt efter en Onkyo 5010?
Er det en troll vi har med at gøre?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:05
Har en Onkyo 608 og er fuldt ud tilfreds.... Kan du ikke begrunde dit noget slørede og farvede udsagn?
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:12
.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:06
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Hvis den skal sammenlignes med TX-NR616, er det godt nok en hamper pris, eftersom 616'eren koster kr.2956,- incl fragt :-)

Måske det er Lexicon/Oppo, Integra/Onkyo historien om igen Wink
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Hvis den skal sammenlignes med TX-NR616, er det godt nok en hamper pris, eftersom 616'eren koster kr.2956,- incl fragt :-)

Måske det er Lexicon/Oppo, Integra/Onkyo historien om igen Wink

Ikke helt, den her er mere rettet mod en "rigtig" hjemmebiograf, med 3 programérbar triggers, pre-out  og lidt andre ting. Hvad der ellers er af features har jeg ikke lige læst om.

Lidt irriterende den ikke kan have SR back og Surround Height samtidig ellers ville den være meget spændende.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ikke helt, den her er mere rettet mod en "rigtig" hjemmebiograf, med 3 programérbar triggers, pre-out  og lidt andre ting. Hvad der ellers er af features har jeg ikke lige læst om.

De ting er også på Integra'en. Jeg synes iøvrigt det er mere korrekt at sige at de er rettet mod custom install - det behøver ikke være "rigtig" hjemmebio, det kan også være multirum.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu