recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til XBMC på RPi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til XBMC på RPi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til XBMC på RPi
    Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:19
Hej herinde

Jeg er efterhånden ved at køre lidt fast (om ikke andet meget fast)

Jeg har en RPi i stuen hvor vi ser vores film, børne har så er PS3 hvor de kan streame fra os.

Problemet kommer så det er ikke alle filer/film jeg kan se på min RPi hvor i mod børne kan se alle film på deres PS3.

Jeg har en nas server hvor jeg har alle vores film hvor jeg med smb fra RPi har sagt/fortalt hvor disse film ligger.

Når den så scanner vores film kommer de godt nok frem men når jeg så vil se listen igennem er det langt fra alle.

Og som sagt kan jeg se hele listen af vores film på PS3.

Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Har forresten installeret Openelec på min RPi
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:25
Har du købt MPEG2 / VC1 licens ? : http://www.raspberrypi.com/

Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 18:38
Havde jeg ikke lige set man skulle have....
Skal man have det uanset hvad ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 19:01
Hvis du vil afspille MPEG2 (DVD) filer eller VC1 (blu-ray) så ja. Sony har nok betalt denne licens for dig på din PS3. Men da Pi'en ikke er en medieafspiller så har fabrikanten ikke betalt denne licens.
Det eneste den kan afspille er open source formatet H264
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 19:06
Uuuh ja det kan så forklare problematikken :-)

1000 tak for info :-)
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:11
Når jeg så jar købt licenserne hvad skal jeg så gøre ?
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:09
Ligge dem i en textfil på SDkortet. Det burde står i den email du får med licenskoderne!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu